Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk  (gelezen 24582 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvdkruijff

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M mtt
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #30 Gepost op: december 08, 2013, 05:46:14 pm »

Wij vertrekken, met of zonder caravan, voor grote afstanden meestal rond 2:30. Een uur of 5 even een bak koffie en een broodje en we ontbijten rond een uur 8. Als we het even zat zijn stoppen we 15 -30 minuten. Rond 16:00 arriveren we meestal op de plek van bestemming. En als het tegenzit overnachten we en gaan we de dag erop verder.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #31 Gepost op: december 08, 2013, 07:31:03 pm »

Niet voor ons Mieke, die camping ligt op maar 114 km van onze bestemming in Die
Je hebt gelijk, wij rijden er ook minder lang over dan jullie. Van daar is het idd nog maar een 2 uurjes rijden. Onze vakantieplanning is iets anders. Wij bleven toen 2 nachtjes daar. Wij overnachten altijd 2 uurtjes van onze vakantie bestemming om dan goed uitgerust op onze "echte" camping aan te komen rond 13u. Kan de vakantie ineens beginnen.
Maar je moet daar echt eens gaan kijken.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #32 Gepost op: december 11, 2013, 07:37:38 am »

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie tips.

We zitten er nu over te denken om toch maar zaterdag middag weg te gaan en alleen even "de kop" eraf te rijden. Zo'n beetje 350 km.
We komen uit Zeeland en gaan via de Westerscheldetunnel, dan om Lille heen richting Parijs en daarna richting Reims. Je komt dan weinig knelpunten tegen. De snelweg naar Reims is meestal vrij rustig. het idee is te stoppen net voor Reims.

Dan ben je uiteindelijk een dag eerder op vakantie. De volgende dag willen we dan redelijk optijd door naar Die maar nu eens over de A39/40. Dat is niet zoveel om en schijnt ook erg rustig te rijden. Het is gewoon weer eens iets anders. Het wordt dus zoals het er voor staat niet s'nachts rijden.

jullie hebben gelijk hoor! Tis vakantie en die begint als je ingepakt en al van huis vertrekt, dus waarom zo "stressen" op de rit naar de bestemming? Wij doen het ook altijd rustig aan, dat is pas vakantie!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

eptver

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #33 Gepost op: juni 29, 2014, 09:52:32 pm »

Wij rijden ook s'nachts. Met 2 kids op de achterbank van 1 1/2 en 4 gaan we na het avondeten de meiden in bad doen en dan stappen we in de auto. Er staat een rit van 1300 km voor de boeg en tuffen we rustig door! Tip! Drink een week geen koffie voordat je gaat rijden. Pas koffie drinken als je al een stuk hebt gereden. Zeg na 3 uurtjes. Nog effe met de kids spelen en dan in slaapstand. Slapen ze de hele rit en m'n meissie gaat dan ook vaak tukken. Rond 5 uur pakt ze het 2 uur van me over zodat ik dan een powernapje kan doen. Zijn we daarna redelijk bij tijd op de camping. Dan eerst effe naar het zwembad om daarna te klappen!
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #34 Gepost op: juni 29, 2014, 11:22:24 pm »

Vanaf Texel heb je niet de vrije keus ivm de afvaarten van het veer. Dus de volgende planning gemaakt: zondag de eerste boot van 7 uur. Dan een rit (7+ uur) naar Een B&B hotel in de buurt van Nancy. Aankomst ongeveer half 4 en 4 uur. Even de auto uitladen en dan lekker de prachtige stad verkennen wat eten en op tijd te bed. De volgende dag vroeg vertrekken voor weer een rit van 7+ uur.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #35 Gepost op: juni 30, 2014, 06:01:46 am »

Wij rijden ook altijd op zondagochtend rond 4-5 uur weg vanuit Tiel. Ik rij dan zo rond de 1000km ri Spanje en heb via Booking.com al een hotel geboekt. De maandag is het net iets drukker op de weg maar hoeven we nog maar 400km en kunnen dus lekker rustig aan doen. Ik zet de wekker altijd op 3 uur en pakken dan de laatste restjes zoals eten etc in..Mocht ik van de spanning al om 2 uur wakker zijn gaan we gewoon iets eerder weg.. De eerste ruk rij ik meestal 2-3 uur dan kleine pauze voor koffie en weer 2 uur rijden..dan grote eet-pauze. Voor de kleine trek hebben we krentenbollen voor in de auto. Voor de energie als ik moe word drink ik meestal cola of red bull. Chocolade eten geeft ook een boost..en af en toe een dextro tablet.
De zondag is in het algemeen wel lekker rijden, niet te druk en geen vrachtverkeer..dit houd wel in dat je op parkeerplaatsen even moet zoeken naar een plekje(rijden met vouwwagen erachter) omdat de grote parkeerplekken vol staan met vrachtwagens..De kids hebben tv's achterin dus die zijn ook lekker zoet..
Meestal krijg ik rond 14 uur een dip, dan gaan we een plekje zoeken zodat we even kunnen voetballen of spelen met de kinderen. Mijn vrouw rijd niet met een vouwwagen erachter dus rij ik zelf, maar dat vind ik niet erg.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #36 Gepost op: juni 30, 2014, 01:43:58 pm »

Hallo allemaal,

Gezien de omstandigheden van het jaar (school, werk, etc.) zijn we voor het eerst gedwongen in het hoogseizoen op vakantie te gaan.
We gaan weg op zo'n beetje het "zwartste weekend" van aankomende zomer, namelijk het weekend voor 14 juli.
Het idee is nu om s'nachts te rijden. Kale rijtijd is 10 uur zonder stops van zeeland naar omgeving Die.

Grappig wij gaan ook naar Die in Frankrijk en wij zijn van plan rond de klok van 04:00 of 05:00 weg te gaan. In de nacht rijden vinden wij niet echt prettig.
Gelogd
Jevipro

Mieke

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #37 Gepost op: juni 30, 2014, 08:07:57 pm »

De Dróme is in trek dit jaar. Wij zijn er dus ook binnen een maand, maar dan ergens tussen Crest en Die.
Wij gaan dit jaar voor het eerst niet overnachten op de heenweg. Ben eens nieuwsgierig hoe dat ons gaat bevallen om in de late namiddag op onze camping aan te komen ipv voor de middag.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #38 Gepost op: juni 30, 2014, 08:10:35 pm »

wij gaan over 4 weken naar Vercheny, ligt tussen Crest en Die.............(Les Accasias)
rijdens s'nachts, mijn meisje heeft nachtdiensten en zit dan in het ritme, is altijd nog goed bevallen.

                      Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #39 Gepost op: juni 30, 2014, 08:45:59 pm »

's nachts rijden is rustiger op de weg, maar ik ben dan wel bovengemiddeld gaar als ik aankom.

Dit jaar gaan we in de buurt van Sisteron. Aangezien het laatste stuk vanaf Grenoble niet echt snelweg meer is, rijden we in twee dagen. De eerste dag ergens tussen Dijon en Lyon stoppen.
Aangezien ik verwacht zo'n 10 uur te willen rijden (exclusief stops) denk ik dat ik rond 6:00u de kar aanhaak en wegrijdt. Dan zijn we eind van de middag wel een heel eind gekomen denk ik. De dag erna nog een kilometer of 400.
Dit is de eerste keer ver met de klapkar en ook de eerste keer een tussenstop. Kijken hoe snel en minimaal we het kunnen doen...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #40 Gepost op: juni 30, 2014, 08:47:51 pm »

gewoon mooi daar. Zijn er nu 2 jaar achter elkaar geweest. Dit jaar andere kant op. Maar je weet maar nooit waar we uiteindelijk belanden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #41 Gepost op: juni 30, 2014, 09:13:08 pm »

Wij zijn jaren geleden eens in zo'n zwarte zaterdag weekend gaan rijden. Maar toen was het ook's nachts echt niet rustig. Dikke file vanaf Lyon tot aan de Spaanse grens zo'n beetje, maar dat was volgens mij wel in augustus.

'S nachts rijden doen we niet meer, dat hebben weer één keer gedaan met toen nog alleen onze dochter, maar die sliep altijd goed in de auto behalve 's nachts dus. Ons zoontje slaapt sowieso niet of nauwelijks in de auto, dus daar hoeven weer het ook niet voor te doen. Dochter is inmiddels 5 dus wij gaan dit jaar ook voor het eerst echt in het hoogseizoen. We vertrekken op zondag, dan is het ook rustiger omdat er weinig vrachtverkeer is en dan rijden we ruim 700km en dan maandag nog iets van 300km.

En als we straks echt pas in augustus en keer vakantie hebben willen weer niet naar het zuiden, maar naar Denemarken of Oostenrijk ofzo.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #42 Gepost op: juli 01, 2014, 07:57:45 am »

De Dróme is in trek dit jaar. Wij zijn er dus ook binnen een maand, maar dan ergens tussen Crest en Die.
Wij gaan dit jaar voor het eerst niet overnachten op de heenweg. Ben eens nieuwsgierig hoe dat ons gaat bevallen om in de late namiddag op onze camping aan te komen ipv voor de middag.

Wij gaan ook naar de drôme wij zitten net iets hoger net boven Valence, Chateauneuf-sur-isere
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #43 Gepost op: juli 01, 2014, 08:16:03 am »

Wij doen het dit jaar geheel anders in vergelijking met voorgaande jaren: we gaan zaterdag gewoon opstaan (rond 7 uur) en vertrekken tussen 9-10 uur. We rijden dan 6 uurtjes naar de overnachtingscamping in de buurt van Rouen (Jumieges - camping la Foret). De volgende dag of een dag later (als de camping bevalt) rij ik weer 6 uurtje verder tot Chatelailon sur place (Port Punay) waar ik uiterlijk maandag aan wil komen. Daar blijven we iig een week, de rest is onbekend.
Maximaal rustig aan dus. Eens kijken hoe dat bevalt  :J
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2014, 08:45:34 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #44 Gepost op: juli 01, 2014, 08:48:57 am »

Ik ben geen groot fan van 's nachts rijden. Ik ben altijd lange tijd ontregeld als ik de nacht mis en ik wil wel een beetje ontspannen op vakantie.

Wij vertrekken dan ook op zondag ochtend vroeg, zo rond een uur of vijf. Dat is een iets kortere nacht en daarna een gewone dag. De kinderen kunnen dan nog een paar uurtjes slapen in de auto en dan kunnen we uitgebreid ontbijten in Noord-Frankrijk.
Daarna nog een wat uren rijden en in de loop van de middag een overnachtingscamping opzoeken, in de buurt van Mâcon. Totale afstand zo 'n 750/800 km zodat we normaal gesproken rond 3 uur op de camping aankomen. Dat geeft ook nog wat uurtjes uitloop mocht het verkeer tegen zitten.

De volgende dag gaan we dan rond een uur of 9 weer rijden (wellicht zelfs nog wat later) en met nog 400 km te gaan zijn we weer in de middag op de eindbestemming (in de buurt van Die).
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal