Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Electra  (gelezen 9896 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Electra
« Reactie #15 Gepost op: november 27, 2012, 12:50:19 pm »

Let bij deze net stekker erop dat je er eentje neemt waar de aarding pin vanuit het stopcontact in de stekker past.

Ik heb een linkje waar je alle typen stekkers kunt zien voor de verschillende landen, want in de Engeland, maar ook Zwitserland en denemarken hebben ze weer afwijkende systemen:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Netstekker

Ik heb in de kampeerwinkel een "wereldstekker" gekocht. Die heb ik dit jaar in Lourdes op de camping nodig gehad, toen de aansluitingen op het console met de voor de blauwe stekkers allemaal in gebruik waren. Er bleef 1 andere over. wel een gehannes dan.
Hans
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Electra
« Reactie #16 Gepost op: november 27, 2012, 12:58:12 pm »

Het voordeel is dat je voor je eigen veiligheid minder afhankelijk bent van de stroompaal op de camping.

Dit klopt niet helemaal, wanneer je namelijk hier voordeel van wil hebben moet het lichter (of sneller) afgezekerd worden.
Het lichter afzekeren moet in sommige gevallen zelfs 2 stappen lager, daar anders door de snelheid bij een overbelasting (hoger dan de zekering in de paal van de camping) deze alsnog eruit zal slaan. Dit zou kunnen inhouden dat als de campingpaal is afgezekerd met 10 Amp (snelle zekering) naar een 4 Amp zekering moet wil je er nog wat aan hebben. Dat biedt natuurlijk niet veel voordeel. Het is een redelijk ingewikkeld verhaal en ik weet zeker dat er wel een aantal technische mensen op dit forum aanwezig zijn welke dit vele malen beter kunnen uitleggen als dat ik dat kan. :)
Ik weet wel dat er een zogenaamde "Fusecontrol" bestaat, als het werkt weet ik niet, ik heb deze nog nooit geprobeerd.

http://www.caravans.net/kluscaravan/fusecontrol.php
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal