Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tussenstop  (gelezen 7478 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Tussenstop
« Gepost op: februari 24, 2014, 06:49:05 pm »

Hoi iedereen!

Wij gaan naar Souillac in frankrijk oo vakantie stukje voorbij Brive. Nu zoeken we een goed en betaalbaar overnachtings hotel. Ik denk aan net voirbij Orleans. Kan iemand ons tips geven?? 

Groetjes Marnix

Verstuurd vanaf mijn C5303 met Tapatalk

Gelogd

Marnix van Bruchem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona 1999 met doek uit 2005
  • willen is kunnen
Re: Tussenstop
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2014, 07:22:27 pm »

Nog een aanvullende vraag... Hoe doen jullie het met de klapper? Bewaakte of onbewaakte parkeerplaats?

Gr. Marnix

Verstuurd vanaf mijn C5303 met Tapatalk

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Tussenstop
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2014, 07:32:11 pm »

Huh???

Wat we doen met onze klapper tijdens overnachtingen: uitklappen natuurlijk!

Een van de argumenten om een klapper te kopen is snel en makkelijk overnachten. Als we eraan toe zijn pakken we de campinggids erbij even kijken wat er in de omgeving is en vrijwel altijd is er wel een plekje voor een nacht. Daarna binnen een kwartier aan het bier!
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Tussenstop
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2014, 07:51:28 pm »

Nog een aanvullende vraag... Hoe doen jullie het met de klapper? Bewaakte of onbewaakte parkeerplaats?
Gr. Marnix
Verstuurd vanaf mijn C5303 met Tapatalk

Bewaakt, want we slapen in de klapperrrrrrrrrrr

Daarom hebben we de Combi Camp juist gekocht, bij een tussenstop / overnachting met 5 a 10 minuten aan een   W:  of een bier
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Tussenstop
« Reactie #4 Gepost op: februari 24, 2014, 07:53:57 pm »

Wij klappen ook altijd.
Lekker je eigen bedje.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Tussenstop
« Reactie #5 Gepost op: februari 24, 2014, 07:57:13 pm »

Ook wij overnachten in onze vw.
Niet voor niets een snelklapper gekozen! :) KK
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

PetraL

  • Gast
Re: Tussenstop
« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2014, 09:06:10 pm »

Wij gaan overnachten in een hotel met bewaakte parkeerterrein.
Hier is namelijk recent een topic over geweest forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=13272.0 en daardoor gaan wij zo'n hotel zoeken (ik moet nog zoeken en boeken ;-))
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tussenstop
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2014, 09:11:24 pm »

Wij hebben 1x voor een hotel gekozen. Dat was nog in onze tent-tijdperk. Dat doen we nooit meer. Hoewel het een afgesloten parkeerplaats was en we goede sloten op de aanhanger en alarm op de auto hadden, heb ik toch niet rustig geslapen.
Daarbij was het een warme hotelkamer + 3 kids en een stapelbed zonder railing. Daarna hebben we van die gooi tentjes gekocht. Dat werkt prima voor 1 nacht. Deze gebruiken we nog steeds als bijzet tent voor de kids.
Maar sinds de vouwwagen doen we het met tussen stop met de basistent van de vouwwagen. We slapen dan met vijven in de basistent.
En er is niets zo fijn dan slapen onder doek
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Tussenstop
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2014, 09:14:31 pm »

Fijn dat jullie in jullie snelle klappers overnachten maar ik meende toch dat Marnix om een hotel vroeg. Het is hem blijkbaar niet goed bevallen. Ik heb het zelf ook een keer gedaan, lang geleden, verschrikkelijk onweer gehad, tent zeiknat, 's ochtends als een gek weer alles afbreken (drie dagen daarna deed m'n rug nog zeer) en net voor de volgende hoosbui de wagen weer dicht.... nooit meer. Kamperen is leuk, maar dat opzetten en afbreken een crime, en dan is de Odyssee toch geen lastige wagen - sommigen beschouwen dat zelfs als een snelklapper maar zo ervaar ik dat niet. Heerlijk om na een lange rijdag (ik rij alleen) niets meer te hoeven doen en 's ochtends na het ontbijten meteen weer verder te kunnen. Dat is pas reizen! En.. ik reserveer zo' n hotel ook nog van tevoren. :J

In Frankrijk vind je bij de grote snelwegritten vaak goedkope hotels. Meestal wel een beetje steriel maar beslist waar voor het geld. Ik zoek vaak via Bookings, in bijvoorbeeld een straal van 50 km om Orleans en kijk dan via de kaart naar de mogelijkheden. Snel zoekend zie ik in Orleans ibis Sud en In Vierzon B+B (in zo'n B+B hebben we wel eens overnacht, was prima). Meestal hebben ze afgesloten parkeerplaatsen, ik gebruik sowieso een disselslot. Parkeerplaatsen rond dit soort hotels zijn goed bewaakt - tenslotte moeten ze het van de automobilist hebben.
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Tussenstop
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2014, 09:20:26 pm »

Vroeger pakten wij bijna altijd een B&B hotel, prima en bewaakt parkeren.

Nu, 10 minuten na aankomst:

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Tussenstop
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2014, 11:04:22 pm »

Dit jaar voor het eerst met de klapper ivm herladen en de nog niet zo handigheid hierin nu gekozen voor een hotel.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Tussenstop
« Reactie #11 Gepost op: februari 25, 2014, 01:41:59 am »

Afgelopen zomer hebben wij ook een hotel genomen, vroeg onderweg gebeld en geboekt zodat we wisten dat we een plek hadden, Was vanuit CH, prima hotel in Metz en alles stond netjes voor de deur op de parkeerplaats. In de ochtend was het alleen maar miezer en regen. Wij waren dus heel blij dat alles droog is gebleven, na een heerlijk ontbijt zijn we weer vertrokken. En net na de middag thuis.
Vonden het ideaal en relaxed......
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: Tussenstop
« Reactie #12 Gepost op: maart 09, 2014, 09:42:52 pm »



nu snap ik het even niet meer:

Je koopt een klapper om snel te kunnen klappen = pitten onderweg en klapt weer als je verder gaat
 daarna op de vacantieplek gaat de voortent eraan om er 2 weken bv, vacantie te vieren
idem met de terug reis ( of als je grote haast heb om naar huis te gaan rij je door; wij nooit)

Je slaapt toch niet in een hotel of zoiets,
dat hebben wij nog nooit gedaan en doen we ook nooit!!

echt gebeurd:

wij ( ons gezin met vw en een kameraad met gezin en een carakoets) vertrokken van de camping La garenne in de Ardeche ( onder valence)
op de camping hadden we diverse mensen in ons straatje ontmoet en mee gekletst; wij zijn ongeveer allemaal tegelijk vertrokken -/- uurtje verschil
op de overnachtingscamping kwamen we elkaar weer tegen (camping du chateau val du meuse) gezellig een paar flessen wijn soldaat gemaakt.
was zeer gezellig en zeer laat. hahahahaha

dit heb je niet gauw in een hotel en die echte camping-gezelligheid
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Tussenstop
« Reactie #13 Gepost op: maart 09, 2014, 09:57:05 pm »

Ook hier geen hotel.
Wij overnachten altijd op een camping municipal. 1: veel goedkoper, 2: veel gezelliger, 3: je eigen bedje...
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: Tussenstop
« Reactie #14 Gepost op: maart 10, 2014, 07:43:15 pm »

Wij overnachten in principe lekker in de slaaptent.  Maar als het weer omslaat en er regen en onweersbuien dreigen zoeken we een hotel op.  Is ons gelukkig nog maar 1 keer overkomen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal