Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring vaatwasser vouwwagen  (gelezen 27401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felicia

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #30 Gepost op: juli 18, 2013, 09:45:01 am »

Op de camping afwassen met mede kampeerders is vaak heel leuk .
Vaak komen er dan gesprekken waar je bent geweest die dag en doe je weer ideetjes op voor de volgende dag .
En als wij even geen Pffff hebben dan zetten we onze 2 vaatwassers van 9 en 11 jaar oud in .
De kosten stijgen dan wel behoorlijk want ze doen het op ijsjes  :#

ik moest hierbij werkelijk even nadenken voor ik doorhad wat hier bedoeld werd met 'ze doen het goed op ijsjes'  :H
Ik vind een vaatwasser ook echt te ver gaan.. ze zien me al aankomen.. ik vind het ook echt geen leuke klus om alle vaat de berg op en af te sjouwen (wanneer we in het buitenland zijn dan) en bij mij valt er ook weleens iets of heb ik lauw water maar alsnog vind ik een vaatwasser te ver gaan! Ik vind het ook wel wat hebben om samen met de andere campinggasten even te socializen en de dag door te nemen om vervolgens te horen wat anderen hebben gedaan en dan inderdaad weer ideetjes opdoen voor de volgende dag  KK
Gelogd

Karstenburgwal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1992 :-)
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #31 Gepost op: juli 18, 2013, 09:57:01 am »

Nou weet ik niet hoeveel watt zo'n vaatwasser zal trekken maar deze kwam ik tegen en is volgens mij goed in te bouwen.
http://www.rimaco-electro.nl/rimaco/product_detail.php?id=18362
Even goed laten informeren hoeveel deze dus gebruikt ivm met je camping aansluiting.

Ik zal het zelf nooit willen, maar goed ieder zijn ding. (De sociale contacten bij de afwas zijn altijd erg leuk!)
Gelogd

fates

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #32 Gepost op: juli 18, 2013, 10:37:36 am »

zelf zou ik dit nooit aanschaffen wij hebben daar ook aapjes voor ...maar bovebgenoemde model vaatwasser is ook al meerdere keren te koop geweest bij blokken voor iets meer dan 100.- alleen zit je dan wel weer met water toevoer en afvoer . heb er ooit een gekocht voor mijn moeder die alleeen woont. ..... zelf als je alleen bent moet je em elke dag aanzetten omdat er niets in past , dus met meerdere personen is dit eigenlijk geen optie .
ding is zo groot als een combi magnetron. ... kan je beter een paar kids regelen voor de vakantie. ..kids, neefjes, of er een paar uit de zandbak trekken voor een ijsje. :K
Gelogd

bigbear

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kite
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #33 Gepost op: juli 18, 2013, 11:37:10 am »

Ik heb zeker overwogen om een vaatwasser op de camping in te zetten. Ik kom echter meer op andere bezwaren waarom ik hem niet zou aanschaffen:

- De vaatwasser heeft permanente water aan en afvoer nodig, wat je zeker niet op elke "normale"kampeerplek kan vinden.
- De ruimte die een vaatwasser inneemt is gigantisch (of zo klein dat je de helft niet kunt afwassen)

Als die problemen zouden worden opgelost zou ik het zeker overwegen.
Voor wat betreft het sociale contact, lukt dat ook echt wel zonder de wasplaats te gebruiken.

Voor die paar weken vakantie hoor je mij absoluut niet klagen dat ik zelf af mag wassen, ik zou het echter heerlijk vinden om het niet meer te hoeven doen.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #34 Gepost op: juli 18, 2013, 04:28:41 pm »

het is idd leuk om op de camping af te wassen. Ook is het vaak niet veel werk. Een vaatwasser voor ons niet.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

SReg

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #35 Gepost op: juli 18, 2013, 05:29:21 pm »

kan je beter een paar kids regelen voor de vakantie. ..kids, neefjes, of er een paar uit de zandbak trekken voor een ijsje. :K
  :>  :H
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #36 Gepost op: juli 18, 2013, 05:49:16 pm »

Tja, dat gaat me ook net iets te ver.
Wij doen alleen 's avonds de afwas van de hele dag.
Kopjes spoelen we in de vouwwagen gewoon af zodat je ze nog een keertje kan gebruiken op die dag.
Overigens hebben wij nog nooit meegemaakt dat we echt een lange rij op de camping hadden voor de afwas en lauw water ook niet.

Een andere oplossing is inderdaad gewoon water koken en dan bij de vouwwagen je afwas doen. Doen wij ook weleens als we op een camping met muntjes staan/ of in de waterkoker.

En vaak is het juist wel gezellig om de afwas te doen en spreek je je mede kampeerders ook gezellig.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #37 Gepost op: juli 18, 2013, 06:18:05 pm »

Wij hebben in juni op een camping gestaan waar in de afwas / was ruimte buiten de gebruikelijke wasmachines en drogers ook twee vaatwassers stonden kosten per wasbeurt was Sfr 3,00. Leek me wel mee te vallen. Heb alleen niet gezien dat ze gebruikt werden.

Stonden wel op een luxe camping in Zwitserland.
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2013, 09:50:25 pm door John Boender »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #38 Gepost op: juli 18, 2013, 06:22:21 pm »

je kunt ook een Oost-Europeaan  of een ander goedkope arbeidskracht (liefst illegaal die zijn extra goedkoop) meenemen.
kost +/-?50 per dag.

kan smorgens brood halen, boel opruimen, tent opzetten en afbreken, duwt de wagen op z'n plek.
zal misschien ook boodschappen kunnen doen, aardappels schillen en lekker koken.

en natuurlijk de afwas doen.


uhhhh.
neen, toch maar niet....toch??
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #39 Gepost op: juli 18, 2013, 06:46:53 pm »

3 blz verder en de TS laat niks meer van zich horen..................... :# :# :# :# :# :#
Gelogd

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #40 Gepost op: juli 18, 2013, 07:07:28 pm »

Volgens mij was dit topic bedoelt om reactie uit te lokken; HET IS GELUKT! :K
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #41 Gepost op: juli 18, 2013, 08:06:43 pm »

Be serious....een vaatwasser in je VW? Mag idd hopen dat dit een geintje is....waarom kampeer je dan nog? Dat vind ik nou het hoogtepunt vd dagen h?t charme van kamperen....
Ik denk ook dat het geeneens kan gezien de amp?res die dat ding trekt, maar dat geheel terzijde....
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #42 Gepost op: juli 18, 2013, 08:37:09 pm »

Ik ben lid vh de waardforum en daar heeft menig lid hem. Erg leuke apparaten,maar je moet het wel donders goed in de gaten houden dat het te hard gaat (menig verkoold broodje gezien tijdens forum weekenden). Overigens stonden ze allemaal op een coleman stove.
Ik heb een tijdje 2 RVS ikea bakblikken op elkaar gezet met een roostertje erin. Deze ik op 2 gaspitten. Gaat prima voor bv broodjes oid (wel halverwege omkeren). Inmiddels hebben we de Cobb en daar kan je ook op bakken.

Dus een oventje kan wel en een vaatwasser niet  :P

Niet dat het uitmaakt, ik ben een groot voorstander van mensen die najagen wat ze belangrijk vinden en als dat is het vermijden van de afwas doen op vakantie, dan graag. Beter dat dan er om zitten chagrijnen   :#
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

jackodb

  • Gast
Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #43 Gepost op: juli 18, 2013, 08:59:49 pm »


Niet dat het uitmaakt, ik ben een groot voorstander van mensen die najagen wat ze belangrijk vinden

Precies, en daarmee is dit meteen de eindeloze 'strijd' tussen primitief en luxe haha.

Grofweg verdeeld in tent, vouwwagen, caravan/camper.
En daar binnen de verschillen van uitvoering, snelheid, accessoires. En zo ook dit soort apparatuur.
Zelf hou ik het redelijk primitief en is het koelkastje het meest luxueuze wat meegaat. Een biertje is gekoeld toch het lekkerst :))

Het is maar net wat je van een camping-vakantie verwacht. En hoever je de luxe van thuis wilt meenemen.

Daarnaast is het natuurlijk ook een afweging qua bagage. Volgens mij is het idee van reizen met een vouwwagen: hou het zo compact mogelijk ( en laat de anderen versteld staan wat er allemaal uit zo'n 'wagentje' komt haha).
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #44 Gepost op: juli 18, 2013, 09:17:49 pm »

Je kunt tijdens het vervoer al je service natuurlijk in de vaatwasser pakken scheelt weer ruimte.  :H

Ik zou dan direct ook een wasmachine mee nemen.

Wel vragen om 2 stoom aansluitingen anders kun je ze allebei niet tegelijker tijd aan zetten.  :H
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal