Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Is het een Jamet Arizona?  (gelezen 6513 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjo43

  • Gast
Is het een Jamet Arizona?
« Gepost op: juni 06, 2013, 09:21:28 pm »

Wij hebben onlangs een Jamet Arizona gekocht, maar wat ik vreemd vind, is de afmeting van de bedden....
Het ene bed is 140 breed en het andere ongeveer 155. (inclusief het zitkussen)
Het is een Jamet Arizona van 2002. Volgens de verkopers dan. Heb pas thuis de bedden opgemeten. Nu denk ik zelf, dat het misschien geen Arizona is, maar de Louisiana? tja ben natuurlijk een leek op het gebied. Misschien weet iemand van jullie het?
Overigens zit er wel een sticker op de bak, waar Arizona op staat. Wil het gewoon even zeker weten...

Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2013, 09:39:52 pm »

De wagen van de Arizona (buitenmaat) is 1.60 en van de Louisiana 1.40. Dus als het bed 1.55 is dan klopt het dat het een Arizona is.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2013, 11:37:50 pm »

En toch zaten er in mijn Louisiana bedden van 1.60... Wel een nieuwere versie.
Maar wanneer het inclusief bankkussens is, zegt de beddenmaat niet zoveel.
De sticker met zwarte letters op de bak is volgens mij gewoon af fabriek en zou
dus betrouwbaar moeten zijn. En even de buitenbakmaat opnemen.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2013, 08:14:52 am »

De breedte van onze wagen is 1.40m (Jamet Dakota), maar toch hebben we bedden van 1.65m breed (incl. bankkussens), dus de wagenbreedte zegt niet zo heel veel. Maar aan de hand van het chassisnummer zou je het moeten kunnen opvragen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2013, 10:42:43 am »

Als de wagen 1.40 m is dan is het geen Arizona.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2013, 12:35:27 pm »

Als de wagen 1.40 m is dan is het geen Arizona.

Er staat dat het ene bed 1.40m is en het andere 1.55m. Niks over de maat van de wagen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

marjo43

  • Gast
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2013, 04:03:42 pm »

De wagenbak is 1.60 breed. Het chassisnummer is niet meer te lezen. Zit toch linksvoor? Is er half afgesleten.
Maar dan zal het wel een Arizona zijn. We hebben hem ook nog niet compleet opgezet, met voortent en al. Dat gaan we volgend weekend doen.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2013, 04:42:56 pm »

als de bak 1.60m is, dan is het in ieder geval geen Louisiana.
als je een fotootje plaatst willen wij wel helpen met het beoordelen, maar als er idd een sticker ARIZONA op zit zou ik niet te snel twijfelen ;)
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2013, 01:01:22 am »

Ik vraag me alleen af hoe een chassisnummer er af slijt......... ik geloof dat het een Arizona is, ik zou meer mijn bedenkingen hebben over de herkomst van de wagen.
Ik zou het vreselijk vinden er achter te komen dat het een ontvreemde wagen is.
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn he, laat dat duidelijk zijn.
In ieder geval veel plezier met de Arizona!  bier
Gelogd

M. den Dekker

  • Gast
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2013, 10:41:40 pm »

@ Marjo43: Plaats een paar foto's bij dit bericht zodat er meer duidelijkheid gegeven kan worden over je vw. Aan de hand van het uiterlijk kan vastgesteld worden welk model het is en uit welk jaar hij ongeveer komt. Het VLG nummer geeft aan uit welk jaar het chassis komt.

Als ik het goed begrijp is het gepopnagelde plaatje van Trigano Industries met het VLG nummer niet meer leesbaar of is eraf. Ook de sticker op de wagenbak, disselzijde is weg? Aan de linkerkant zou het type Jamet moeten staan. Tevens is het VLG nummer ook in de dissel geslagen.

Is de wagenbak van de vw 160 cm breed dan kan het alleen een Arizona of een Jametic zijn. De andere modellen zijn 140 cm breed. Het is een miscalculatie om naast de bedplanken/lattenbodem(vanaf 2004) ook het kussen op de zitbank mee te rekenen bij het opnemen van de maat van het bed.

Op basis van je verhaal waarbij je aangeeft dat de bedden qua breedte 15 cm verschillen, sluit ik niet uit dat het een Louisiane, een Texas of mogelijk een Montana is. Dit is bij de modellen van na 2000. Daarvoor was het verschil 30 cm en had het ook nog een Canyon kunnen zijn.

Het is op zijn minst bijzonder dat zowel het plaatje als de bestickering van een vouwwagen uit 2002 niet meer leesbaar zijn of eraf zijn.
Heb je hem particulier gekocht of bij een bedrijf?

Dus geef even foto's door, de juiste bedmaten en het VLG nummer dan geeft dit meer duidelijkheid.
Succes!
Gelogd

marjo43

  • Gast
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #10 Gepost op: juni 18, 2013, 10:10:35 pm »

Hoi

Ik heb wel een vgl nummer. 43015j00063309
Maar hoe je dat moet aflezen, geen idee. Nog geen foto's helaas.

Groetjes Marjolein
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2013, 07:28:58 am »

Hoi

Ik heb wel een vgl nummer. 43015j00063309
Maar hoe je dat moet aflezen, geen idee. Nog geen foto's helaas.

Groetjes Marjolein

Volgens mij kun je hier op 1 of andere manier het jaartal uit halen ik denk dat de wagen uit 2001 is week 43 jaar 2001 en verder weet ik het niet, maar vast wel wat experts die weten of ik gelijk heb of de plank volledig mis sla.
Gelogd

marjo43

  • Gast
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #12 Gepost op: juni 19, 2013, 08:22:13 pm »

oke. volgens de verkopers was de wagen van 2002. Maar het kan dus ook best zijn dat ze de wagen in 2002 hebben gekocht. We hebben zaterdag de wagen voor het eerst opgezet. Toch wel even puzzelen hoor. Maar wat een zee van ruimte! We gaan binnenkort nog eens aan de slag. Kijken of we onze tijd kunnen verbeteren! hi hi WW
Gelogd

MichelvDijk

  • Gast
Re: Is het een Jamet Arizona?
« Reactie #13 Gepost op: juni 19, 2013, 08:22:36 pm »

Dat lijkt me niet van de vlg nummer, want mijn nummer is 43098J . Geen idee hoe je dit anders moet lezen het nummer, dan moet je de logica ervan weten.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal