Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Meenemen tentstokken  (gelezen 4615 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mennovd

  • Gast
Meenemen tentstokken
« Gepost op: mei 13, 2013, 09:21:50 am »

Beste iedereen die deze topic leest,

Om extra ruimte de krijgen in de vouwwagen zit ik te twijfelen om de stokken te gaan vervoeren in een pvc buis onder of boven op de vouwwagen. Zijn er mensen die ervaring ermee hebben of zijn er andere oplossingen? Ik heb al gelezen op het forum dat er ook mensen zijn die de stokken vervoeren in de bak waar het matras in ligt.

Graag hoor ik van jullie wat wel of juist niet te doen.

Gr.
Menno
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Meenemen tentstokken
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2013, 09:41:51 am »

Mooi

Er zijn mensen die pvc-buizen hebben gemaakt voor de tent stokken.
Er op of onder.
Ik wil het ook gaan maken maar dan voor een hele partij hengels :+

De stokken voor de voortent/luifel kun naast het matrs in de deksel kwijt.
Ja dat past (makkelijk)
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

nikkel1964

  • Gast
Re: Meenemen tentstokken
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2013, 10:25:16 am »

Ik heb dan geen Roadmaster maar vervoer wel de stokken in een PVC-buis onder de wagen. De buis heeft aan één kant een vastgelijmd deksel, aan de andere kant een schroefdeksel. De diameter is (geloof ik) 110 mm. Dingen om op te letten:

- Maak de boel goed vast met stevige (metalen) beugels. Het totaal heeft nogal wat te lijden onder het rijden, kunststofbeugels breken te snel;
- Naast de beugels heb ik de boel extra 'gezekerd' met een aantal stevige tie-raps, zodat als er toch een beugel breekt de boel niet alsnog op straat ligt;
- Op het schroefdeksel heb ik een extra metalen strip geschroefd zodat ik bij het openen van het deksel meer houvast heb, de boel wil door modder en ander vuil nog wel eens vast gaan zitten;
- Pak op tijd de stokken uit de koker, ik heb wel eens gehad dat de wagen met de zijkant naast een muurtje stond waardoor ik de stokken niet meer uit de buis kon pakken....  :I

Succes!
Gelogd

Mennovd

  • Gast
Re: Meenemen tentstokken
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2013, 10:30:17 am »

Bedankt voor zover allebei voor de tips... Hier kan ik zeker wat mee!!

Gr.
Menno
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Meenemen tentstokken
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2013, 10:38:15 am »

Ik heb dan geen Roadmaster maar vervoer wel de stokken in een PVC-buis onder de wagen. De buis heeft aan één kant een vastgelijmd deksel, aan de andere kant een schroefdeksel. De diameter is (geloof ik) 110 mm. Dingen om op te letten:

- Maak de boel goed vast met stevige (metalen) beugels. Het totaal heeft nogal wat te lijden onder het rijden, kunststofbeugels breken te snel;



Waaraan maak je het vast?
De bodem zelf,schroef je het aan het chasis?
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

nikkel1964

  • Gast
Re: Meenemen tentstokken
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2013, 10:48:47 am »

Waaraan maak je het vast?
De bodem zelf,schroef je het aan het chasis?

Mijn wagen staat op een 'standaard' Alko-chassis, daarin zitten genoeg gaten om de beugels aan vast te maken. Ik boor liever geen nieuwe gaten, met wat puzzelen lukt het zo ook  ;)
Gelogd

Mennovd

  • Gast
Re: Meenemen tentstokken
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2013, 12:21:16 pm »

Waaraan maak je het vast?
De bodem zelf,schroef je het aan het chasis?

Ik moet het nog even bekijken, maar het liefst onder de vouwwagen. Ik neem aan dat dat geen probleem moet zijn. Ben ook niet van plan om extra gaten te maken in de bodem. Heb vorige week de gehele binnenbak voorzien van nieuwe houten platen en vloerbedekking.

Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Meenemen tentstokken
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2013, 11:02:26 pm »

Menno,

Ik ben erg benieuwd hoe je dat doet, maak je foto's? Ik zit er namelijk zelf ook aan te denken.
Overigens zag ik dit wel bij andere vouwwagens op het forum, maar deze hadden de stokken dan in
de breedte er onder hangen, en dat gaat bij roadmaster niet ivm de stoklengte dacht ik.

Gr

Rick
Gelogd

Mennovd

  • Gast
Re: Meenemen tentstokken
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2013, 11:48:30 pm »

Menno,

Ik ben erg benieuwd hoe je dat doet, maak je foto's? Ik zit er namelijk zelf ook aan te denken.
Overigens zag ik dit wel bij andere vouwwagens op het forum, maar deze hadden de stokken dan in
de breedte er onder hangen, en dat gaat bij roadmaster niet ivm de stoklengte dacht ik.

Gr

Rick

Hoi Rick,

Ik ga er zaterdag eens goed voor zitten/liggen om te kijken wat het beste is en meest stevig. Zodra ik hier uit ben laat ik het weten en zal ik foto s maken.

Gr.
Menno
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Meenemen tentstokken
« Reactie #9 Gepost op: mei 14, 2013, 01:05:47 am »

Bij moet er een ernstig grote visuitrusting in :>
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal