Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: ervaringen Jametic panorama  (gelezen 32931 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #30 Gepost op: augustus 08, 2014, 09:25:28 pm »

Tallguy,

Hebben we het echt over hetzelfde euvel?

In ons geval en zoals hierboven ook beschreven wordt de ongemodificeerde kapstokstang uit elkaar getrokken, dusdanig dat de houdertjes eruitschieten. Zie ook https://docs.google.com/file/d/0Bw9Iua38WopldUZaWkxnSGJuOFU/edit?pli=1 Dit had onze foto kunnen zijn.

Nu in het voorstel de stang dus wordt verbreed, zodat de plastic delen niet meer uit de stang schieten, lijkt het mij dat er een probleem opgelost wordt, in plaats van vergroot. Ook wordt het makkelijker om het t-stuk van de voortentstang te monteren, omdat die tegen de kapstok in werkte (beiden moeten dezelfde afstand geven en doen dat niet). Last but not least, Jamet erkent dat er twee typen kapstokstangen zijn, een smalle voor de Jametic en een bredere voor de Panorama.

Dus waar zou waterpas zetten het probleem moeten oplossen, ik snap het namelijk niet en ik wil zeker niet naar een atelier, dus begrijp heel graag wat je bedoelt!

Alvast dank voor je toelichting!
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #31 Gepost op: augustus 08, 2014, 11:26:03 pm »

Ja, we hebben het over hetzelfde euvel.

Indien de wagenbak en bed niet beide waterpas staan en je legt de plaat voor de middenstang op de beide frames scheurt de buis uit de tunnel. Er komt dan gewoon teveel spanning op het doek te staan omdat de buizen niet vlak zijn.

Persoonlijk vind ik het echt geen probleem dat de garderobestang aan de voorzijde niet perfect zit. Bij ons woden de buisklemmen elk 5 a 6 mm uit de buis getrokken, maar ze zitten prima. De aangepaste buis is te breed, die zal ik wellicht nog op maat maken. Maar ongeacht de breedte van deze koppeling: de handel moet gewoon waterpas staan in de breedte om goed te functioneren. Ik gebruik een leveler van marktplaats. De klapper staat in 30 seconden waterpas.
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #32 Gepost op: augustus 09, 2014, 12:20:07 am »

Tallguy,

Ah, nu snap ik je, als het uitklappend deel niet goed genoeg is uitgerekt staan de delen te dicht op elkaar en komt de voortent met name onder druk. Er was mij al aangeraden om de tunnel niet te gebruiken, snap nu waarom (ik steek hem er niet tussendoor).
Het verklaart in ieder geval een deel van het probleem (al stond ik op vlakke grond, maar niet gemeten) en voor jou jammer dat ze het te breed hebben gemaakt. Ik kan mij nu ook voorstellen dat je aangeeft dat het de tent kan doen scheuren als het te breed wordt.
Voor mij de les om dit te laten demonstreren bij levering van de fix.

Leveler moest ik even opzoeken, die kunnen we morgen direct even scoren bij een kampeerzaak!
Waterpas staat op de lijst!

Dank voor je terugkoppeling!
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2014, 12:23:23 am door roelof »
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #33 Gepost op: augustus 09, 2014, 07:49:53 am »

Een leveler komt vaak voor 30-40 euro langs op Marktplaats, nieuw zijn ze best prijzig... Er staan er nu diverse te koop voor 35 euro.
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #34 Gepost op: augustus 09, 2014, 01:11:50 pm »

Al doende leert men... eehhh, leer ik...

Een leveler is één van de oplossingen, een setje wiggen zag ik net in een filmpje van de ANWB en die doen het ook, en dat scheelt een hoop omvang en kosten.

Maar het doel blijft hetzelfde, aandacht voor waterpas neerzetten!
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #35 Gepost op: augustus 09, 2014, 02:03:32 pm »

Ik moet de klapper nog tegenkomen die in 60 seconden zijn vouwwagen over alle assen waterpas heeft staan met behulp van wiggen. Op MP heb je een leveler voor 20 euro en ze zijn compacter dan wiggen. Overigens is het een hele klus om een wiel 15cm omhoog te krijgen met wiggen. Ik hen mijn accuboor bij me, de wagenbak staat in no-time waterpas.

Dan begint overigens de ellende want bij onze Panorama kunnen de pootjes tov standaard hoogte wagenbak alleen omhoog. Hier ontbreken een paar gaatjes in de pootjes, maar dat wordt netjes opgelost door onze dealer.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #36 Gepost op: augustus 09, 2014, 07:55:40 pm »

Tallguy,  kan je nog duidelijk uitleggen waar het volgens jouw aan schort? Ik vat het nog niet helemaal. Afgelopen twee weken weg geweest met de klapper, en die stond waterpas. Gisteren nogmaals dat dwarse stuk (kledingkaststang) bekeken en opgemeten en zelf toen tot de conclusie gekomen dat het wel lijkt alsof er een verkeerd onderdeel uit de bak met onderdelen is gepakt toen de losse onderdelen werden toegevoegd aan de vouwwagen in de fabriek . Het dwarse stangetje is gewoon twee centimeter te kort. We hadden nauwelijks internet daar, ik ben meteen bijna afgekickt hihihi. Thuisgekomen lees ik hier op het forum dat er een modificatie is en dat er bekend is dat er hier en daar foute delen zijn geleverd . En dat we gelukkig niet de enigste zijn met dit probleempje. Voor de rest weinig klachten. Binnenkort maar weer eens contact opnemen met de dealer als de vouwwagenman ook terug is van vakantie . En ik ga ook eens googelen op leveler.
Wat dat precies is. Groetjes Louise ps heeft iemand de zijkanten bij de luifel besteld en gebruikt ?  Bevallen die?
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2014, 11:22:32 pm door elenp »
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #37 Gepost op: augustus 10, 2014, 07:46:55 am »

Wij hebben de luifelzijwanden erbij en zijn hier erg blij mee. Zonder de zijwanden vind ik de luifel weinig voorstellen.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #38 Gepost op: augustus 10, 2014, 10:34:40 am »

Klopt, wij zaten in de zon van opzij aardig weg te smelten. Als regenafdak was het wel voldoende om met drie personen er onder te zitten. Van ellende, we hadden ook geen tarp of parasol,  maar badlakens aan de zijkant (of voorkant) gemaakt want de zon was behoorlijk verschroeiend in de Ardennen afgelopen twee weken.
Het is wel weer een hele uitgave,  maar ik geloof toch dat we er veel plezier van krijgen. Nu was de Panorama al een bezienswaardigheid bijna, iedereen vond m mooi en ruim, dan helemaal :)
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2014, 10:37:40 am door elenp »
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #39 Gepost op: augustus 10, 2014, 01:26:32 pm »

Wij hebben de zijkanten ook en dat bevalt prima. We trokken ook veel bekijks op ons oefenweekendje (als je de wagen bij het neerzetten verkeerd om neerzet, is publiek ook gegarandeerd... :-) ).

De ruimte is ook echt opvallend, het is een enorm ruime wagen!
Enige wat tegenviel was de enorm Franse slag bij de ondertent. Die moet je zelf voorzien van extra touwtjes om deze goed vast te krijgen aan uitsteeksels boven op de bak, daar zijn de elastieken echt te kort voor. Ga ook niet klooien met de schroefjes met drukknoop, het plastic karton onder het uitklapbed is zo zacht als boter, drie van de vier schoten eerder al los...

Maar verder een heerlijk ding en in de twee dagen oefenen echt genoten!
Opzetten valt ook mee en afbreken ging vanaf volledig opgezet inclusief luifel met flappen, in twee uur!
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #40 Gepost op: augustus 10, 2014, 04:13:29 pm »

Wij hebben heel veel regen gehad en dan zijn de zijwanden ook ideaal. Er kan van alles onder blijven staan (bolderkar, speelgoed) zonder dat het nat wordt. Vooral in de hoeken krijg je enorm veel extra ruimte.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #41 Gepost op: augustus 10, 2014, 08:18:20 pm »

Wat zitten er nou eigenlijk voor speciale scheerlijnen aan de luifel? Wij hebben nog gewone scheerlijnen, maar nu lijken er wel een soort van storm band machtige dingen aan te zitten. Dit lijkt mij veel steviger. Kan iemand zeggen wat dit nou precies is en hoe het vast zit. Misschien dat het ook los verkrijgbaar is.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #42 Gepost op: augustus 10, 2014, 09:17:26 pm »

Het zijn stormbanden die aan de boog wordén vastgemaakt door simpelweg een lus om de buis te schuiven. Daar klik je vervolgens de banden aan vast. Erg stevig en makkelijk.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #43 Gepost op: augustus 11, 2014, 05:06:34 pm »

Ik zie net dat de Panorama 2015 easy acces heeft :ingeklapt kan je de hele wagenbak met tent inclusief dekzeil vanaf de zijkant openklappen.....  Jammer dat ze dat voor dit jaar nog niet hadden.... En 10 centimeter langere dekzeilen.  een goede verbetering lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2014, 05:14:00 pm door elenp »
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #44 Gepost op: augustus 11, 2014, 07:08:47 pm »

Ik vraag mij af of je op je plek nog wel goed bij de bagage onde het bed kan, als deze naar de zijkant scharniert. Het dekzeil is wel goed, dit moeten wij nog laten verlengen. Dan hebben we tenminste geen nat bed meer als we door de regen rijden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal