Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: ervaringen Jametic panorama  (gelezen 32924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #15 Gepost op: april 22, 2014, 03:30:33 pm »

Wij konden dat koppelstuk tussen de 2 staanders wat naar middenvoor gaat daardoor met moeite monteren.  Groetjes vanuit de wachtkamer van de kaakchirurg :-(

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #16 Gepost op: april 25, 2014, 09:33:41 am »

Op zich is de jametic goed bevallen. Alleen dat gedoe met de "kledingkaststang" was even lastig.
Ben blij dat we even zijn gaan proefkamperen.
De verkoper had ook gezegd, dat we voor een nachtje dat niet perse hoefden te monteren.
Maar dankzij de aardige  mensen hier van het forum, waren we er achter dat de achterste staander op het frame van het rechter bed moet rusten. voorgaande modellen hebben een pen met een gat. wij hebben een soort vierkante vork aan de onderkant van de staander. wij zaten even te twijfelen op welke vierkante buis hij nou moest, want er zitten er daar 3 bij elkaar. En dan is mijns inziens, de rand van je lattenbodem niet echt vanzelfsprekend.
Zo zit het bij ons exemplaar dus:
https://drive.google.com/file/d/0Bw9Iua38WoplVzYxYmdjX3ZPV3c/edit?usp=sharing
Dat stond trouwens ook niet vermeld of met een foto duidelijk in de gebruiksaanwijzing.
Maar we zijn er uit gekomen zonder grote ruzie onderling.  :)
We gaan er ook nog voor terug naar de dealer, want het t-stuk van de kledingstang heeft een andere lengte dan het t-stuk voor de voortentstang.
Dus als de onderste goed zit, dan krijg je onmogelijk dat bovenstuk goed er tussen.
We hebben nu bij het onderste stuk de plastic haakjes een heel stuk eruit moeten trekken, omdat anders met geen mogelijkheid dat bovenstuk (wat langer is) er tussen paste.  https://drive.google.com/file/d/0Bw9Iua38WopldUZaWkxnSGJuOFU/edit?usp=sharing  hier kan je de foto ervan zien
Ik zal kijken of ik het met een foto kan verduidelijken.
Dat wordt trouwens ook opgelost door de dealer na onze vakantie volgende week. (zelf hebben we geen tijd meer om langs te gaan voor die tijd)

ook sneuvelden er bij het opzetten al een stuk of 5 elastieken, die waren uitgedroogd. Mag je toch niet verwachten bij een gloednieuwe klapper. Gelukkig hebben we die altijd wel bij ons.
En de bedrading van de, mooie, ledlichten aan de voorzijde, lag gewoon in een een grote lus in de voorste bagagebakken.
We hadden met ons proefnachtje geen ductape bij ons, dus die plakken we binnenkort vast als we weggaan.
Wel aan de verkoper gemeld, en die zou het ook aan de importeur doorgeven.
ook een naadje van de grondzeilrits (aan de tent) was losgegaan merkten we bij het afbreken, dat mogen we binnenkort even laten stikken bij de dealer.

Voor de rest geen klachten:
Heerlijk die grote opbergruimte onder de bedden, ook als je staat op de camping.
De rondzit missen we niet, en aan de onderkant uit je bed stappen vind ik eigenlijk nog makkelijker gaan dan via de zijkant. Klein opstapje eronder, werkte perfect.
We houden nu zelfs  ruimte over.
Bij onze oude vouwwagen, canyon uit 1994, lag de keuken én de voortent in het gangpad. En nu niet meer.
Dat scheelt echt een boel. ook de gewichtsverdeling was duidelijk anders.
We hebben zelfs wat extra ballast voorin gelegd omdat de asdruk anders veel te laag was.
Een disselbak hebben we niet erbij gekocht, omdat we hier al hadden gelezen dat dat met de Panorama niet echt netjes zit.
We kopen binnenkort een lagere langwerpige bak die we voorop monteren, voor het grondzeil etc.
die bak willen we ook afneembaar maken, zodat we ook (misschien) nog eens fietsen op de dissel mee kunnen nemen.
Wat wél even wennen was: de voorkant heeft geen klep, dus als hij ingeklapt staat is het een héél eind kruipen om iets uit de voorste stuk van het gangpad te halen.
Maar dat went ook vast wel.
We zijn er nog steeds superblij mee.
Louise
« Laatst bewerkt op: april 25, 2014, 10:18:34 pm door elenp »
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #17 Gepost op: april 25, 2014, 09:54:54 am »

Als er trouwens nog liefhebbers zijn voor de gebruiksaanwijzing van de Panorama 2014: ik heb 'm ingescand.
Ik heb me er nog niet in verdiept hoe ik die het makkelijkste kan delen via het forum.
Maar als er iemand interesse heeft, dan hoor ik het wel.
Louise
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #18 Gepost op: april 25, 2014, 10:01:01 am »

Als het niet lukt mag je het ook wel naar mij sturen zet ik hem erop
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #19 Gepost op: april 25, 2014, 10:07:34 am »

dan doe ik het even op de allermakkelijkste manier voor mij:
via wetransfer: http://we.tl/uB5JrdPKv3   7 dagen te vinden vanaf nu.
groetjes, Louise
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #20 Gepost op: april 25, 2014, 01:17:36 pm »

En daar heb ik even snel een pdf van gemaakt, lekker makkelijk te lezen op je iPad.:

https://www.dropbox.com/s/1k8j4mdaykf2fhh/Panorama%20opzetinstructie.pdf
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #21 Gepost op: april 25, 2014, 05:32:23 pm »

Die is erg groot.
Ik ga hem vanavond wel even voor je op het forum zetten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

danny060473

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #22 Gepost op: april 25, 2014, 11:34:30 pm »


Wat ik me nog afvroeg is hij eigenlijk ook weer snel in te klappen. Als je verder al alles ingepakt hebt bedoel ik dan en bijvoorbeeld voor op doorreis.

Dit is een kwestie van haringen los, drie stangen los ( dakligger de verticale staander en de kledingkaststang) , eea inschuiven (buizn) en dicht klappen, ik vind het meeste werk nog om het tentdoek er een beetje christelijk op te vouwen en mee te klappen. Hiervoor ga ik denk ik eens aan de slag met wat spanbandjes zodat eea beter blijft liggen.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #23 Gepost op: mei 26, 2014, 12:54:20 pm »

Wij hebben inmiddels toch een gebruikte rondo gekocht. We zijn er nog niet mee weggeweest (we hebben hem ook pas 2 dagen). Maar hebben hem gister even opgezet toen we de spullen uit onze oude vouwwagen gingen halen en bij de nieuwe gingen inladen. Maar hij is zo in en uitgeklapt. En we hebben enorm veel bergruimte, veel meer dan in de Vendome, doordat we inderdaad de voortent en alle stokken niet meer mee hoeven te slepen.
De mensen van wie we de wagen gekocht hebben, wisten weinig van het opzetten, ze deden het ook niet goed. Maasr dankzij het forum wisten wij o.a. van het pengat bij het bed. Ik denk dat we er nog veel plezier van gaan hebben, en hoop dat we snel even kunnen proef kamperen.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #24 Gepost op: mei 30, 2014, 09:04:55 pm »

Onze Panorama dit weekend aangekoppeld voor de eerste ervaringen. Die zijn erg positief.

De garderobestang heeft vooral last van het niet goed waterpas zetten van de wagenbak en het bed. Indien ze beide waterpas staan is de garderobestang zo geplaatst en hebben beide t-stukken de juiste lengte. Je legt dan ook zo de plaat in voor de buis midden voor.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #25 Gepost op: mei 31, 2014, 07:13:22 am »

Onze Panorama dit weekend aangekoppeld voor de eerste ervaringen. Die zijn erg positief.

De garderobestang heeft vooral last van het niet goed waterpas zetten van de wagenbak en het bed. Indien ze beide waterpas staan is de garderobestang zo geplaatst en hebben beide t-stukken de juiste lengte. Je legt dan ook zo de plaat in voor de buis midden voor.
Wij hadden met de Jametic nooit last met het monteren van de garderobestang of de stang in de voortent. Er zitten toch snelspanners op? Of is dat nu niet meer zo?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #26 Gepost op: mei 31, 2014, 10:20:44 pm »

Zitten nog steeds snelspanners op. Ding is idd zo geplaatst als de handel netjes waterpas staat, en dat staat ie!
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #27 Gepost op: juli 21, 2014, 07:06:22 pm »

Wij zien nu in de gebruiksaanwijzing dat met ingang van modeljaar 2014 beide stangen zijn gewijzigd. Andere nummers. Deze week gaan we langs de dealer, wij hebben liever de voorgaande stangen. Want deze passen volgens ons niet goed op de onderbouw. De eerste krassen zitten daarom ook al op de bak door die gekke staander. Wij willen ook een stang met pen wat in onze bedbodem past. Het gat zit er toch nog. Wordt vervolgd....
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #28 Gepost op: augustus 08, 2014, 04:18:10 pm »

Hallo,

Wat een geweldig forum hier, alle info hier heeft ons ontzettend geholpen met onze keuze voor onze vouwwagen!

Wij zijn ook de trotse eigenaar van een nieuwe Jamet Panorama en vorig weekend hebben we deze voor het eerst uitgeprobeerd.

Zelfde issue met de garderobestang (exact dezelfde foto's gemaakt) en na melden bij De Wit, het volgende antwoord:

Citaat
Er is bij verschillende typen blijkbaar een verwisseling geweest met de spacers voor de “gewone” Jametics en de Panorama.
De Panorama heeft net wat meer tussenruimte. Intussen heb ik de juiste maat voor uw Panorama van hen ontvangen.
Ze hebben het volgende toegepast; de spacer is gewoon hetzelfde qua breedte, echter is er een kleinere diameter buis gebruikt die in de oorspronkelijke buis zit.
Simpele oplossing met wel twee voordelen; de kunststof klemmen passen beter, deze zitten strakker en de buis draait mee waardoor het vastklemmen makkelijker gaat, er staat minder spanning op.

Het heeft dus niet te maken met waterpas zetten, maar met een verwisseling van onderdelen!
De oplossing (ik heb een foto gezien) bestaat dus uit een buis in de oorspronkelijke buis en die ingeschoven buis is iets langer.

Ik denk dat het niet erg is qua krachten die erop staan, dus dit gaan we ze laten aanpassen.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #29 Gepost op: augustus 08, 2014, 07:55:55 pm »

Wij hebben deze modificatie ontvangen. Goed idee, maar hij past niet. Indien waterpas gestel is de stang aan de voorzijde zo'n 12mm te smal. Geen probleem bij het opzetten. Nogmaals: zet de handel waterpas want anders kun je de tent naar het atelier brengen, ik spreek uit ervaring.

We hebben de gemodificeerde stang gewoon thuis gelaten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal