Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe matrassen  (gelezen 6154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kammetje

  • Gast
Nieuwe matrassen
« Gepost op: mei 10, 2013, 11:03:37 am »

Heeft iemand ervaring met nieuwe matrassen in de vouwwagen? Ben benieuwd naar alle ervaringen, tips en ideeen.

Zelf hebben we een AK gt royale gekocht en denken we aan ikea matrassen 140 x 200 van 10 cm dik. Even goed de huidige matrassen opmeten om te zien of het geheel nog dichtpast dan.

Een andere optie is schuimrubber van de markt maar weet niet in welke diktes dit komt.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2013, 07:04:42 pm »

Matrassen liggen altijd beter, dan gewoon schuimrubber, vraag anders op de markt om sg-schuim, des te hoger het getal bijv sg-360 des te steviger het ligt,
Bij nieuwe matrassen, vooral de dikte in de gaten houden, er zijn overigens ook klap-collega's die de matrassen hebben vervangen voor luchtbedden, met een opdekmatras, dat past altijd!
Succes
Gelogd

kammetje

  • Gast
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2013, 05:28:12 pm »

Waarom dan nog een topper bovenop het luchtbed, het luchtbed zelf slaapt - zo vinden wij persoonlijk - ook lekker?

Zou een topper alleen niet comfortabel genoeg zijn overigens? Die zijn niet zo dik en past het deksel van de vw makkelijk dicht.

Zijn er mensen met ervaring met alleen toppers en zo ja welke en hoe bevalt het?
Gelogd

Bobastic

  • Gast
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2013, 06:51:45 pm »

Wij hebben vorig jaar een weekend met alleen toppers (duurder type van Ikea) gekampeerd. Daaronder lagen de kussens van de vouwwagen zelf. Op zich ging het redelijk voor een weekendje, maar we hadden al wel door dat een vakantie met deze oplossing niet haalbaar was voor ons. ik heb nu een auping bedbodem in de vouwwagen gemaakt en ga daar ook een 10cm matras op leggen van de Ikea. als dit niet voldoende is leg ik daarop weer de dekmatrassen.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2013, 10:23:32 pm »

ik heb nu een auping bedbodem in de vouwwagen gemaakt en ga daar ook een 10cm matras op leggen van de Ikea.
:? waarom dan geen auping matras?
Ik heb een froli onder m'n schuimrubber matras, maar loop er over te denken om hier iets te bestellen:
http://www.matrasvakman.nl
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2013, 10:26:18 pm door Blackraven »
Gelogd

Sara

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2013, 10:47:11 pm »

Wij hebben in onze cabanon de originele kussen-matrassen liggen en voor mijn partner en ik daarbovenop een oplegmatras van traagschuim.
Speciaal in Nederland gaan kopen.  ;)
Met deze opstelling slapen wij het best. De matrassen kunnen bovenop de kussens (aan elke kant 1) en de wagen kunnen we nog goed dichtvouwen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2013, 01:03:41 am »

:? waarom dan geen auping matras?
Ik heb een froli onder m'n schuimrubber matras, maar loop er over te denken om hier iets te bestellen:
http://www.matrasvakman.nl

Hij geeft 10% korting als je betalend lid bent.
Wij hebben daar een matras van,  helemaal super :J
Gelogd

Bobastic

  • Gast
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #7 Gepost op: mei 16, 2013, 12:55:15 pm »

@blackraven Omdat dit te dik word, dan kan ik de vouwwagen niet meer goed dichtklappen.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2013, 07:33:56 pm »

 :# Een vaker voorkomend probleem, hier is totaal 15cm denk ik ook zo'n beetje de max.
Gelogd

erikkoo

  • Gast
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2013, 12:56:19 pm »

Hoi

Ik heb ook nieuwe matrassen gekocht bij correctslapen.nl van koudschuim 10 cm dik en stevig maat was 150 x200 en dan met een klapstuk op 115 zodat ik onder bij de bak kon

Was binnen een week geleverd

Gr erik
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2013, 01:20:47 pm »

Ik heb een nieuw matras bij de matrasvakman laten maken. Dat kon precies op maat (136 cm breed!) en in verschillende diktes (7, 8, 9 of 10 cm). Daardoor kom ik mooi uit met mijn Froli systeem. En bovenop het matras kunnen nog drie slaapzakken worden gelegd en dan kan de wagen precies dicht, zij het met een beetje doorduwen :J
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2013, 01:39:26 pm »

En slaapt dat een beetje lekker?
Je had er een van 9cm besteld meende ik ergens gelezen te hebben.
Zelf heb ik er eentje van 8cm besteld (zelfde dikte als er nu in ligt, maar dan inclusief tijk, dus matras wordt eigenlijk 1cm dunner)
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2013, 01:41:03 pm door Blackraven »
Gelogd

erikkoo

  • Gast
Re: Nieuwe matrassen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2013, 02:28:47 pm »

Slaapt erg goed het is een stevig matras en je hebt geen last van een gleuf tussen de 2 matrassen omdat de boven kan 1 geheel is
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal