Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: ervaringen Jametic panorama  (gelezen 32929 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #45 Gepost op: augustus 11, 2014, 09:59:04 pm »

Easy Access.... Vraag me wel af hoe stoelen ed onder het dekzeil blijven liggen want als ik de foto's goed bekijk is het elastiek los.

Verder lijkt me dat de toegankelijkheid er enorm op achteruit gaat. De rechter bakken zijn moeilijker te benaderen en opgezet moet je er dus vanaf de zijkant bij. En dat is niet erg ruim. De huidige toegankelijkheid indien opgezet lijkt mij practischer.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #46 Gepost op: augustus 12, 2014, 08:47:27 am »

Ja, dat lijkt mij dus ook. Wij gebruiken de linker bergruimte zelfs helemaal niet. Doordat de keuken daarvoor staat kunnen we er helemaal niet bij. Lijkt mij dus dat je je bergruimte op de camping niet goed meer kan gebruiken. Vraag mij ook af ofje het bed vanaf de voorkant wel omhoog kan krijgen.
De donkere slaapcabines lijken mij wel fijn. Onze achterkant en het dak zijn helemaal wit, dus superlicht. Heb al eens gedacht om de cabines te verven, maar durf het ivm krimp nog niet aan.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #47 Gepost op: augustus 12, 2014, 09:44:06 am »

Volgens mij zijn de slaapcabines nog steeds wit/ecru. Het dak van de tent zelf (inclusief de achterkant) is idd van donkerblauw katoen en dat is redelijk donker.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #48 Gepost op: augustus 12, 2014, 11:03:27 am »

Ja, als je opgezet alleen nog via de zijkant erbij zou kunnen , is dat inderdaad niet zo handig. Ik ben heel erg blij met het opklapbare bed. We hebben onze kleding in van die kleine koffertje op wieltjes en die rollen we zo snel er in en uit. Als de wagen niet uitgeklapt is mag dochterlief erin klimmen om wat te pakken. De zijkanten hebben we nog steeds niet vol, daar zitten de permanente kampeerspullen in. Kachel, waterkoker, snoeren etc.  Wat een verschil met onze Canyon :daar lag de voortent en de keuken in het middenpad onderweg.  Nu hadden we in de Agila bijna geen bagage. Heerlijk hoor een onbelemmerd uitzicht via je binnenspiegel.
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2014, 11:05:26 am door elenp »
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #49 Gepost op: augustus 12, 2014, 12:57:53 pm »


Om nog maar te zwijgen van de 24 dozen wijn die ik mee terug kon nemen uit Frankrijk..  W: W: W:
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #50 Gepost op: augustus 12, 2014, 01:27:23 pm »

Dat krijgen wij niet voor elkaar helaas. Zowel de vouwwagen als de auto ligt helemaal vol. Maar er past bij ons ook vrijwel niks onder het dekzeil en we nemen denk ik ook veel mee. Alhoewel het steeds beter gaat. Volgende keer in ieder geval al geen buggy mee dus dat scheelt ook. Maar toen we nog met zijn tweeën waren hadden we ook de hele vouwwagen en auto incl. Achterbank vol liggen. Maar de achterbank is nu in beslag genomen door de kids en die hebben ook veel spullen mee. Maar het past nog steeds goed, zelfs voor het eerst geen dakkoffer mee.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #51 Gepost op: augustus 13, 2014, 12:02:06 pm »

Ik moet eerlijk zeggen dat we niet veel mee nemen. Met zijn drieën zijn we.  Voor dochterlief een grote krat met deksel erop, daar ging al haar speelgoed en knutsel spul in.  In haar koffer de knuffels er nog bijgepropt. Wij hadden nog een extra tas met 2 ereaders, een tablet en de gopro en de zaklampen en snoeren en opladers. Maar wij hebben vroeger veel gekampeerd op de motor,  dan leer je wel wat weinig mee nemen is.  Hihihi. Maar gelukkig heeft onze dochter geen buggy en luiers meer nodig, dat scheelt echt heel veel. Vroeger presteerde ze het eens om op een dag drie sets kleding te bevuilen door spelen of ongelukjes. Maar we dwalen een beetje af wat onderwerp betreft.
Ik vind de Jametic ruim genoeg voor ons drie, we hadden nog niet eens het ondertentje in gebruik en in de ruimte naast de bak lag alleen een opgeblazen luchtbed. Dus ruimte zat hadden we, ook als het plensde buiten.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2014, 12:06:32 pm door elenp »
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #52 Gepost op: augustus 13, 2014, 01:00:12 pm »

Wij hebben de vaste kampeerspullen in de vakken, maar die zitten nog niet voor de helft vol. Dit zijn dus de slaapzakken, kussens, windscherm, luifel, badmintonsets, zwembadje etc etc.

In de grote bak hebben wij 6 klapkratjes. 1 met electra, 1 met huishoudelijk, 1 met speelgoed van mijn dochter. De overige 3 kratjes zijn leeg maar vullen zich gedurende de vakantie met etenswaren e.d. Tussen de kratjes passen de stokken en overige lange dingen. Vervolgens nog twee opstapjes en de wasteil, plasemmer en de lege watertanks van de keuken. Helemaal voorin hebben wij dan nog de tentuitbouw liggen. Zo komt de gewichtsverdeling mooi uit, keurig 55 kilo. Aan het einde van de vakantie komt ook de vuile waszak nog onder het bed te liggen want vol is de kar nog lang niet.

Grondzeil, stoelen en tafel liggen op de klapper onder het verhoogde dekzeil.

In de auto hebben we dan drie transparante kledingkratten met hierin per persoon kleding, schoenen, handdoeken, toilettas etc. En de koelkast staat op de achterbank. Volgend jaar niet meer, want er is gezinsuitbreiding onderweg, dus dan wordt het iets voller in de auto. Gelukkig hebben we ruimte zat!  :K
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #53 Gepost op: augustus 13, 2014, 07:32:12 pm »

Wij hebben de koelkast in de auto en in een metalen kist op de dissel zit ook nog van alles. Gasfles etc.  Zonder ballast op de dissel was hij steeds te licht,  wat we ook probeerden met beladen. Over twee weken kan ik bij de dealer terecht voor wat kleine dingetjes. Naadje los rits grondzeil , te strakke hordeur die we niet dicht krijgen,  weeffoutje in dak, en natuurlijk voor het gedoe met het te korte dwarsstanggetje.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #54 Gepost op: augustus 13, 2014, 08:31:48 pm »

Misschien leer ik ooit nog weel om minder mee te nemen. Ik vind de zijruimte aan de rechterkant echt super. Daar hebben wij de wasmand staan, maar ook de voorraad water (blijft vrij koel daar) en andere dingen die we vaak gebruiken, maar niet rond willen laten slingeren. Daar hadden we nu een groot dubbelgevouwen grondzeil liggen. Het is eigenlijk jammer, ook voor de tocht dat er onder het klapbed geen kuipgrondzeil ligt. Dan zou er ook wat minder makkelijk kruipende beesten kunnen komen, bij het ondertentje van onze dochter. Ik had al gekeken of daar een kuipzeil voor te bestellen was bij ESVO, maar die hadden alleen maar met een breedte van 4m. Op doorreis doen we het kuipzeil er trouwens niet in en toen hadden we meteen 's ochtends een op hol geslagen vogel in de voortent, die ook nog eens poepte op de keuken en een kat die maar steeds de tent invloog via de zijkanten. Lang leve het kuipzeil dus, hele vakantie geen vervelende beesten in de tent gehad. Op een egel ofzo na dan bij de bergruimte.
Samen met het verlengen van het te korte dekzeil en een goede oplossing voor het vasdte tweede bed staat dit op ons wensenlijstje voor volgend jaar.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #55 Gepost op: augustus 13, 2014, 09:52:56 pm »

Wij hadden kennelijk een mol gehad onder het kuipzeil, maar daar hebben we niets van gemerkt.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #56 Gepost op: augustus 13, 2014, 11:33:10 pm »

Wij gebruiken het dekzeil als kuipzeil onder het klapbed. Groot genoeg en je spullen staan droog
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #57 Gepost op: augustus 28, 2014, 10:21:14 pm »

Wij hebben van de dealer nieuwe kledingkast stokken gekregen met iets dikkere tussenstukken. Dus dat probleem is opgelost. Tent is eraf om een los stiksel aan kuipzeilrits en van de rits van een slaapcabine te stikken. Komen we daar, klappen we de klapper uit,  is het tussenstuk van de boog finaal verbogen. Boog lag kennelijk niet goed met klappen,  hebben we dus helemaal niets van gevoeld.... We zijn altijd zo voorzichtig met inklappen. Gelukkig had hij genoeg van die plaatjes op voorraad. Dus we hebben er nu alvast een reserve bij ons. Zal je gebeuren als je op de camping uitklapt...
   
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2014, 12:53:20 pm door elenp »
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #58 Gepost op: augustus 28, 2014, 10:23:03 pm »

Volgens onze dealer waren die dwarse stokken van de vroeger vrij lang waardoor er regelmatig een tent scheurde omdat de druk naar de zijkanten te groot werd als de tent kromp.
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #59 Gepost op: september 02, 2014, 03:53:58 pm »

Ik zit toch nog te worstelen met opzetten.

Als we de zijkant hebben uitgeklapt en naar voren de boog hebben gedaan, beginnen de vragen.

Als je de zijstukken eerst spant, krijg je dat het midden 'achterblijft', waardoor het framedeel voor het zetten van de voortentnokstang (deze gaat over de twee hoge framedelen van de slaaptenten heen, tegelijk de nok van de tent). Dit dus gewijzigd in eerst dit deel monteren vóór je de zijkanten spant.

Eén afwijking op de instructie getackeld, maar dan loop ik tegen het volgende aan.

Je kan de zijstukken omhoog schuiven, zodat je meer ruimte krijgt in de voortent, maar dan wordt de spannende werking tegengesteld aan het omhoog houden van het achterste gedeelte van de tent, met gevolg dat de slaapcabines achter lager worden en de voorkant ook lijkt te zakken. Allemaal niet mooi dus...

Hoe dit op te vangen, heb ik nog niet kunnen ontdekken, hoe ik ook puzzel op de spullen.

Morgen zoeken we een mooier plekje en ik denk erover de zijstangen van onderaan te laten blijven lopen, dit lijkt een betere constructie.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd of ik de enige ben, die hier op zit te puzzelen, dit geldt denk ik voor meer modellen, die opzij en naar voren klappen.

Wie herkent dit dus en heeft de beste truuk voor opzetten?

Alvast dank!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal