Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: mobicool c40  (gelezen 21436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
Re: mobicool c40
« Reactie #30 Gepost op: juni 22, 2013, 10:14:47 pm »

Ik heb ondertussen mijn geld teruggekregen na wat aandringen. De verkoper wou mij eerst de eerste box terug meegeven. Hij had die zelf getest en kreeg op stand 7 zels 0 graden!!  Hij vond eerst dat ik vlug ontevreden was want "hij koelde toch".  Ik heb hem dan nogmaals op de specificaties gewezen en hij heeft toen dus toch terugbetaald.

Als ik zie hoeveel van dergelijke boxen verkocht worden, kan het toch niet zijn dat deze allemaal niet naar behoren werken.  Hierboven staan ook positieve reacties.

Ik weet niet echt wat ik zal doen.  Terug een B40 of iets anders..
 
Filip
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: mobicool c40
« Reactie #31 Gepost op: juni 23, 2013, 08:09:35 am »

Ik heb ondertussen mijn geld teruggekregen na wat aandringen. De verkoper wou mij eerst de eerste box terug meegeven. Hij had die zelf getest en kreeg op stand 7 zels 0 graden!!  Hij vond eerst dat ik vlug ontevreden was want "hij koelde toch".  Ik heb hem dan nogmaals op de specificaties gewezen en hij heeft toen dus toch terugbetaald.

Als ik zie hoeveel van dergelijke boxen verkocht worden, kan het toch niet zijn dat deze allemaal niet naar behoren werken.  Hierboven staan ook positieve reacties.

Ik weet niet echt wat ik zal doen.  Terug een B40 of iets anders..
 
Filip
En die eerste stond waarschijnlijk gewoon weer in de winkel. Dan voel je je ook niet echt serieus genomen. Maar als de specs bepaalde waarden aangeven, moeten die ook kunnen worden gehaald of benaderd lijkt me.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Roy S.

  • Gast
Re: mobicool c40
« Reactie #32 Gepost op: juni 23, 2013, 08:54:04 am »

Heb 2 weken terug tijdens de kortingsweek van de vrijbuiter een Mobicool B40 gekocht.
Na hier wat slechte berichten gelezen te hebben heb ik hem eerst maar eens getest. Op stand 3,5 is het rond de 0 graden. Op stand 7 is het -16. Voldoende voor een koud bier... :#
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: mobicool c40
« Reactie #33 Gepost op: juni 23, 2013, 11:14:47 am »

Ik was helemaal klaar met die 'goedkope' koelkastjes en heb mezelf een WAECO CFX 50 gekocht  ::) Een rib uit mijn lijf. Even getest in de huiskamer: binnen 5 minuten op de gewenste (digitaal instelbare en af te lezen) temperatuur (5 graden celsius). Deze zomer uittesten aan de cote d'azur  :).
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: mobicool c40
« Reactie #34 Gepost op: juni 23, 2013, 11:30:28 am »

Ik was helemaal klaar met die 'goedkope' koelkastjes en heb mezelf een WAECO CFX 50 gekocht  ::) Een rib uit mijn lijf. Even getest in de huiskamer: binnen 5 minuten op de gewenste (digitaal instelbare en af te lezen) temperatuur (5 graden celsius). Deze zomer uittesten aan de cote d'azur  :).

Een Mobicool (B40 of C40) valt wat mij betreft niet onder de categorie "goedkope" koelkastjes. Een Waeco wel onder de duurdere :-0
Ik heb toch mijn twijfels (kan onterecht zijn) over de testmethode van de topicstarter. Hoe heeft ie gemeten? Na hoeveel tijd de temperatuur geconstateerd etc? 2 koelkasten op rij met problemen die alleen door de topicstarter worden geconstateerd lijkt me vreemd. Let wel...ik kan het mis hebben maar het valt wel op.

Een tevreden Mobicool gebruiker (die ook een Dometic heeft)
Gelogd

villeke

  • Gast
mobicool c40
« Reactie #35 Gepost op: juni 23, 2013, 11:37:21 am »

Ik was helemaal klaar met die 'goedkope' koelkastjes en heb mezelf een WAECO CFX 50 gekocht  ::) Een rib uit mijn lijf. Even getest in de huiskamer: binnen 5 minuten op de gewenste (digitaal instelbare en af te lezen) temperatuur (5 graden celsius). Deze zomer uittesten aan de cote d'azur  :).

Ja hoor ruim ?800 voor een campingkoelkastje wat je 4 weken per jaar gebruikt. Ik kan mijn geld wel beter besteden. Voor een bedrag van ong 180 euro moet je een degelijk product kunnen verwachten wat voldoet aan de specs.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: mobicool c40
« Reactie #36 Gepost op: juni 23, 2013, 12:41:22 pm »

Ja hoor ruim ?800 voor een campingkoelkastje wat je 4 weken per jaar gebruikt. Ik kan mijn geld wel beter besteden. Voor een bedrag van ong 180 euro moet je een degelijk product kunnen verwachten wat voldoet aan de specs.

Had een iets mooiere prijs (ruim onder de ? 700,--). Blijft een investering natuurlijk. Aan de andere kant we geven wel EUR 10.000,-- plus uit voor een stukje katoen op wielen met een (rampzalig) bed? (Holtkamper, CC, Aartkok, e.d.). Ik heb liever dat mijn voedsel goed op temperatuur blijft dan dat ik mij in de vakantie moet ergeren aan een koelkast die het wel of niet doet  bier
Gelogd

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Re: mobicool c40
« Reactie #37 Gepost op: juni 27, 2013, 08:53:26 pm »

Hoi

Zaterdagmorgen terug naar de winkel met onze 2e C40 in de winkel willen ze hem testen.
Want volgens de winkel is het onmogelijk!
Ik ben uiteraard zeer benieuwd!

Mvg Marnix
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: mobicool c40
« Reactie #38 Gepost op: juni 28, 2013, 05:56:17 am »

Hoi

Zaterdagmorgen terug naar de winkel met onze 2e C40 in de winkel willen ze hem testen.
Want volgens de winkel is het onmogelijk!
Ik ben uiteraard zeer benieuwd!

Mvg Marnix
Is hun goed recht natuurlijk, eerst zien, dan geloven.
Overigens heb ik ooit eens een wekkerradio gehad die te snel liep. Kon absoluut niet volgens de winkel. Andere gekregen, hetzelfde. In de winkel liep de wekker overigens wel goed. Uiteindelijjk bleek het op een of andere manier aan het stopcontact thuis te liggen. Iets met een slecht contact of zo.
M.a.w. is bij je thuis niet iets aan de hand? want het is wel erg toevallig dat je 2x een slecht apparaat treft.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Re: mobicool c40
« Reactie #39 Gepost op: juni 28, 2013, 04:23:07 pm »

Is hun goed recht natuurlijk, eerst zien, dan geloven.
Overigens heb ik ooit eens een wekkerradio gehad die te snel liep. Kon absoluut niet volgens de winkel. Andere gekregen, hetzelfde. In de winkel liep de wekker overigens wel goed. Uiteindelijjk bleek het op een of andere manier aan het stopcontact thuis te liggen. Iets met een slecht contact of zo.
M.a.w. is bij je thuis niet iets aan de hand? want het is wel erg toevallig dat je 2x een slecht apparaat treft.
De eerste deed het in mei op de camping ook niet goed.
Ik heb thuis ook verschillende stopcontacten geprobeerd maar geen ander resultaat.
Mvg marnix
Gelogd

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
Re: mobicool c40
« Reactie #40 Gepost op: juni 28, 2013, 08:25:04 pm »

Eindelijk goed nieuws!!

Vandaag een C40 (in plaats van de B40 voordien) gehaald in een andere kampeerwinkel.
Thuis gekomen en getest en ja hoor, na een uurtje op stand 4,5 is de temperatuur 2 graden.

Heeft veel meoite gekost maar ik heb toch de box die ik wou en één die werkt naar behoren.

Gelogd

villeke

  • Gast
Re: mobicool c40
« Reactie #41 Gepost op: juni 28, 2013, 11:36:20 pm »

Eindelijk goed nieuws!!

Vandaag een C40 (in plaats van de B40 voordien) gehaald in een andere kampeerwinkel.
Thuis gekomen en getest en ja hoor, na een uurtje op stand 4,5 is de temperatuur 2 graden.

Heeft veel meoite gekost maar ik heb toch de box die ik wou en één die werkt naar behoren.

voor de goede orde, de compressor van de C40 is gelijk aan de B40. De B40 heeft ook een 12V ventilator koeling. Dus in principe maakt het voor het compressor koelen niet uit of je een B40 of een C40 hebt. Feit blijft dat de variatie tussen de verschillende exemplaren die worden besproken erg groot is.
Gelogd

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Re: mobicool c40
« Reactie #42 Gepost op: juni 29, 2013, 01:00:11 pm »

Hallo

Even een update.
Ik heb het geld terug gekregen.
Volgens de verkoper moest de box binnen een uur 3 graden op stand 6 zijn.
Hij heeft ruim 1 uur aangestaan en was toen 8 graden.
Dus niet goed.
Gelukkig is dit opgelost!
Nu zijn we uiteraard op zoek naar een andere koelbox.
Tips zijn uiteraard welkom!

Groeten Marnix
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: mobicool c40
« Reactie #43 Gepost op: juni 29, 2013, 02:03:04 pm »

Mooi dat je het geld terug gekregen hebt  WW
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Re: mobicool c40
« Reactie #44 Gepost op: juli 13, 2013, 10:15:02 pm »

Hallo,

Wij hebben een nieuwe koelbox gekocht! we twijfelden tussen een Waeco CK40 en de Mobicool B40 Hybrid.
Omdat de Waeco ruim duurder was hebben we voor de Mobicool B40 Hybrid gekozen.
Thuis gelijk aangezet en op stand 4 gezet en toe hij afsloeg gekeken naar de temperatuur.... -2 ongeveer!!!
Dus op stand 3,5 is het rond de 2 graden. Prima temperatuur vinden wij.
Dus super blij dat deze het wel UITSTEKEND doet.

Groeten fijn weekend!
Marnix
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal