Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel  (gelezen 16579 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twingo2

  • Gast
porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Gepost op: juli 04, 2013, 08:40:26 pm »

 wat doen jullie in de porta potti? Heb gehoord dat de speciale schoonmaakmiddel stinkt maar wat kan er dan wel in wat niet stinkt.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2013, 08:58:40 pm »

Op het KCK forum heb ik gelezen dat veel mensen schoonmaak azijn met een scheut afwasmiddel gebruiken. en tegen de geur kun je lavendel azijn van de action gebruiken.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2013, 09:06:45 pm »

Ik gebruikte de middelen van Thetford. Heb laats bij Obelink een ander merk gekocht maar wel weer 2 middelen. Eén voor het spoelwater en één voor de afvaltank. Het is en blijft een chemisch toilet en zal het dus ook nooit naar een vers gebakken broodje ruiken.  :# Het maakt ook nog wel verschil of je de porta potti voor alle boodschappen gebruikt of alleen de kleine en hoe vaak je hem leegt.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2013, 09:20:02 pm »

hier ook Thetfort (blauw en roze).
Bij mij mogen ze alleen kleine boodschappen erin doen :)
Ik ben immers diegene die hem moet legen en het moet wel allemaal in een keer door het afvoerpijpje passen.  I:
Gelogd
live life outdoors

Muilwijk

  • Gast
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2013, 10:56:41 pm »

Hier gaan alleen de plasjes op de pot. Ik gebruik de originele vloeistoffen.
Ik vind ze niet stinken. Een toilet op de camping kan harder stinken...
In het spoelwater gaat ook de roze vloeistof.
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2013, 01:23:37 pm »

Hier gaan alleen de plasjes op de pot. Ik gebruik de originele vloeistoffen.
Ik vind ze niet stinken. Een toilet op de camping kan harder stinken...
In het spoelwater gaat ook de roze vloeistof.

Heb nu ook een roze fles gekregen, kan ik die gewoon voor heel dat ding gebruiken?
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2013, 01:53:47 pm »

De blauwe vloeistof moet met wat water in het opvangreservoir en de roze vloeistof in het spoelwater.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #7 Gepost op: juli 05, 2013, 02:09:05 pm »

Van de roze doe je gewoon een scheut in je spoelwater, voor de frisse geur. Dit is zegmaar het
wc blokje van je campingtoilet.
Bij ons toiletje moet ik geloof ik een liter water + een blauw dopje onderin gooien, in de opvangbak.
Die flessen gaan dus behoorlijk lang mee.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #8 Gepost op: juli 05, 2013, 03:05:44 pm »

Wij hebben een Porta Potti Qube 335 (de kleinste uitvoering) met de orginele Thetford roze en blauwe vloeistoffen. Ook onze Porta Potti wordt alleen s'nachts  gebruikt voor m'n dames voor de kleine boodschap   :J  .
Heb van beide vloeistoffen een grote fles (rose voor het spoelen, blauwe voor de opvangbak) en we doen nu al het derde seizoen met de flessen zonder dat de bodem in zicht komt .
Een tip die ik je kan meegeven is dat je het vullen buiten je vouwwagen doet, de kleur vlekken die de (geconcentreerde) vloeistoffen achterlaten gaan niet meer uit je grondzeil. We hebben de fklessen gewoon rechtop in een bankje van de klapper staan maar wel in een plastiek tas, zodat mocht het onverhoopt lekken de boel niet helemaal onderzit.
Als alternatief voor de blauwe is er tegenwoordig ook een groene  :# variant die een soort dennegeur zou hebben.
Van geur overlast hebben wij in iedergeval geen last en overdag staat de porta in de "kledingkast" in de voortent zodat hij ook niet in de weg staat.
Mocht je wc papier willen gebruiken, denk er wel aan dat je de speciale variant gebruikt voor chemische toilets (ook van Thetford te verkrijgen maar er zijn ook andere merken), anders zit de boel gauw verstopt.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #9 Gepost op: juli 05, 2013, 03:56:42 pm »

Het allergoedkoopste papier werkt ook prima!
Dit is uiteraard ook dun, en zo hoef ik niet langs een campingwinkel elk jaar.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #10 Gepost op: juli 05, 2013, 08:25:58 pm »

Het allergoedkoopste papier werkt ook prima!
Dit is uiteraard ook dun, en zo hoef ik niet langs een campingwinkel elk jaar.

Het toilet papier voor de porta potti moet oplossen in de (blauwe) vloeistof van de opvang tank, blijven er proppen van (normaal) toilet papier achter dan is de kans groot dat de afvoer pijp verstopt raakt met toiletpapier en veranderd het leeg maken van een simpel en relatief schoon klusje in een heel stuk minder aangename bezigheid. Mede hierdoor wordt de porta potti bij ons ook alleen voor de kleine boodschap s'nachts gebruikt, waardoor er weinig papier verbruik is en andere mogelijke verstopping  :O bronnen.
En tja met een pak van 6 rollen van de kampeershop komen we een aardig eind en we gaan zo wie zo minimaal 1x per jaar naar een kampeershop dus nemen we een pak in voren mee.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #11 Gepost op: juli 05, 2013, 08:45:27 pm »

Geloof  me, het allergoedkoopste papier krijg je echt geen proppen en verstoppingen mee.
Al eens een testje van iemand gelezen die thetford en gewoon dun papier getest heeft met
de vloeistof en water, en er was geen verschil. Je moet uiteraard geen 3 dubbellaags met lucht
kussentjes etc. etc. gaan gebruiken.
Ik vind bijna 5 euro voor 4 rolletjes toch echt teveel geld.
Gelogd

twingo2

  • Gast
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #12 Gepost op: juli 05, 2013, 09:00:31 pm »

Wordt het ook ergens anders verkocht dan alleen in de campingzaak???
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #13 Gepost op: juli 05, 2013, 10:41:27 pm »

Nee, volgens mij niet.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: porta potti wat erin qua schoonmaakmiddel
« Reactie #14 Gepost op: juli 05, 2013, 11:48:01 pm »

Het toilet papier voor de porta potti moet oplossen in de (blauwe) vloeistof van de opvang tank, blijven er proppen van (normaal) toilet papier achter dan is de kans groot dat de afvoer pijp verstopt raakt met toiletpapier en veranderd het leeg maken van een simpel en relatief schoon klusje in een heel stuk minder aangename bezigheid. Mede hierdoor wordt de porta potti bij ons ook alleen voor de kleine boodschap s'nachts gebruikt, waardoor er weinig papier verbruik is en andere mogelijke verstopping  :O bronnen.
En tja met een pak van 6 rollen van de kampeershop komen we een aardig eind en we gaan zo wie zo minimaal 1x per jaar naar een kampeershop dus nemen we een pak in voren mee.
Doe het op z'n Grieks gewoon her papier in een emmertje.  :H :H
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal