Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?  (gelezen 7041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirandahaddon

  • Gast
Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Gepost op: mei 09, 2013, 11:06:27 am »

Hallo! Momenteel oriënteren wij ons op een vouwwagen voor ons grote gezin met 4 kids die deze zomer 13, 10 en 2x 3 worden. Onze focus ligt momenteel op de Jamet Arizona. We denken dan aan een exemplaar vanaf 2005, i.v.m. de lattenbodems die daarin zitten.

Bij informeren bij professionele verkopers krijg ik heel verschillende praatjes te horen. Zou sprak ik vandaag iemand die mij een arizona 2005 afraadde omdat het Jamet vanaf 2000 kwalitatief veel minder tentdoek zou gebruiken. Deze zou nog maar max. 30 gebruiksweken mee gaan. Ook lattenbodems zouden uit den boze zijn, omdat de matrassen na verloop van tijd zouden gaan schimmelen door de optrekkende kou van onder de wagen.

Ik zou heel graag vernemen wat jullie ervaringen op dit gebied zijn. Ook de vraag of lattenbodems wel geschikt zijn als je wat zwaarder bent. Zag berichtje van iemand die vertelde dat hun lattenbodems al snel doorgezakt waren....

Groet,

Miranda
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2013, 11:29:03 am »

dan verkochten ze waarschijnlijk ook andere merken met een hogere winstmarge :)
maar gekheid, een verkoper die een product afraadt wat hij zelf zou moeten verkopen....??

ben al heel wat kampeerders tegengekomen met een oudere Jamet waarmee ze al zeer lang kampeerden. Dat van dat tentdoek lijkt me erg sterk.
Gelogd
live life outdoors

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2013, 11:58:33 am »


maar gekheid, een verkoper die een product afraadt wat hij zelf zou moeten verkopen....??
En waarom niet? Liever dan een verkoper die iets aanraadt waarvan hij weet dat het niet goed is.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.305
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #3 Gepost op: mei 09, 2013, 12:19:34 pm »

Wij hebben een Jametic 2005 en nergens last van.
Bij een plank hadden we het juist koud en nu we een lattenbodem hebben veel minder.
En de confort is 10 keer beter geworden.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2013, 12:25:12 pm »

En waarom niet? Liever dan een verkoper die iets aanraadt waarvan hij weet dat het niet goed is.
omdat die dan in een verkeerde zaak werkt :)
neem tell-sell, je weet dat het rotzooi is (over het algemeen) maar daar kies je voor om het aan te prijzen.

Maar we dwalen af. Denkt dat ieder merk zo nu en dan zijn euvels heeft. Een beetje vouwwagen of tent gaat zo 20 jaar mee.
Het scheelt natuurlijk wel of je bijvoorbeeld op een seizoenplaats staats of 3 a 4 weken per jaar er mee weg gaat.
Gelogd
live life outdoors

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2013, 12:35:11 pm »

Wij zijn zeer tevreden over ons ten cate all seasons tentdoek. Ik heb nog nooit zulk fijn materiaal mee gemaakt qua doek.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2013, 10:19:58 pm »

Ik heb mijn 2de jamet, beide met lattenbodems, vanaf ongeveer 2009 monteert Jamet kunstofkanaalplaat onder de lattenbodems, tegen optrekkende koude. Vocht in je matras krijg je vooral door transpiratie, dat zou ook schimmel kunnen geven, ventileren is de oplossing......

Wij hebben nog nooit problemen gehad met lattenbodem of doek, doek is overigens ten cate,
Het dak is 320 gr en wanden 280, en ja er zijn vw met rondom 320gr doek....

Wil je een jamet, dan zijn er genoeg goede verhalen,
Wil je geen jamet, dan zijn er ook genoeg minder goede verhalen.

Ervaar het zelf, en je hebt je eigen verhaal/belevenis.

Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2013, 10:32:03 pm »

Onzin, wij hebben een Arizona uit 2005 en nergens last van. Het bed slaapt heerlijk en ventileert prima, het tentdoek is van goede kwaliteit. Ik houd er niet van als mensen hun eigen producten aan proberen te prijzen door andere af te kraken :(
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2013, 07:07:44 am »

OOk hier een tevreden Jametic 2010 gebruiker, ondanks de beginproblemen. Bedden slapen prima, lattenbodems zijn goed. Niks geen schimmel onder het matras, geen kou. Het Ten Cate doek is kwalitatief prima in orde, daar staat Ten Cate voor. Wil je een dikkere kwaliteit, dan zul je moeten omkijken naar een ander merk met een dikkere prijs. Het is net wat je wilt en waar je tevreden mee bent. Laat je ook niet teveel negatieve dingen aanpraten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2013, 12:06:43 pm »

Beste Miranda,

Wij hebben 2 jaar een Jametic gehad uit 2009/2010?.In 2011 zijn wij in Nederland gebleven en hebben wij het slechts denkbare weer gehad, dagenlang harde regen en zelfs storm,,,De Jametic heeft geen druppel doorgelaten, kwaliteit doek is gewoon prima.
Wij zijn uiteindelijk over gestapt naar een(nog_ snellere klapper omdat wij graag rondtrekken en maar met z'n 2'tjes zijn.
Jamet is kwa prijs/kwaliteit niets mis mee en het slaapcomfort was ook prima en die verkopers,,,,,,,gelukkig zijn er hele goede maar soms zijn het echt gasten die alleen maar sturen op marge merken en de meest tegenstrijdige verhalen houden.
Susses met je keuze, Jametic is gewoon prima!!

groeten   Maarten
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #10 Gepost op: mei 11, 2013, 01:24:54 pm »

Wij hebben de markt van boven naar beneden benaderd. Zijn begonnen bij Holtkamper, en via Aart Kok en vele anderen terecht gekomen bij de Vries in Heerhugowaard. Eigenlijk voor een gebruikte Combi Camp die daar stond.

De verkoper nam ons toch ook even mee naar de opgestelde Jamet vouwwagens. Tja, de afwerking is duidelijk minder, maar voor max 6 weken per jaar heb je voor 5500 tot 6000 euro een nieuwe vouwwagen met kwalitatief goed doek van TenCate. Daar is dus echt niets mis mee. En de lattenbodems zijn prima en erg sterk. Wij belasten ze behoorlijk ivm mijn hoge gewicht. Vooralsnog is dit een rationele keus geweest die steeds beter gaat voelen. Ik tik dit onder de luifel van onze Dakota en zit te genieten. Genieten van het comfort van de Dakota en de rust van de camping.

Gelogd

mirandahaddon

  • Gast
Re: Klachten tentdoek en lattenbodems Jamet?
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2013, 05:00:17 pm »

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de reacties en het delen van de ervaringen! Wat een respons! :) Wij zijn gerustgesteld en hopen op niet al te lange termijn (iig nog ruim voor de zomer zodat we er nog mee weg kunnen) een mooie aanbieding tegen te komen.

Wellicht tot ziens op dit forum! Gr. Miranda
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal