Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring vaatwasser vouwwagen  (gelezen 27405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #45 Gepost op: juli 18, 2013, 09:45:20 pm »

Misschien is een dieselgenerator een goed idee, heb je altijd zelf je stroom bij je  :H
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Hanneke

  • Gast
Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #46 Gepost op: juli 18, 2013, 10:19:58 pm »

Dus een oventje kan wel en een vaatwasser niet  :P


Een oventje op stroom gaat mij ook te ver, maar een primitieve variant zoals de coleman...prima! Ach ja, wat is kamperen en wat niet? Vaatwasser en senseo, TV mee, daar ligt voor mij persoonlijk toch echt wel de grens( voor wat betreft de noemer 'kamperen', ik heb het niet over vakantievieren)Maar dat moet ook ieder voor zichzelf weten.
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #47 Gepost op: juli 18, 2013, 10:22:50 pm »

Precies, en daarmee is dit meteen de eindeloze 'strijd' tussen primitief en luxe haha.

Grofweg verdeeld in tent, vouwwagen, caravan/camper.
En daar binnen de verschillen van uitvoering, snelheid, accessoires. En zo ook dit soort apparatuur.
Zelf hou ik het redelijk primitief en is het koelkastje het meest luxueuze wat meegaat. Een biertje is gekoeld toch het lekkerst :))

Het is maar net wat je van een camping-vakantie verwacht. En hoever je de luxe van thuis wilt meenemen.

Daarnaast is het natuurlijk ook een afweging qua bagage. Volgens mij is het idee van reizen met een vouwwagen: hou het zo compact mogelijk ( en laat de anderen versteld staan wat er allemaal uit zo'n 'wagentje' komt haha).

Daarmee kan ik het wel eens zijn! Enneh...dat gekoelde biertje bij aankomst op de camping is ook wel errug lekker ja!
Wij zijn ook redelijk primitief...maar ach wat is primitief tegenwoordig: volgens mij kampeert het gros vd nederlanders tegenwoordig met laptop/tablet of smartphone ;-)
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #48 Gepost op: juli 19, 2013, 07:10:27 am »

volgens mij kampeert het gros vd nederlanders tegenwoordig met laptop/tablet of smartphone ;-)

Dat denk ik ook. En zelf neem ik ook (bedrijfsmatig) een laptop mee, maar laat ik die zo veel mogelijk uit. Als IT'er kan het wel eens nodig zijn dat een storing echt geen 2 weken kan wachten.
En een smartphone, tja, daar zie ik het gemak ook wel van in wat bereikbaarheid betreft. En je zal op vakantie maar ziekenhuizen/hulpdiensten nodig hebben. Maar als tijdverdrijf, liever niet hoor  :# .
 
 :off  Eindelijk, mijn vakantie begint vandaag om 17:00.
 
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #49 Gepost op: juli 19, 2013, 11:03:11 am »

Als je aan het eind van de vakantie naar huis gaat kun je je wel weer verheugen op het gebruik van de vaatwasser thuis. Dat is dan het enige pluspuntje als we weer naar huis moeten...  :H
Maar tijdens de vakantie vind ik het helemaal niet erg om af te wassen, hoor. De kids zijn er alleen wat minder blij mee.  ::)
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

Myl?ne

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #50 Gepost op: juli 19, 2013, 11:15:31 am »

Wij waren afgelopen mei-vakantie op camping de Krim op Texel, en daar stond bij de wasruimte ook een vaatwasser.
Gratis en in 3 minuten tijd was je vaat weer schoon, maar nog niet droog.

De mensen stonden er voor in de rij.
Ze stonden zelfs liever een kwartier in de rij voor de vaatwasser, als in die zelfde tijd het even met de hand te doen.

Dus waarschijnlijk zijn er toch wel meer mensen die het wel zouden willen.

Ik zelf doe het wel gewoon met de hand, maar eerlijk is eerlijk het is niet mijn hobby.
Het is er altijd zo verschrikkelijk warm in die wasruimtes,..dus dat "gezellig afwassen" gaat voor mij ook niet op.
Gelogd

Felicia

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #51 Gepost op: juli 19, 2013, 05:33:15 pm »

Ja nja als dit alleen bedoeld was om reacties uit te lokken dan kan je verwachten dat er reacties komen met een vraag als deze! Maar ik zei ook al het is niet mijn ding maar ik als anderen dit wel willen dan heb ik daar alle respect voor ieder zo zijn ding.. Maar wat is de volgende stap? De wasmachine ook meenemen? Ik heb net nieuwe kleding besteld via your look for less, ik kan dan ook wel zeggen brrr ik ben bang dat ik mijn kleding laat vallen of dat ik mijn bh's gestolen worden uit de wasmachine door giebelende jongetjes (lees: is echt gebeurd) maar dan neem ik toch ook niet mn eigen wasmachine mee...  :P nogmaals oke vaatwasser kan nog! Maaar het moet toch niet gekker worden!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #52 Gepost op: juli 19, 2013, 08:46:57 pm »

Ja nja als dit alleen bedoeld was om reacties uit te lokken dan kan je verwachten dat er reacties komen met een vraag als deze! Maar ik zei ook al het is niet mijn ding maar ik als anderen dit wel willen dan heb ik daar alle respect voor ieder zo zijn ding.. Maar wat is de volgende stap? De wasmachine ook meenemen? Ik heb net nieuwe kleding besteld via your look for less, ik kan dan ook wel zeggen brrr ik ben bang dat ik mijn kleding laat vallen of dat ik mijn bh's gestolen worden uit de wasmachine door giebelende jongetjes (lees: is echt gebeurd) maar dan neem ik toch ook niet mn eigen wasmachine mee...  :P nogmaals oke vaatwasser kan nog! Maaar het moet toch niet gekker worden!
Een kampeer vaatwasser was ik nog niet tegen gekomen. Maar kampeer wasmachines wel. Heb vorig jaar iemand een klein wasmachinetje zien gebruiken best grappig om te zien.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Hanneke

  • Gast
Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #53 Gepost op: juli 19, 2013, 11:42:53 pm »

Ik heb een tupperware wasemmer, wat wel een aanrader is met kids! Niks stroom, maar een emmer met deksel.... Geweldig ding!
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #54 Gepost op: juli 20, 2013, 05:02:39 am »

Ik heb een tupperware wasemmer, wat wel een aanrader is met kids! Niks stroom, maar een emmer met deksel.... Geweldig ding!
die hebben er wel meer, maar om daar nou je borden en bestek in te schudden.... :?
Maar voor kleine wasjes is hij perfect.

edit: zie net pas dat dit topic een wending neemt naar wasmachines... :?
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2013, 08:34:14 am door Swede »
Gelogd
live life outdoors

kweep

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #55 Gepost op: juli 20, 2013, 08:29:05 am »

De wasmachine ook meenemen?

Heb net via Marktplaats een Alpina wasmachine gescoord... gaat 2,5 kg in... deels ruimtebesparing (3 weken kamperen met twee kinderen, waarvan een bijna zindelijk en een niet, die het komende jaren ook niet gaat worden, kan ik niet genoeg kleding voor meenemen), deels kostenbesparing (wassen op de camping 5 euro per machine, dit apparaat kostte me 25 euro)...

Maar ik blijf lekker met de hand afwassen, in m'n eentje, heb ik ook even rust...
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #56 Gepost op: juli 20, 2013, 08:59:54 am »

Ik zou dan direct ook een wasmachine mee nemen.

we hebben een tupperware emmer.
daar gaat de vieze was is, een dag in de zon, een rit in de auto (als we boodschappen gaan doen) en de was is schoon.

werk super, geen machine, geen stroom
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #57 Gepost op: juli 20, 2013, 11:01:59 am »

Ja en ik gebruik hem thuis vaak ook als voorwas (wel nodig met die zandhazen van mij) of voor kwetsbaardere wasjes. Ze zijn speciaal voor de nederlandse markt gemaakt en worden alleen in de maand mei verkocht, heb ik me laten vertellen (heb zelf een exemplaar via markplaats)

Maar ik was ook op de hand hoor en idd ook voor mijn eigen rust (ff verstand op 0)
Gelogd

schorpioentje73

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #58 Gepost op: juli 29, 2013, 11:13:54 pm »

Een vaatwas vind ik ook wat ver gaan, vooral niet gebruiksvriendelijk op een camping denk ik.
Want bijna nergens heb je watertoevoer en afvoer, en waar moet je die zetten ? qua ruimte dan.

Die tupperware emmer lijkt me wel wat, nog nooit van gehoord, en zou hier ook wel handig zijn.
Nu ga ik een paar keer naar de waserette (op nog geen km van de camping) en voor 4 euro een redelijk grote machine was gedaan. Want met 3 kleine kids heb je al snel een hoop was.
Een klein oventje hebben we ook , omdat het brood er soms niet te vreten is, dus dan vind ik het niet overbodig.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Ervaring vaatwasser vouwwagen
« Reactie #59 Gepost op: juli 30, 2013, 07:59:53 am »

Een oventje op stroom gaat mij ook te ver, maar een primitieve variant zoals de coleman...prima! Ach ja, wat is kamperen en wat niet? Vaatwasser en senseo, TV mee, daar ligt voor mij persoonlijk toch echt wel de grens( voor wat betreft de noemer 'kamperen', ik heb het niet over vakantievieren)Maar dat moet ook ieder voor zichzelf weten.

Wij hebben de Coleman oven nu enkele dagen in gebruik en dat ding gaat als de brandweer! Elektrische
oventje thuis gelaten en ' s morgens heerlijk onder de tarp broodjes afbakken. Er komt hier ook een bakker op de camping, maar vaak sta je er 20 min. te wachten.
Gisteren kant en klare verse pizza erin en werkt perfect.
Onderin ligt een Weber pizzasteen, dan houdt het oventje langer de warmte vast. Voor broodjes afbakken gaat die steen eruit.
Opwarmen met steen duurt uiteraard langer, steen moet eerst de warmte opnemen.

Als brander staat ie op een Cadac Safari brander.
Kan ik hem overal neerzetten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal