Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stroom in de greenbox hoe??  (gelezen 4966 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
stroom in de greenbox hoe??
« Gepost op: juni 25, 2013, 10:20:52 pm »

Hallo allemaal, ik heb een vraag.
Wij hebben een Cocoon met een greenbox nu hebben wij op de camping een verlengsnoertje achter de keuken liggen voor stroom naar de keuken toe voor bijv de waterkoker en een lampje.
Maar het is zo onhandig vinden wij.
Nu wil ik heel graag eens weten...

Wie heeft er een 'vast' stopcontact in zijn/haar keuken?
Blijft die ook tijdens de reis in de keuken zitten of word hij dan weg gehaald??
Hoe hebben jullie dat gemonteerd???
Heeft iemand een foto zodat wij het kunnen zien????
Gelogd
Jevipro

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2013, 12:13:03 am »

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wel een reactie ...

Ik heb ook een greenbox. EN ook ik heb zitten kijken of ik stopcontacten direct beschikbaar aan de greenbox kon maken. Ik kon dat doen door simpelweg een stopcontact vast te schroeven aan de achterkant en een geschikte kabel door een gat in het plastic te voeren.

Toen ik dat zo zat voor te stellen kwam ik eigenlijk tot de ontdekking dat ik dan per saldo wel een stopcontact had ... maar dat ik ook kostbare keukenruimte moest inleveren. Want zo'n snoer en stekker zit dan altijd maar toch een beetje in de weg.

Ik ben erbij gebleven om een camping-haspel achter de keuken te plaatsen en vanuit deze haspel een verdeelblokje de tent in te begeleiden. Zo hebben we op alle plekken stroom. (Niet vergeten he: Kamperen is een activiteit ;) )
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #2 Gepost op: juni 26, 2013, 09:40:02 am »

Wij hebben er idd ook een tijdje op "gebroed" en net zoal PaneVino tot de vaststelling gekomen dat we het zonder gingen doen. Wij zetten de campinghaspel (met vier stopcontacten) in de tent net in het bereik van de (in ons geval) white box, daar gaat dan de ijskast en de verlichting van de white box in. We hebben dan nog twee stopcontacten over voor in de tent en daar komen we mee toe.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #3 Gepost op: juni 26, 2013, 09:49:28 am »

Wij hebben dan weliswaar geen cocoon maar bij onze Alpen Kreuzer Parade hebben was dit zo gemaakt toen wij hem kochten.
De stopcontacten zijn niet geaard dus deze gaan er over 2 weken uit en op dezelfde plek zal dan een geaarde contactdoos komen.
Bevestiging door middel van 2 M6 boutjes.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

mar-klipper

  • Gast
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #4 Gepost op: juni 26, 2013, 05:43:55 pm »

 :> onze stroom in de whitebox

misschien heb je hier wat aan.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #5 Gepost op: juni 26, 2013, 06:26:22 pm »

Bij mij zit er een stekkerdoos op de zijkant van de keuken geschroefd, past precies.
Enige nadeel is dat de keuken dan niet meer dicht kan als er stekkers in zitten.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #6 Gepost op: juni 26, 2013, 07:03:43 pm »

Geweldig zo krijgen wij ideeën van hoe het kan. Dank voor het delen.
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #7 Gepost op: juni 26, 2013, 07:04:41 pm »

:> onze stroom in de whitebox

misschien heb je hier wat aan.
Bij de eerste foto is dat de achterkant van de whitebox??
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #8 Gepost op: juni 26, 2013, 07:08:12 pm »

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wel een reactie ...

Ik heb ook een greenbox. EN ook ik heb zitten kijken of ik stopcontacten direct beschikbaar aan de greenbox kon maken. Ik kon dat doen door simpelweg een stopcontact vast te schroeven aan de achterkant en een geschikte kabel door een gat in het plastic te voeren. En dat gat had je dan zelf moeten maken in de box of zit er al een gat waar je het door heen kan doen?

Toen ik dat zo zat voor te stellen kwam ik eigenlijk tot de ontdekking dat ik dan per saldo wel een stopcontact had ... maar dat ik ook kostbare keukenruimte moest inleveren. Want zo'n snoer en stekker zit dan altijd maar toch een beetje in de weg. Daarom probeer ik er dus achter te komen hoe andere het hebben en dan kunnen wij ideeën van op doen.

Ik ben erbij gebleven om een camping-haspel achter de keuken te plaatsen en vanuit deze haspel een verdeelblokje de tent in te begeleiden. Zo hebben we op alle plekken stroom. (Niet vergeten he: Kamperen is een activiteit ;) ) Ik geniet ook altijd van kamperen maar dat geklungel met die draden achter de keuken en dan staat het net weer wat te strak die draad.
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #9 Gepost op: juni 26, 2013, 07:13:06 pm »

Wij hebben er idd ook een tijdje op "gebroed" en net zoal PaneVino tot de vaststelling gekomen dat we het zonder gingen doen. Wij zetten de campinghaspel (met vier stopcontacten) in de tent net in het bereik van de (in ons geval) white box, Wij hebben nu dus ook een harspel bij de greenbox en vandaar uit zo verlengsnoer met zo aan uit knopje naar de binnentent. Dus bij de harspel zijn altijd al 2 contacten in gebruik 1 voor naar de koelkast en 1 naar de binnentent (via de rits gaat die naar binnen toe) Dan hebben wij dus vaak de partylampjes mee die dus de avonden aan gaan. Maar dat staat waanzinnig gezellig maar geeft te weinig licht. En het laatste contact gebruiken we voor het opladen van telefoons en of voor de waterkoker. En steeds moet je dan achter de greenbox lopen klooien (sorry dat ik dat zo zeg) om stekker in en uit te doen.daar gaat dan de ijskast en de verlichting van de white box in. We hebben dan nog twee stopcontacten over voor in de tent en daar komen we mee toe. Misschien wil ik wel te veel hoor maar wie weet zien wij wat en krijgen daardoor een super idee
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #10 Gepost op: juni 26, 2013, 07:14:36 pm »

Wij hebben dan weliswaar geen cocoon maar bij onze Alpen Kreuzer Parade hebben was dit zo gemaakt toen wij hem kochten.
De stopcontacten zijn niet geaard dus deze gaan er over 2 weken uit en op dezelfde plek zal dan een geaarde contactdoos komen.
Bevestiging door middel van 2 M6 boutjes.
M6 boutjes?? Ik vind dit ook een oplossing maar deze is helaas niet geschikt voor de greenbox. Maar het is wel wat ik zoek zo iets makkelijks.
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #11 Gepost op: juni 26, 2013, 07:15:18 pm »

Bij mij zit er een stekkerdoos op de zijkant van de keuken geschroefd, past precies.
Enige nadeel is dat de keuken dan niet meer dicht kan als er stekkers in zitten.
Maar als er geen stekkers in zitten dan is er geen probleem?? Dan sluit die wel makkelijk of schuurt het er langs heen?
Gelogd
Jevipro

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #12 Gepost op: juni 26, 2013, 07:17:35 pm »

zonder stekkers geen probleem, loopt precies vrij, je hebt ongeveer 4 ? 5cm over tussen keukenkastje en de alu strip van de white/greenbox. en daar past een normale stekkerdoos net tussen.
Gelogd

mar-klipper

  • Gast
Re: stroom in de greenbox hoe??
« Reactie #13 Gepost op: juni 26, 2013, 08:11:13 pm »

jari,

de eerste foto is inderdaad de achterkant, buiten de keuken
daarom geaard met klepjes, en als voeding een CE
wandcontactdoos (male) en in de keuken een geaarde stopcontact.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal