Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: mobicool c40  (gelezen 21437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
mobicool c40
« Gepost op: mei 20, 2013, 06:31:29 pm »

Hallo iedereen.
Is er iemand bekend met de mobicool c40?
Ik heb het idee dat de onze het niet zo goed doet.
We hebben nog maar 1 week gebruikt dus nog nieuw.
Op de koudste stand word het -17.
Maar op stand 3  ongeveer 7/8  stand 4  5/6  stand 5  ongeveer 5  en stand 6 ongeveer 3
Heeft iemand evt tips en welke stand gebruiken jullie?

Mvg Marnix
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2013, 06:52:03 pm door Marnix van Bruchem »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: mobicool c40
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2013, 06:54:12 pm »

Klinkt mij bekend. Ik heb er een paar gehad bij Obelink die tot stand 5 boven de 8 graden bleef. Op max worden ze pas erg koud. Allen teruggebracht om uiteindelijk met een b40 terug te komen. Deze doet het ongeveer hetzelfde als jij beschrijft. Hij staat bij ons meestal tussen 5 en 6. Hij blijft wel altijd koud. Deze zomer temperaturen van 40 graden gehad (buiten) en hoeveel we er ook bijgooiden, hij is in no-time koud. Hij slaat dan vaker aan.

Oudere modellen schenen al bij stand 2 a 3 bijna te vriezen. Dat doet die van ons bij stand 6 en een beetje pas. Ik vermoed dat er een ander type thermostaat is gebruikt bij nieuwere modellen. Stand 1-6 is nu 10 tot 3 graden, bij max is het een vrieskist.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: mobicool c40
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2013, 06:56:32 pm »

hi marnix,
Wij hebben de B40 (de hybride variant die ook op 12V werkt). Wij hebben hem meestal tussen 3,5 en 4,5 staan en dat wordt de temperatuur tussen 0 en 4 graden. Erg koud dus. Maar  begrijp ik het goed dat bij jullie op stand 6 je 4 graden haalt en stand 7 -17?? Dat lijkt mij nog al een groot verschil. Op stand 6 vriest hij bij ons flink. Het lijkt wel alsof bij jullie na stand 4 niet zoveel gebeurd, tenzij maximaal. Ik zou hem nog eens goed testen en dan terug naar de leverancier.
Succes!
Gelogd

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
Re: mobicool c40
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2013, 09:32:00 am »

Wij hebben sedert vrijdag ook een B40 Hybride.
Dit weekend gaan kamperen en tot de vaststelling gekomen dat het toestel eigenlijk niet koelt naar behoren.  Terug thuis getest met een thermometer.  Van stand 1 tot stand 6 koelt de box tussen de 10 en de 7 graden! Na de klik op stand 7 gaat de temeratuur naar -16.  Tussenin niets!!!
Vandaag breng ik hem terug naar de winkel en zien we wat de reactie daar wordt.

Ben wel teleurgesteld gezien de aankoopprijs en de toch meestal goede reacties over dit toestel.

Filip

Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: mobicool c40
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2013, 09:46:28 am »

Ik had ook deze op het oog.
Maar ik wacht even met de aanschaf.
Voor bijna 200? heb ik nog wel even.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Re: mobicool c40
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2013, 04:49:56 pm »

Ik heb vandaag met Dometic nederland contact gehad.
Hun vertelde mij dat hij terug moet via de dealer( Vervat Rotterdam daar kochten wij hem) naar Dometic omdat het idd niet klopt hoe hij het doet. Ze gaan hem dan repareren. Ik ben benieuwd!!!

En DWF wat was d3 reactie in de winkel ben wel benieuwd eigenlijk..

Groet Marnix
Gelogd

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
Re: mobicool c40
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2013, 01:54:45 pm »

Vandaag terug naar de winkel geweest met mijn B40 waar men mij wist te zeggen dat ze dit nog niet gehoord hadden en dat het de eerste is die terug komt.  Ik weer geluk dus  :>

Ze gingen vandaag nog de verdeler contacteren en mij dan iets laten weten.  Kan wel een dikke week duren hebben ze mij gezegd.

Wordt dus vervolgd!

Filip

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: mobicool c40
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2013, 03:03:22 pm »

Naar aanleiding van dit verhaal heb ik ook gebeld met de technische dienst van Dometic.
Ik heb de werking van mijn box uitgelegd (vergelijkbaar met ervaringen DWF, echter mijn box wordt iets kouder op stand 6 en een beetje). De technische dienst gaf hierop aan dat hij tot de helft (dus stand 3,5) boven de 0 graden moet blijven, de andere helft is vriezen. 

Ik heb gevraagd, op basis van eigen ervaring (2 geretourneerde c40 boxen) en de ervaringen op internet,  of er problemen waren met een serie thermostaten. Hij kon dit niet bevestigen (uiteraard).
Hij adviseerde me terug te gaan naar de winkel om de box te laten maken/om te ruilen. Ik denk ik hem maar laat maken...

Hij wist me verder te vertellen dat de box 2 jaar garantie had. Ik zal Obelink nog vragen naar overige ervaringen. Een jaar geleden deelden ze mee dat ze slechts een heel enkele keer een Mobicool terug kregen...

 :off
Volgens mij is er een opleidingsinstituut die verkopers/fabricanten etc. altijd 1 boodschap meegeven: geef de klant altijd aan dat hij/zij de eerste is met dit probleem  :O. Deze methode werkt sinds de komst van internet echter steeds slechter...  en helpt absoluut niet mee aan de geloofwaardigheid van de verkopende/fabricerende partij I:




Wordt vervolgt.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: mobicool c40
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2013, 03:59:19 pm »

Ik heb vorig jaar zo'n hybride B40 gekocht en geen enkel probleem gehad. 40gr, maar ik had een erg koud biertje.....

Er was niets bevroren wanneer wij dat niet wilden...(het werd wel lekker koud in de koelbox)
 
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2013, 04:00:58 pm door Didi »
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
Re: mobicool c40
« Reactie #9 Gepost op: mei 24, 2013, 09:04:52 am »

Gisteren telefoon gekregen dat ik een nieuw toestel mocht afhalen.
De verdeler had dit probleem nog niet gehad en wou goede service verlenen.

De box afgehaald en gelijk getest.

Ik ben al wat meer tevreden, maar vind het toch nog niet naar behoren.  Misschien ben ik wel te veeleisend??
Heb het toestel de volledige nacht op stand 5 gezet en had een temperatuur van 6 graden. Dit is uiteraard goed als het warm is.  Drank en eten blijven dan koel.  Ik vind echter nog steeds dat dit een redelijk hoge stand is voor deze temperatuur.

Gezien het toestel 2 jaar garantie heeft, probeer ik hem tijdens onze komende vakantie en dan zien we wel.

Filip

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: mobicool c40
« Reactie #10 Gepost op: mei 24, 2013, 09:20:52 am »

Ik heb ook de toestemming om mijn apparaat terug te sturen of om te ruilen. Gister gebeld met de winkel. Deze geven nog steeds aan dat er zelden een exemplaar terugkomt.

Gelet op jou verhaal ben ik bang dat er nog steeds mindere of andere thermostaten worden gebruikt als voorheen.

Volgens de winkel zou het apparaat vanaf stand 5 moeten vriezen. Dometic gaf aan dat dit vanaf halverwege (is stand 4 zag ik nu) moet zijn.

Ik zit er aan te denken dan maar te laten repareren. Mogelijk is de thermostaat bij te stellen o.i.d.?

Gelogd

villeke

  • Gast
mobicool c40
« Reactie #11 Gepost op: mei 24, 2013, 01:07:31 pm »

Gisteren telefoon gekregen dat ik een nieuw toestel mocht afhalen.
De verdeler had dit probleem nog niet gehad en wou goede service verlenen.

De box afgehaald en gelijk getest.

Ik ben al wat meer tevreden, maar vind het toch nog niet naar behoren.  Misschien ben ik wel te veeleisend??
Heb het toestel de volledige nacht op stand 5 gezet en had een temperatuur van 6 graden. Dit is uiteraard goed als het warm is.  Drank en eten blijven dan koel.  Ik vind echter nog steeds dat dit een redelijk hoge stand is voor deze temperatuur.

Gezien het toestel 2 jaar garantie heeft, probeer ik hem tijdens onze komende vakantie en dan zien we wel.

Filip
Stand 5 en dan 6 graden? Dat klopt niet hoor. Hoort een redelijk gelijkmatige verdeling te zijn.
Gelogd

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Re: mobicool c40
« Reactie #12 Gepost op: mei 25, 2013, 03:50:57 pm »

Zo onze koelbox word ook opgestuurd. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Volgens de verkoper nog nooit van gehoord..... maar natuurlijk dar zou ik ook zeggen.
De directeur vroeg of ik die klant was die had gebeld dat de box niet goed werkte.
Dat wist de verkoper niet... dus komt echt vaker voor! Haha
De verkoper dacht dat de thermostaat niet goed werkte.
Dat idee heb ik ook.. maar ik ben een leek op dat gebied.
Ze beloofde me dat ik binnen 2 weken iets zou weten.
Ik ben benieuwd hoe of wat!

Voor nu fijn weekend!

Word vervolgt
Gelogd

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
Re: mobicool c40
« Reactie #13 Gepost op: mei 25, 2013, 06:40:43 pm »

Ik heb vandaag ook mijn tweede box terug naar de winkel gebracht.
Op vrijdag heb ik een mail gestuurd naar de klantendienst van dometic met een uiteenzetting van het probleem.  Ik kreeg vrijdagnamiddag het volgende antwoord:

"Ik heb dit aan de technische dienst in Nederland gevraagd en zij deelden me mee dat het beter zou zijn de box via de winkel waar u het aangekocht heeft op te sturen naar onze technische dienst in Nederland met een kopie aankoopbon en klachtomschrijving.

ze deelden me ook mee: de nummertjes bij de knop zijn indicaties maar daar gaan we geen waardes  aankoppelen (tolerantie thermostaat) maar de box hoort sowieso de vermelde waardes te halen.
"

Zoals gezegd de box vandaag terug ingeleverd en ik wacht nu af wat er verder gebeurt.

Wordt vervolgd....

Filip
 
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: mobicool c40
« Reactie #14 Gepost op: mei 26, 2013, 10:26:38 am »

Na 2 c40's gister mijn tweede b40 opgehaald/geruild. Deze wordt op stand 5, 5 graden en op stand 6 ongeveer 3 a 4. Op zich koud zat.
Stand 1 tot 6 is 12 tot 3 a 4 graden, max is vriezen... tot -18.

Ik geef de moed een beetje op en neig ernaar deze te houden. De nieuwe is overigens donkerblauw dus duidelijk uit een nieuwe serie. Ik ben bang dat er tegenwoordig toch een andere thermostaat wordt gebruikt.
Ik heb nu in totaal 4 mobicools gehad in een jaar tijd en niet 1 ging al vriezen voordat hij op max stond..  :** Stastistisch is het bijna onmogelijk ze allen met een defecte thermostaat te hebben gekocht. Ik wacht DWF zijn reparatie even af. Mogelijk kan er iets worden bijgesteld?

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal