Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: ervaringen Jametic panorama  (gelezen 32927 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
ervaringen Jametic panorama
« Gepost op: maart 23, 2014, 08:56:32 am »

Wij kamperen nu een jaar of tien met een Trigano vendome uit 1995 en zijn op zoek naar een andere vouwwagen waarbij ook de voortent meteen opgezet wordt zodat we sneller staan. In eerste instantie gingen we kijken voor een Trigano odyssee of olympe. Maar nu is ons oog gevallen op de Jametic panorama, welke eigenlijk precies is wat wij zochten (niet te klein zoals de odyssee en andere jametics/niet te groot zoals de olympe). Maar ik kan hier maar weinig over vinden, is dit een nieuw model en heeft iemand hier al ervaring mee?  hij echt zo snel op te zetten en zitten er nog foutjes of onhandigheden in. Gaat een wagenbak van metaal niet snel roesten, we hebben nu kunststof namelijk. Ik weet dat Jamet en Trigano uit dezelfde fabriek komen, maar is de kwaliteit ook vergelijkbaar?
En als je een nieuwe vouwwagen koopt valt er dan nog wat af te dingen op de prijs of is het echt de prijs die op de prijslijst staat. De verkoper gaf aan dat de wagens na de zomer goedkoper zijn, maar weet iemand of dat echt veel scheelt, we waren eigenlijk op zoek voor volgend jaar, maar zijn nu toch wel een beetje verliefd geworden.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #1 Gepost op: maart 23, 2014, 10:12:38 am »

Heb even snel de afmeting van de Panorama opgezocht, is 5,20 breed bij 5,15 lang, normale Jametic is 4 bij 4,85 dus de Panorama is wel wat groter. Na de zomer heb je meestal wel aanbiedingen van (uitloop)modellen, of een demomodel, kerstspullen zijn immers na de kerst ook goedkoper dan voor de kerst. Of een wagenbak gaat roesten hangt af van het onderhoud en waar deze buiten het seizoen wordt gestald, vocht en metaal is altijd funest. Je zou dit kunnen voorkomen door het metaal in de was te zetten?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #2 Gepost op: maart 23, 2014, 10:55:39 am »


Of een wagenbak gaat roesten hangt af van het onderhoud en waar deze buiten het seizoen wordt gestald, vocht en metaal is altijd funest. Je zou dit kunnen voorkomen door het metaal in de was te zetten?

Niet helemaal mee eens, de was voorkomt niet het roesten. Wij hadden een jamet uit 2009 en deze begon ook te roesten op de lasnaden en het gedeelte waar de keuken op stond. Het zijn geen auto's waar eerst een soort van coating overheen wordt gezet en daarna diverse lagen lak.

Roest ontkom je niet aan, echter je kunt dit wel bijwerken en herstellen.
Gelogd
Groeten,

Erik

danny060473

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #3 Gepost op: maart 23, 2014, 10:57:16 am »

Wij hebben de Jamet Rondo xl, dat is de voorloper van de panorama. Kwaliteit vergelijk tussen jamet en trigano kan ik je niet geven. Wat ik wel weet is dat de wagen redelijk makkelijk en snel is op te zetten. Waarbij zoals bijna altijd geldt dat oefening kunst baart. Wat bij ons het meeste problemen oplevert is het grondzeil inritsen. Ik heb rugproblemen en mijn vrouw moet dat vooral alleen doen. Wagenbak heb ik nog geen roest op bemerkt, maar de wagen staat ook altijd binnen gestald als hij niet wordt gebruikt.

Hopelijk beantwoord dit wat van je vragen, wil je meer weten hoor/lees ik het wel.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #4 Gepost op: maart 23, 2014, 04:18:35 pm »

Wij hebben onze panorama 2014 afgelopen augustus met wat korting kunnen bestellen. Wij wilden geen 2013 of een overjarige. Regelmatig krijg je diverse extra's via acties.  Maar uit het forum heb ik al geleerd dat bij jamet je eigenlijk altijd al die extra's kan krijgen. Wij gaan net voor de Pasen ons exemplaar halen. 

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #5 Gepost op: maart 23, 2014, 04:23:18 pm »

Hiervoor hadden we een jamet canyon,  maar de voortent opbouwen vonden we te lang duren.  En de keuken en de voortent lagen onderweg in het gangpad.  Die nadelen hebben we dan niet meer.  We gaan het zien, hoe het gaat bevallen. 

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #6 Gepost op: maart 23, 2014, 05:15:10 pm »

Wij hebben onze panorama 2014 afgelopen augustus met wat korting kunnen bestellen. Wij wilden geen 2013 of een overjarige. Regelmatig krijg je diverse extra's via acties.  Maar uit het forum heb ik al geleerd dat bij jamet je eigenlijk altijd al die extra's kan krijgen.


Goed om te weten, welke extra's zijn dat dan. Dingen als schokbrekers en reservewiel ofzo, of ook echt opties op de tent zelf?  Wij willen inderdaad ook af van het lange opzetten en de spullen in het gangpad, met zijn tweeën was dat nog niet zo'n probleem, maar nu we kinderen hebben is het onhandig geworden.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #7 Gepost op: maart 23, 2014, 05:18:05 pm »

Wij hebben de Jamet Rondo xl, dat is de voorloper van de panorama. Kwaliteit vergelijk tussen jamet en trigano kan ik je niet geven. Wat ik wel weet is dat de wagen redelijk makkelijk en snel is op te zetten. Waarbij zoals bijna altijd geldt dat oefening kunst baart. Wat bij ons het meeste problemen oplevert is het grondzeil inritsen. Ik heb rugproblemen en mijn vrouw moet dat vooral alleen doen. Wagenbak heb ik nog geen roest op bemerkt, maar de wagen staat ook altijd binnen gestald als hij niet wordt gebruikt.

Hopelijk beantwoord dit wat van je vragen, wil je meer weten hoor/lees ik het wel.

Wat ik me nog afvroeg is hij eigenlijk ook weer snel in te klappen. Als je verder al alles ingepakt hebt bedoel ik dan en bijvoorbeeld voor op doorreis.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #8 Gepost op: maart 23, 2014, 05:29:56 pm »


Wat ik me nog afvroeg is hij eigenlijk ook weer snel in te klappen. Als je verder al alles ingepakt hebt bedoel ik dan en bijvoorbeeld voor op doorreis.

Meeste werk zit dan eigelijk in de haringen schoonmaken. Het is een kwestie van grondzeil losritsen. Haringen los en vouwen maar, dit gaat allemaal relatief snel, ik schat in 15 minuten. Voor een enekele overnachting zou ik dan geen grondzeil plaatsen en niet rondom de haringen doen. Maarrrrr wij hebben nog nooit een enkele nacht overnacht! Hiervoor hadden we een Arizona, maar dat was veel meer werk om helemaal op te zetten, maar ideaal voor een enkele nacht.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2014, 07:58:43 pm »

Ik vraag me af hoeveel ruimte er is tussen de bedden.

Kun je je dekbed laten liggen tijdens het klappen?
Is er voldoende ruimte om een topper of zo op een van de twee bedden te leggen?
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2014, 11:23:15 pm »

Nee, bij ons ligt er alleen een onderlaken op. Meer lukt echt niet.
De matras is goed dus een topper is niet nodig.
Gelogd

danny060473

  • Gast
ervaringen Jametic panorama
« Reactie #11 Gepost op: april 14, 2014, 04:15:26 pm »

Bij ons ligt het dekbed er gewoon op, iets meer helpen dichtvouwen
« Laatst bewerkt op: april 14, 2014, 09:15:57 pm door danny060473 »
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #12 Gepost op: april 20, 2014, 05:51:28 pm »

Wij zijn momenteel aan het tobben met de stang van de kleding kast.  De tussenstukken schieten los en we zien nog niet hoe we de staander achteraan vast moeten maken.  De vork krijgen we niet goed op de vierkante buis...  Iemand suggesties?? Louise

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #13 Gepost op: april 20, 2014, 06:26:37 pm »

En we zijn er uit geloof ik.  Wel met de Franse slag af en toe die  constructie. Groetjes

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #14 Gepost op: april 22, 2014, 03:28:52 pm »

Het is ons gelukt om een dikke slaapzak erbij te klappen.  De spanband van de bedpoot werkt fijn mee.  Opzetten gaat vrij snel.  Meeste werk was de klerenkast stang en de voortent midden stang.  Volgende keer gaat er een iets hoger opstapje mee want wij zijn maximaal 1.72 volgens kampeer zaak hoef je bij 1 overnachting die 2 buizen niet perse te gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal