Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stoelen vraag  (gelezen 6747 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Stoelen vraag
« Gepost op: september 18, 2013, 03:34:59 pm »

Omdat we nog nieuw in het kamperen zijn moeten we nog van alles aanschaffen. Ik ga binnenkort eens bij Erica kijken in Zeist en bij de Vrijbuiter. Wat ik mij afvroeg; we hebben zowiezo 5 stoelen nodig en een tafel voor het eten en spelletjes doen bij slecht weer. Maar we willen ook twee luie stoelen. Wat is nu aan te raden? Ik zie namelijk ook stoelen die je zowel rechtop kunt gebruiken als ook in een hele luie stand, ev met voetenbankje die soms er aan vast zit maar soms ook aan vast kunt klikken. Werkt dit prettig? Of kun je beter gewoon 5 rechte stoelen voor aan tafel nemen en twee hele luie strandstoelen/stretchers en dan maar wat meer meenemen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en merken.
Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: Stoelen vraag
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2013, 03:48:12 pm »

wij hebben een crespo stoel voor recht op te zitten en hebben als extra een voetenbank om er aan te klikken.
deze combinatie bevalt erg goed.
http://www.dewitschijndel.nl/al-237-deluxe-campingstoel/
Gelogd

Daytona69

  • Gast
Re: Stoelen vraag
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2013, 06:31:43 pm »

Kies in ieder geval stoelen met vier poten i.p.v. met een doorlopende stang onderaan , want dan heb je minder last van de oneffenheden.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Stoelen vraag
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2013, 07:04:49 pm »

7 stoelen meenemen zal ik niet adviseren. Zoek 2 goede stoelen uit voor jou en je partner en 3 wat eenvoudige voor je kinderen.
Neem naast je goede standen stoel een krukje of zo'n onderschuif ding...ik heb ze beide en ik vind nu het krukje fijner zitten met de benen omhoog.
Ik ben zelf gek van het merk Crespo...wel wat prijziger, maar goede kwaliteit. Dat krukje is multifunctioneel...makkelijk mee te nemen als je bij een rivier even wilt zitten en met een speciaal blad heb je een bijzettafeltje.

Verder gebruik ik voor op dat neopreen een zachte hoes die sneldrogend is...zit erg fijn met blote benen.

Bij Crespo stoelen dan je onderdelen vervangen, wat ik ook voordelig vind. En nee ik heb geen aandelen in dat merk... :)

Maar let op de inklapbaarheid van de stoel...je hebt daar behoorlijk wat verschillen in...ik bedoel dan de dikte.

Succes! :zw
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Stoelen vraag
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2013, 07:12:09 pm »

Kies in ieder geval stoelen met vier poten i.p.v. met een doorlopende stang onderaan , want dan heb je minder last van de oneffenheden.
Ik zou juist kiezen voor stoelen met een doorlopende stang onderaan omdat deze niet zo snel in de grond wegzakken en als je ze in de voortent gebruikt met een vast kuipzeil heb je minder kans op beschadiging van het kuipzeil.
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Re: Stoelen vraag
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2013, 07:35:24 pm »

wij hebben een crespo stoel voor recht op te zitten en hebben als extra een voetenbank om er aan te klikken.
deze combinatie bevalt erg goed.
http://www.dewitschijndel.nl/al-237-deluxe-campingstoel/

Wij hebben precies dezelfde combi, bevalt prima!

Verstuurd van mijn Nexus 10 met Tapatalk

Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Stoelen vraag
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2013, 07:42:54 pm »

Ik zou juist kiezen voor stoelen met een doorlopende stang onderaan omdat deze niet zo snel in de grond wegzakken en als je ze in de voortent gebruikt met een vast kuipzeil heb je minder kans op beschadiging van het kuipzeil.

Hier geen last van..ik ben niet de lichtste en in de laatste 10 jaar kamperen geen beschadigingen op mijn kuipzeil.
Wel zijn de dopjes een keer vervangen omdat deze gescheurd waren, maar dat komt meer door schuiven op kiezel ondergrond.
De pootjes van mijn stoel zijn wel wat breder.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Stoelen vraag
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2013, 08:52:31 pm »

Bedankt voor alle ideeen en tips. We gaan inderdaad maar op zoek naar een paar mooie Crespo's. Ik vind met name de AL-238 Xl omdat dit mooie grote stoelen zijn. Mijn vrouw en ik zijn niet de kleinste. Ik kan alleen nergens meer de kleur groen 43 vinden. En juist deze vinden wij erg mooi. Weet iemand misschien een winkel die deze nog heeft?
Onze jongens krijgen een Coleman deck chair : http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/lichtgewicht-stoelen/coleman-deck-chair-nl.html?category_params=
Deze kleur past mooi bij de Kavango. :)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Stoelen vraag
« Reactie #8 Gepost op: september 19, 2013, 07:18:53 am »

welke kleur moet je precies hebben als ik zoek op kleur 43 krijg ik bruin?

http://kampeeroaseelst.nl/crespo-stoel-al-238-43-xl-lichtbruin.html

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Stoelen vraag
« Reactie #9 Gepost op: september 19, 2013, 11:39:05 am »

Ga vooral proefzitten en bestel niet online.
Ik had me de al237's in het hoofd gehaald. Ik vond de zitting echter kort. Hoewel het dezelfde stoelen lijken zaten de al237 de luxe stoelen beter. Dit was veruit de fijnste stoel die er bij stond. Ik ben zelf ook niet klein (1,97 meter) maar pas prima op deze stoel. Zelfs de ingebouwde hoofdsteun (heerlijk!) zit goed. In combinatie met het voetenbankje een perfecte combo.

Ik heb ook de grotere exemplaren geprobeerd maar we bleven uiteindelijk unaniem bij de AL237 de luxe.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Stoelen vraag
« Reactie #10 Gepost op: september 19, 2013, 06:47:14 pm »

Ok, thanks, dat is een goede tip want ik was al bijna online aan het bestellen.
Ik volgend weekend maar eens naar een grote kampeerwinkel waar veel te kiezen valt. Dan kan ik wat uitproberen.

43 is inderdaad lichtbruin.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Stoelen vraag
« Reactie #11 Gepost op: september 19, 2013, 07:25:52 pm »

Wij hadden zo'n deck chairs en hebben ze weg gedaan. Ze plooien niet zo compact op. Persoonlijk hou ik daar ook rekening mee. Stoelen nemen toch wat ruimte in dus ik vind het ook belangrijk dat ze compact op te plooien zijn.
En idd stoelen gaan proberen, zitcomfort is heel belangrijk!
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Stoelen vraag
« Reactie #12 Gepost op: september 19, 2013, 08:46:47 pm »

Wij hebben 5 stoelen bij en allemaal verstelbaar. Onze kids, inmiddels 8,10 en 12, pikte steeds mijn stoel in. Zat ik niet relaxed en zij wel :N
Daarnaast heb ik nog een hangmat die ik ophang als het kan. Ook relaxed :>
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Stoelen vraag
« Reactie #13 Gepost op: september 20, 2013, 07:13:29 am »

Wij hebben 5 stoelen bij en allemaal verstelbaar. Onze kids, inmiddels 8,10 en 12, pikte steeds mijn stoel in. Zat ik niet relaxed en zij wel :N
Heel herkenbaar, wij hebben dus ook vijf relax stoelen. Lichtgewicht, compact opplooibaar en ook snel droogend! De onze zijn wel op leeftijd 2 zijn er ondertussen zeker 10 jaar (crespo)de andere bijna 20 jaar(dukdalf)! Kan dus helaas het model nietmeerlaten zien. ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal