Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Pennine Pullman invoeren  (gelezen 62475 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berkevelda

  • Gast
Pennine Pullman invoeren
« Gepost op: september 20, 2012, 08:41:50 pm »

Hallo Iedereen op dit Forum,

Allereerst even een stukje over onszelf: Wij zijn een jong gezin met een dochterje van zes en op dit moment in het bezit van een Alpen Kreuzer Parade uit 2006
Afgelopen zomervakantie kregen wij nieuwe buren op de camping en waren zeer verbaast over wat voor kampeermiddel ze bij zich hadden. Al snel werd duidelijk dat het ging om een Pennine Sterling.
De kriebel zat er bij ons in en na 2 maanden zoeken zijn we eruit: het gaat een Pennine Pullman of Pennine Pathfinder worden. Geen voorkeur, maar net wat je tegen komt en in de portemonnee past.

In principe hebben we er eentje in Engeland gevonden en na heel veel mailen en foto's sturen zijn we het eens geworden over de prijs en is het de bedoeling dat we in de herfstvakantie overgaan om hem op te halen.

Foto's staan hier: https://picasaweb.google.com/115298677653397070556/PenninePullman#

Nu zit ik echter zeer waarschijnlijk met het volgende probleem:

De camper heeft geen eigen kentekenpapieren en draagt gewoon dezelfde kentekenplaat als de auto (net als bij ons in Nederland alle aanhangers <750kg hebben). Echter deze camper weegt leeg 675kg en mag max 900kg wegen. Dus even gekeken op de site van het RDW en daar staat dat dan een COC/CVO (Certificate of Conformity / Certificaat van Overeenstemming) afdoende is om alsnog een kentkenbewijs aan te vragen.

Ik heb Pennine gemailt en die kwamen met onderstaande antwoord:

Dear Sisr,

Further to your email below we can confirm that you can obtain a letter of Conformity for your Folding Camper.  However during recent months customers who have received this are still having problems importing units into Europe.  This is due to the camper not having its own RDW stamp mark on the chassis.

We can confirm that all Pennine/Conway 2013 models will come with fully approved WVTA approval which means that these come with all the relevant documentation.

Assuring you of our best intentions at all times.

Kind regards
The Pennine Group
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kortom, zij kunnen een COC overleggen, maar er kan een probleem zijn aan de kant van het RDW.

Ik heb inmiddels het RDW gebeld en om opheldering gevraagd hoe dat nu zit (mail van Pennine voorgelegd). De beste man van de technische afdeling kon absoluut geen verklaring voor geven. Hij heeft me gezegd dat ik het chassisnummer bij de verkoper moet opvragen, dan bij Pennine een COC moet aanvragen en het COC op een speciaal mailadres (met voorrang) moet voorleggen en dan zouden zij op basis van het COC kunnen zeggen of ik wel een kentekenbewijs kan krijgen of niet. Als het niet kan en ik zou hem wel willen hebben moet ik het complete keuringstraject door waarvan ik niet weet wat het kost en of het mogelijk is......

Ben dus op dit moment een klein beetje veel pissed en teleurgesteld (evenals de verkopende partij omdat hij ook niet snapt wat het probleem zou kunnen zijn). Afgezien van het feit dat ik ff wat draden moet aanpassen voor het mistlicht zie ik het probleem niet.


Wie heeft hier ervaring mee en kan mij nog tips geven. Of hebben jullie zoiets van: Joh maak je eerst even niet druk en wacht even de uitslag van het COC onderzoek af.
Overigens geeft Pennine niet expliciet aan dat het Nederlandse klanten waren en maak ik me dus druk/ongerust om niets.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2012, 08:48:36 pm »

Overigens geeft Pennine niet expliciet aan dat het Nederlandse klanten waren en maak ik me dus druk/ongerust om niets.

Ik heb hier echt de b*lle verstand van dus verder geen tips/advies van mij. Maar in hun mail refereert Pennine aan de RDW en dat lijkt me een duidelijk Nederlandse organisatie. Dus lijkt het mij voor de hand liggen dat het ook Nederlandse klanten waren?
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2012, 08:52:35 pm »

dit is denk meer iets voor rianne die heeft vorig jaar ook en wagen uit engeland gehaald dus ff geduld  :P
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2012, 09:02:16 pm »

Ik heb hier echt de b*lle verstand van dus verder geen tips/advies van mij. Maar in hun mail refereert Pennine aan de RDW en dat lijkt me een duidelijk Nederlandse organisatie. Dus lijkt het mij voor de hand liggen dat het ook Nederlandse klanten waren?

Dat weet ik dus niet zeker. Dat kan ook komen omdat ze dat uit mijn mail hebben gehaald. Zie mijn mail die ik had verstuurd (let even niet op mijn engels, kan me redelijk redden maar het is niet denderend).

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dear People of the Pennine Group,

Coming month (end of october) I will buy a second hand Pennine Pullman (private advertisement) and from what I understood is that caravans and campers don't have their own registration plate in the UK. Well, we are from the Netherlands and all caravans/campers/trailers with a total weight (and load) above 750kg needs to have their own plate and license papers. The Pennine Pullman has a max weight of 900kg so it needs it's own plate and license papers.

Our RDW (Rijks Dienst Wegverkeer ), which is a department of the Dutch Governement, says that I need a COC (Certificate of Conformity) to get the Folding Camper registered.

Can you arrange me a COC as you are the official builder Pennine folding campers?

Hopefully my English is good enough to make myself clear what I want/need.

Kind regards
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2012, 09:25:20 pm »

Even zoeken op dit forum doet me zeggen dat rianne van de Klavertjes is en dat zij een Conway Cruiser uit 2004 hebben met exact dezelfde leeg/max gewichten 675/900

@Rianne, kun je mij benaderen over jullie manier van importeren. Ik ben vandaag tegen dit "probleem" aangelopen en had natuurlijk precies gisteravond de boot voor heen en terug geboekt en alvast de eerste hotelovernachting aan de kant van Dover.

Zei al tegen mij vrouw: en anders hebben een vakantie zonder doel extra  :I 
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2012, 09:46:17 pm »

sorry die bedoel ik ook ff vergeten dat niet iedereen weet wie wie is  :? sorry
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.327
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2012, 10:17:18 pm »

Volgens mij is het ongeveer net zo als bij het invoeren van een auto.  Als een auto elders in Europa een typegoedkeuring heeft gekregen dan krijg je hier gewoon een kenteken.  Het CVO geeft alle technische gegevens van de aanhanger weer.

Invoeren hoeft dus geen probleem te zijn. immers: ook al hebben ze geen eigen kenteken in Engeland, ze zijn wel toegelaten dus er is een typegoedkeuring. Pennine geeft aan dat ze jou die CVO kunnen leveren. en als dat niet genoeg is dan doet de RDW zelf eenaanvullende  keuring en krijg je ook je kenteken. 

En dna is de Wit ook nog leverancier van Pennine als ik het goed heb, dus er bestaan al in NL toegelaten wagens. De kans dat zij je aan de juiste CVO gegevens kunnen helpen is dus ook aanwezig.

Het is spannend, ik geef het toe, maar volgens mij moet het gewoon goed komen.

Laatste edit:  wel belangrijk om te melden dat ik zelf dus geen ervaring heb met het invoeren van een caravan/vouwwagen/aanhanger

van de RDW site:
Bij het onderzoek moet u het originele en complete kentekenbewijs uit het land van herkomst inleveren.  Eventueel kunt u hierbij ook een CVO overleggen, als de aanhangwagen van bouwjaar 2009 (of later) is. Bij het overleggen van een CVO komen alle relevante technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister. Een CVO kunt u verkrijgen bij de voertuigfabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland.


Dit vond ik ook nog:
Indien bij een caravan zwaarder dan 750 kg het kentekenbewijs ontbreekt moet deze door de RDW worden gekeurd. Het is daarom niet zonder risico om een dergelijke caravan zonder kentekenbewijs te kopen. Je zult de caravan opnieuw ter keuring moeten aanbieden, hetgeen tot veel problemen kan leiden.

 Bedenk dat de caravan van diefstal afkomstig kan zijn. Het is een goede zaak om het chassisnummer/typeplaatje aandachtig te bekijken om te controleren of er niet mee geknoeid is, bij twijfel kan de importeur of fabrikant duidelijkheid verschaffen.

Kortom ook hier net als bij een auto, moet je laten zien dat jij de eigenaar bent. Zorg dus voor een overschrijvingsbewijs, kwitantie of iets van dien aard.
« Laatst bewerkt op: september 20, 2012, 10:42:09 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2012, 11:55:13 pm »

En dan ben ik mega laat pas in de lucht. Nu op tel. en ga nog ff op comp. reactie geven!

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #8 Gepost op: september 21, 2012, 12:06:36 am »

Wij hebben dus inderdaad vorig jaar uit Engeland een Conway Cruiser ´ingevoerd´, maar niet (helemaal) volgens de regeltjes dus.

Over de invoer van het 'goed' moet je je niet druk maken, want het is EU, en dus vrij vervoer van goederen.

Wat betreft het voeren van een 'witte' of eigen kentekenplaat is het anders, officieel volgens gewicht moet deze op een eigen kentekenplaat, wij hebben dit (na het meenemen van witte kentekenplaat naar Engeland en op de wagen bevestigd te hebben), nooit gedaan, is niet echt iets voor ons, want we volgen eigenlijk altijd 'braaf' de regeltjes van de wet. We hebben echter inmiddels op meerdere momenten de politie 'getrotseerd' (dwz. ze reden achter ons toen we de Cruiser trokken) en geen aanhouding oid meegemaakt, info leert dat de boete lager is dan het overzetten op eigen kenteken, dus we laten het voorlopig even zo...

Wat betreft het invoeren is er dus geen probleem, heb je heen en terug reis al geboekt (sorry heb niet alles helemaal gelezen) of niet?

Wij hadden bewust alleen overtocht heen geboekt, en kwamen bij de retour overtocht in de haven 'ineens' met aanhanger, is wel iets duurder, maar geen vragen op die manier!

Leuk dat jullie dit willen gaan doen, wij genieten nog elk klapmoment van onze 'folding camper' en hebben geen spijt van de invoer! Bij verder vragen kan dat natuurlijk hier, maar kan ook via PB!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #9 Gepost op: september 21, 2012, 12:11:05 am »

Wagen ziet er goed uit overigens! Wat is de locatie? Goed bereikbaar vanaf de oversteek? Tip: probeer hem daar even 1 of 2 nachten uit op de camping, bij vragen of onvolkomenheden zijn de verkopers dan ZOOOO veel dichterbij! Hebben wij ook gedaan vorig jaar (en ja, dan was ook in oktober!!)

Denk dat Pullmann aardig overeen komt met Cruiser overigens, of heeft deze een 'natte cel'? Wat is het bouwjaar?

Aanbod is overigens legio in Engeland, dus verkopers zijn best bereid even te wachten op die 'gekke Nederlanders' die 'm komen halen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #10 Gepost op: september 21, 2012, 11:28:51 am »

De wagen staat in Woking wat +/- 20 min ten zuid-westen van London ligt. Tis +/- 175 km vanaf Dover.

Wij wilden inderdaad gewoon de wagen met de witte plaat ophalen want wij zijn via via het volgende op het spoor gekomen:

Als je kijkt naar de Wegenverkeerswet-1994 zegt Artikel 37 lid 2 het volgende:

Voor aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg alsmede voor aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 750 kg, afkomstig uit een land waar voor deze aanhangwagens geen afzonderlijk kenteken is opgegeven, geldt het vereiste dat een kenteken dient te zijn opgegeven niet. Indien een dergelijke aanhangwagen is verbonden met een in Nederland geregistreerd motorrijtuig, dient die aanhangwagen te zijn voorzien van het kenteken dat is opgegeven voor dat motorrijtuig.

Vervolgens wilde we hem gewoon in combinatie met een aangevraagd COC op kenteken zetten. Volgens de regeltjes dus. Want wat staat je te wachten als je met een aanhanger rijdt waarvoor een eigen ketekenbewijs verplicht is:

Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994); Reglement
een motorrijtuig of een aanhangwagen laten staan of daarmee
rijden, terwijl voor dat voertuig geen kenteken is opgegeven, geen
kentekenbewijs is afgegeven of het kentekenbewijs zijn geldigheid
heeft verloren
staandehouding verdachte c.q. horen eigenaar verplicht


Feitcode K 026 b - een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van meer dan
750 kg tot en met 3500 kg
cat. 8 geldt voor bestuurder en eigenaar 


Bij kolom 1 en 8 staat een sterretje wat inhoud dat dat onder OM-feiten valt. In geval van een OM-strafbeschikking, vermeldt u dat het gaat om een
kennisgeving van bekeuring. Het tarief wordt door de officier van justitie bepaald. Deze bepaalt tevens of de zaak in aanmerking komt voor een strafbeschikking
of dat hij overgaat tot dagvaarden.

Das niet misselijke kan ik je vertellen. Ik heb wel eens bedragen van 600 euro voorbij horen komen.


Ik zal anders eens even kijken of de wit in Schijndel meer over het CVO/COC kan vertellen.

Heb tot nu toe nog niets vernomen van de verkopende partij omtrent het chassis nummer, maar die zou dit weekend weg en wellicht hoor ik daar maandag meer van zodat ik iig zo'n papiertje kan aanvragen.

Als het een probleem op zou leveren heb ik inmiddels begrepen dat het er misschien mee te maken zou kunnen hebben dat het chassis nummer niet in ingeslagen? En dat dat dan het probleem is  :?

Tevens is het denk ik ook nog eens zo dat als je onverhoopt om wat voor reden dan ook een ongeluk krijgt je niet bent verzekerd. Ik vraag me uberhaupt af hoe je hem verzekerd krijgt?

@Rianne, hebben jullie hem verzekerd? Zou ja, hoe heb je dat dan geregeld? Alleen op basis van een chassis nummer ofzo.
Daar komt tevens nog een vraag bij: Hoe denk je je Cruiser in de toekomst te kunnen verkopen als je op zoekt gaat naar wat anders? Ja, of je moet iemand vinden die het op dezelfde manier doet  :P
« Laatst bewerkt op: september 21, 2012, 01:05:08 pm door berkevelda »
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #11 Gepost op: september 21, 2012, 03:36:44 pm »

Toch nog weer de stoute schoenen aangetrokken en het RDW gebeld omdat ik gister echt  :( :ca  was.

Kreeg een zeer vriendelijke dame aan de lijn (heb haar naam direct genoteerd) en zij heeft me voor 100% verzekerd dat als ik van de fabrikant een COC krijg op basis van het chassis nummer zij verplicht zijn een kentekenbewijs af te geven. Uiteraard uitgaande van een niet aangepast voertuig. Het COC is namelijk een officieel typegoedkeuringsbewijs en daarmee kan de fabrikant aantonen dat het voertuig aan alle eisen voldoet.

Echter zit ik toch met een beroerd gevoel. Wij hebben al met zoveel dingen pech gehad dat ik nu al op voorhand voel dat wij ook hiermee weer problemen krijgen ondanks al het vooronderzoek en alle navraag.

Wat ik dan ook zeker ga doen is afwachten op de verkoper die me het chassis nummer toestuurd, dan een COC aanvragen bij Pennine en dit voorleggen bij het RDW om er 100% zeker van te zijn dat het goed gaat. Als alles meer tijd gaat kosten en ik 24 oktober niet haal qua uitslag moeten we de afspraak maar verzetten en kost het me 200 euries aan de boot en 1 nachtje hotel (die we dus begin deze week al hadden geboekt). Als het RDW helemaal negatief is cancel ik de koop.
De verkoper vliegt vanavond naar Canada en kan past op zijn vroegst volgende week donderdag het chassis nummer controleren.......... kijk daar gaan we, nu al weer een week kwijt. Wellicht dat hij vanavond nog papieren kan vinden waar het nummer op staat. Word dus nog spannend.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2012, 05:13:40 pm »

Rustig blijven en pragmatisch handelen lijkt me hier een goeie instelling.
In ergste geval gewoon met wit kenteken de VW ophalen (cf. de Klavertjes) en dan in Nl de rest regelen.
Zou niet nu al gaan doemdenken  :**, van een nieuwe VW in het vooruitzicht zou je blij moeten worden.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2012, 06:24:03 pm »

vraagje mag ik van dit verhaal delen over zetten op het klapcaravan forum
gr caspar
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2012, 08:10:58 pm »

vraagje mag ik van dit verhaal delen over zetten op het klapcaravan forum
gr caspar

Ja hoor, geen probleem mee. Als ik met deze ervaring anderen kan helpen  :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal