Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gasfles in de winters buiten  (gelezen 4291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
Gasfles in de winters buiten
« Gepost op: augustus 27, 2013, 04:49:09 pm »

Waarschijnlijk al eens vaker gevraagd, maar wil toch nog even voor de zekerheid checken.

Wij hebben in de winter onze gasfles (primagaz) altijd in het schuurtje staan, waar het de afgelopen winters ook vast onder het vriespunt is geweest, dit is altijd goed gegaan tenminste de fles werkte zomers nog.

Nu krijg ik steeds minder plek in ons schuurtje en wil ik een kunststof opbergbox kopen en deze op ons dakterras neerzetten (dakterras wordt toch niet gebruikt). In deze box wil ik de tuinstoelen zetten en de gasflessen en alles wat er nog meer in kan wat ik in de winter toch niet nodig heb. Volgens mij kan dat geen kwaad toch voor de gasflessen?

Het zal ongeveer zo'n box worden

http://www.allibertwebshop.nl/product/keter-lounge-opbergkast/38721/

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Gasfles in de winters buiten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2013, 10:00:30 pm »

Waarschijnlijk al eens vaker gevraagd, maar wil toch nog even voor de zekerheid checken.

Wij hebben in de winter onze gasfles (primagaz) altijd in het schuurtje staan, waar het de afgelopen winters ook vast onder het vriespunt is geweest, dit is altijd goed gegaan tenminste de fles werkte zomers nog.

Nu krijg ik steeds minder plek in ons schuurtje en wil ik een kunststof opbergbox kopen en deze op ons dakterras neerzetten (dakterras wordt toch niet gebruikt). In deze box wil ik de tuinstoelen zetten en de gasflessen en alles wat er nog meer in kan wat ik in de winter toch niet nodig heb. Volgens mij kan dat geen kwaad toch voor de gasflessen?

Het zal ongeveer zo'n box worden

http://www.allibertwebshop.nl/product/keter-lounge-opbergkast/38721/

Dat kan qua opslag inderdaad geen kwaad. Lastiger wordt het als je butaangas hebt en het bij vorst ook wil gebruiken, dat gaat niet goed (het gas verdampt niet voldoende bij lage temperaturen). Propaan (wat er ook in Primagazflessen zit) is wat dat betreft minder kritisch, dat kan rustig tot behoorlijk ver onder nul gebruikt worden.

Dus in jouw geval hoe dan ook geen probleem.  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal