Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Pennine Pullman invoeren  (gelezen 62473 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #30 Gepost op: november 01, 2012, 02:45:56 pm »

Afgelopen zondag terug gekomen uit Engeland:



We hebben er direct een leuke "vakantie" van gemaakt.

dag 1 Woensdag over met de boot van Duinkerken naar Dover en in Folkestone een hotel gepakt.
dag 2 Donderdags een site seeing toer via Bodiam Castle en Ashdown Forest (Winnie de Pooh) naar Purley waar we een appartement hadden geboekt.
dag 3 Vrijdagmorgen naar het zwembad met vrouw en dochter, vrijdagmiddag de Folding Camper bekeken
dag 4 Zaterdagmorgen/middag naar Croydon wezen shoppen (soms moet je moeders de vrouw ook tevreden houden  :P ) en eind van de middag de folding camper opgehaald bij de eigenaar
dag 5 Zondag weer naar huis met de boot van 12:00 (UK time) en s'avonds om 20:00 weer thuis (net op tijd voor Boer zoekt Vrouw  :X  )


Inmiddels een invoerkeuringafspraak gemaakt bij het RDW. Ik gok er een beetje op dat ik de breedte op 2.10 weet te houden. Ik kom net zo'n beetje op 2.10/2.11 uit, maar die wielkasten zijn wat flexibel. Heb inmiddels al een kabelboompje gemaakt zodat ik de verlichting aan de achterkant kan aanpassen. Dus met een beetje geluk komt hij volgende week vrijdag 9 november door de keuring en kunnen we LEGAAL op pad  :)
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.565
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #31 Gepost op: november 01, 2012, 02:50:02 pm »

Ik zou zeggen, Welkom in Nederland!!
Ziet er indrukwekkend uit!!   :J
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #32 Gepost op: november 01, 2012, 02:55:56 pm »

Ik zou zeggen, Welkom in Nederland!!
Ziet er indrukwekkend uit!!   :J

Dat zei de buurman ook toen ik hem op de oprit zette   :# :#
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #33 Gepost op: november 01, 2012, 03:28:23 pm »

Dat ziet er inderdaad imposant uit. Heb er in GB wel eens eentje gezien of in ieder geval eentje die er sterk op leek. Ga de foto's er eens op nakijken.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #34 Gepost op: november 01, 2012, 07:50:24 pm »

Erg leuk om te lezen hoeveel moeite je hebt gedaan om 'm naar NL te halen  :J
Wat ik me nu net afvroeg is: hoe zit het met eventuele ingebouwde electra (ander type stopcontacten/ingebouwde apparatuur), want dat is natuurlijk allemaal op 240V gebaseerd?
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #35 Gepost op: november 01, 2012, 08:07:48 pm »

Wow wat een bak...fijn dat het allemaal goed is gekomen.
Heel veel plezier ermee...
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.327
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #36 Gepost op: november 01, 2012, 10:54:30 pm »

Leuk dat het gelukt is! suc6 met de keuring, dat zal nu ook wel goed komen denk ik.

en inderdaad... da's een flinke kar! hij lijkt wel bijna net zo hoog als de auto. Heb je ook caravanspiegels nodig?
Gelogd
Adventure Awaits

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #37 Gepost op: november 02, 2012, 09:39:07 am »

Heb je ook caravanspiegels nodig?

Als je goed kijkt zie je ze op de foto zitten  :P
De wagen is sowieso 2.10 breed dus zonder ga je het niet redden. Ben er al wel achter dat je beide spiegels moet gebruiken. Auto's die achter ons rijden en ik in de buitenste spiegels kan zien, zie ik niet in de autospiegels. Echter, als de auto's gaan inhalen en uit mijn buitenste spiegels verdwijnen zie ik nog HEEL duidelijk in de autospiegels. Kortom, goed kijken en extra checken voordat je een zijdelingse beweging gaat maken.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2012, 09:42:16 am door berkevelda »
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #38 Gepost op: november 02, 2012, 09:56:17 am »

Erg leuk om te lezen hoeveel moeite je hebt gedaan om 'm naar NL te halen  :J
Wat ik me nu net afvroeg is: hoe zit het met eventuele ingebouwde electra (ander type stopcontacten/ingebouwde apparatuur), want dat is natuurlijk allemaal op 240V gebaseerd?

We hebben verloopstekkers/reisstekkers om van engelse stopcontacten naar euro toe te gaan. Er zitten zo uit mijn hoofd 2 engelse contactdozen welke 220V zijn en een derde welke 12V is. Daar past zo'n sigarettenstekker voor je auto in. Verder zit ik er over te denken om gewoon een verlengkabel/doos met een engelse stekker eraan te maken zodat we meerdere apparaten  kunnen aansluiten. Maar zo bar veel apparaten nemen we niet mee op vakantie. Het zal blijven bij verlichting/lampen, koffiezetter/waterkoker, laders voor telefoons/camera's/laptop en dan zijn we er wel. Wij zijn geen mensen die bv een frituurpan, grillplaat, oventjes of dat soort spul meeslepen.

Als ik volgende week het spul door de keuring krijg dan gaat hij direct de stalling in en zien we het begin volgend kampeerseizoen wel. We gaan sowieso met vrienden met pinksteren op pad, maar voor die tijd zullen we hem wel testen qua opzetten en kijken hoe alles in elkaar zit.

Daarnaast hebben we nog een Alpen Kreuzer Parade die dan de verkoop in gaat en die zullen we nog leeg moeten halen en al die spullen over moeten laden naar de Pennine. Dat is altijd passen en meten om alles weer een plekje te kunnen geven.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #39 Gepost op: november 02, 2012, 08:44:59 pm »

Ik weet niet hoe goed die stopcontacten zijn ingebouwd, maar je kunt natuurlijk ook overwegen om die stopcontacten door NL-types te vervangen, dan hoef je ook niet met verloopstekkers te werken.
Verder heel veel kampeerplezier toegewenst met je nieuwe klapkar  :)
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #40 Gepost op: november 09, 2012, 09:27:56 pm »

 :> :> :> :>

Nou, hehe vanmiddag is na maanden van voorbereiding de vouwcaravan door de keuring gekomen. Het spande er nog even om omdat ik een verkeerd soort afspraak had gemaakt. Na een kleine uitleg bleek dat de internetsite van het RDW niet helemaal duidelijk was en dat ik via een link op de verkeerde plek was beland. Er werd een inspecteur bijgeschakeld en de keuring kon plaatsvinden  8-[

Omdat ik een individuele aanvraag lichte aanhanger deed moest het ding aan alle kanten worden gecontroleerd. Te denken valt aan verlichting, afmetingen, gewicht, remmen, handrem, eu-keuringen mbt de dissel en reminrichting. Kortom een check van 5 kwartier, maar hij is er doorheen.

Van de week krijg ik de kentekenpapieren toegestuurd en dan kunnen we van het voorjaar op pad   :J
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.327
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #41 Gepost op: november 09, 2012, 11:10:49 pm »

gefeliciteerd! 
Gelogd
Adventure Awaits

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.565
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #42 Gepost op: november 09, 2012, 11:24:49 pm »

Toch wel een opluchting, denk ik! Proficiat!  :J
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #43 Gepost op: november 09, 2012, 11:47:17 pm »

Super hey...gefeliciteerd!
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Pennine Pullman invoeren
« Reactie #44 Gepost op: november 15, 2012, 08:44:39 pm »

En dan nu een kort overzichtje met alle stappen en kosten van de invoering:

1) Als eerste ga je op zoek naar een Pennine naar keuze qua type en wat bij jou in de portemonnee past.
2) Bouw een bepaalde band op met de verkopende partij.
3) Vraag bij Pennine een COC certificaat aan.
4) Vraag bij Al-Ko op basis van het chassis nummer een chassistekening en remcalculatie aan.
5) Leg de chassistekening met remcalculatie en het formulier "Individuele aanvraag typegoedkeuring lichte aanhangers" voor bij het RDW voor controle om zeker te zijn van een goedkeuring.
6) Vaar over naar Engeland
7) Controle/Koop van de vouwcaravan. Op basis van de WegenVerkeerWet artikel 37 lid 2 zou je de plaat van de auto op de achterkant kunnen schroeven. Neem een kopie hiervan mee zodat je dit kan tonen bij een eventuele staande houding.
8.) Zorg dat de verkopende partij een koopcontract opstelt en door beide partijen word ondertekend. Deze heeft het RDW nodig zodat je kan aantonen dat je de vouwcaravan hebt gekocht (en niet gejat).
9) Vaar terug naar "huis"
10) Maak een telefonische afspraak met het RDW, want hun site is niet volledig. Het soort keuring kan alleen telefonisch worden aangevraagd. Vraag direct om een eendaags kenteken.



Kosten buiten de aanschafprijs om:

  • Bootreis Duinkerken - Dover 40 euro (auto zonder aanhanger)
  • Bootreis Dover - Duinkerken 60 euro (auto met aanhanger)
  • Brandstofkosten 1,5 tank 135 euro
  • Kosten COC Certificaat fabrikant Pennine (op basis van het Pennine VIN nummer) 68 euro Deze kun je niet gebruiken om de vouwcaravan in te voeren, maar daarmee kun je wel het bouwjaar met maand en dag aantonen (is dus wel nodig)
  • Kosten RDW invoering komen in totaal op 243,25.  Deze bestaan uit:
  • Aanhangwagen identificatie 53 euro
  • Leges Voertuigbewijs Deel 1A 38 euro
  • Leges Tenaamstellen Deel 1B 9,25 euro
  • Aanhangwagen goedkeuring 9 aspecten 53 euro
  • Aanhangwagen identiteitsonderzoek 45 euro
  • Aanhangwagen inslag VIN nummer 45 euro
  • Kentekenplaat laten maken 15,50


Totale "verplicht" te maken kosten 561,75

De overige kosten heb jezelf in de hand. Je zou er voor kunnen kiezen om alles op 1 dag te doen door de eerst boot heen te nemen en de laatste terug, maar dat raad ik ivm moeiheid niet aan. Wijzelf hebben er een kleine vakantie van 5 dagen van gemaakt en die kun je zo duur maken als jezelf wil (appartement huren, stacaravan, hotel etc etc). Ook de standplaats van de vouwcaravan kan bepalend zijn voor het verbruik van je brandstof evenals het soort auto, maar dat spreekt voor zich. Wij hadden het "geluk" dat onze vouwcaravan 1,5 uur rijden van Dover stond.
Ik hoop dat ik met dit schrijven anderen op weg kan helpen. Zijn er nog vragen hoor ik dat wel.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2012, 08:54:36 pm door berkevelda »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal