Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?  (gelezen 6321 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toon240

  • Gast
opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Gepost op: augustus 20, 2012, 12:41:38 pm »

Vinden jullie het de moeite waard om een Walker Star uit eind 80 op te knappen.

Eigelijk is het voornamelijk de wagentent waar twee naden op de hoek niet meer goed zijn.
Vermoedelijk door het spannen van de tent de stiknaad los gelaten.
Ook zit er een tweetal gaatjes voor in de tent  wat met inklappen is gebeurd.
De wielbak aan de rechter kant is ook niet helemaal waterdicht want daar voelde het behoorlijk nat aan toen we in Oostenrijk aankwamen.

Als ik de tent naar een tentenmaker breng aan wat voor een prijs moet je dan denken om het te laten repareren?

De rits aan de zijkant van de voortent is ook niet geweldig meer maar die kan nog zeker wel één vakantie mee denk ik.

De ruimte van de vw en voortent zijn overweldigend, vandaar dat ik een beetje twijfel om hem weg te doen.
Ik heb hem voor 100 over genomen en drie nieuwe banden gekocht en de bak opnieuw bekleed.
We hebben even gedacht een caravan te kopen maar daar wil ik eigelijk niet aan.
Een vw is me zeer goed bevallen.
Gelogd

Blackwolf-nl

  • Gast
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2012, 12:54:45 pm »

als jij er zoveel plezier aan beleeft dan zou ik het gewoon doen .. als de rest goed is en het hangt alleen af van die stiknaden en een rits........
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2012, 01:15:26 pm »

Ik zou eens rondbellen voor de kosten voor de reparatie.
De gaatjes kun je waarschijnlijk zelf herstellen met tair-aid of iets dergelijks, dus dat Zal wel meevallen met die kosten.
Is de rits kapot of eenvoudig te herstellen, in verschillende topics is al voorbij gekomen dat alleen de runner na een beetje dichtknijpen weer fantastisch werkte.

Als de wagen goed bevalt en er vorig jaar nog nieuwe banden on der zijn gekomen is het zonde om hem weg te doen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Qwaqa

  • Gast
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2012, 01:29:33 pm »

Financieel lijkt het niet de moeite van het opknappen waard. De kans dat je wagen een grotere opbrengst zal opleveren bij verkoop is niet zo heel groot.

Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen. Vind je het een mooie wagen, kan hij voor jou nog jaren mee als je wat doet, of vind je het gewoon leuk om lekker tegendraads met een old-timer te kamperen, doen!
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2012, 01:36:43 pm »

De bandje zijn dit jaar eronder gekomen, 2200 km mee gereden ongeveer.
Rits is niet helemaal kapot maar gaat ergens waar er wat spanning op staat los van elkaar.

Als ik hem behoud, wil ik hem wel wat ondersteuning geven aan het dak van de voortent, ivm dat er wat plassen op kwamen te staan. Daar moeten wat tentstokken tussen komen.
Alleen die onder kant van de rechter wielbak is wat lastiger.
Daar zou ik even iets op moeten bedenken want zo kun je niet veel in die bak/bank leggen.
Aan de andere kant hadden we die bank al verwijderd ivm ruimte te creëren voor onze tuinstoelen.
De bermkeuken (roestige bak met 3 gaspitten) haal ik dan ook van de achter klep af omdat ik die twee weken vakantie toch niet ga staan te koken.
Hooguit een bbq, maar voor die paar centen ga ik net zo lief buiten de deur (vw) eten.
Ik neem voor de zekerheid dan een klein pitje mee voor noodgevallen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2012, 01:42:30 pm »

Alleen die onder kant van de rechter wielbak is wat lastiger.

In de Bouwmarkt hadden we de kreet 'als ge het niet meer ziet zitten, dan kende nog altijd lijmen en kitte'

Goede kit doet wonderen.

Je kan natuurlijk ook kijken of je een andere klapper voor 100 euro ergens kunt vinden, ze komen zo nu en dan nog wel eens voorbij op MP en Speurders.
Zet je je eigen banden te koop en leg je een paar tientjes bij voor een andere, misschien passen jouw banden wel onder de andere klapper.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

toon240

  • Gast
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2012, 01:45:24 pm »

Financieel lijkt het niet de moeite van het opknappen waard. De kans dat je wagen een grotere opbrengst zal opleveren bij verkoop is niet zo heel groot.

Dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen. Vind je het een mooie wagen, kan hij voor jou nog jaren mee als je wat doet, of vind je het gewoon leuk om lekker tegendraads met een old-timer te kamperen, doen!
Als ik hem opknap gaat hij er voorlopig ook niet uit.. Het is ook niet de bedoeling hem dan voor meer te verkopen.
En oldtimers ben ik gek op. Ik heb een Volvo 244 en een Volvo 343 (m`n Amazon en 245 heb ik verkocht op aanraden van mijn vrouw om wat meer tijd aan het gezin te besteden :+).

Ja jullie helpen me zo wel in mijn beslissing denk ik :#.
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2012, 01:49:15 pm »

In de Bouwmarkt hadden we de kreet 'als ge het niet meer ziet zitten, dan kende nog altijd lijmen en kitte'

Goede kit doet wonderen.

Je kan natuurlijk ook kijken of je een andere klapper voor 100 euro ergens kunt vinden, ze komen zo nu en dan nog wel eens voorbij op MP en Speurders.
Zet je je eigen banden te koop en leg je een paar tientjes bij voor een andere, misschien passen jouw banden wel onder de andere klapper.
Ja genoeg tekoop voor weinig maar ik weet niet of ik daar goed aan doe. Ik denk dat wanner je onder de 1000 euro koopt je altijd een zeker risico houd.
En dat vind ik nu juist de kick aan die ouwe troep :H :# ben ik bang.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2012, 02:17:51 pm »

Ik denk dat er onder de 1000 euro nog heel veel goeds te vinden is.
Onze scout kochten we bij een caravan/vouwwagen handelaar voor 600 euro met een kleine beurt en waar nodig vervangen onderdelen.
Compleet met twee luifels en verlengde voortent (kwamen we later achter)
Helemaal getest en goed, ook 100 % waterdicht, die is tijdens onze vakantie ook 100% op watedichtheid getest  ::)
Was kwalitatief een goede wagen met een prima keuken erachter.

Zou daar zo nog één kopen, hij heeft er altijd meerdere staan.




Heb geen aandelen of belangen bij deze man trouwens.


En die kick kan ik wel herkennen, we hebben nu een tec uit 1982 en heb er vandaag nog één te koop zien staan, misschien eentje stallen in zuid Frankrijk........wie weet :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2012, 02:19:51 pm »

Volgens mij heeft een medelid MvdKant nog een scout te koop staan voor weinig.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Miss BBQ

  • Gast
Re: opknappen van mijn Walker Star de moeite waard?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 20, 2012, 07:42:32 pm »

Dit topic wordt verplaatst naar walker topic
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal