Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: ervaringen Jametic panorama  (gelezen 32925 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koolie

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #75 Gepost op: mei 22, 2015, 11:38:56 am »



- Wij hebben de grote jamet disselbak op de wagen en daardoor is het niet goed mogelijk de tent netjes af te spannen. Het doek schuurt al snel langs de hoeken van de disselbak. Ik moet nog even uitvogelen hoe ik dit het netste kan doen.

Ik heb van die http://www.bol.com/nl/p/alecto-beschermende-tafelhoekjes-4st/9200000012520519/ en bison powermax avondje vastzetten met tape en probleem opgelost dat het langs de disselbak scheurt.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2015, 05:17:30 pm door Koolie »
Gelogd

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #76 Gepost op: mei 22, 2015, 08:12:44 pm »

Aan zoiets zat ik inderdaad te denken. Bedankt voor de tip.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #77 Gepost op: mei 24, 2015, 09:18:45 pm »

Mooi! Dat easy access ziet er ook fijn uit.
Gelogd

Koolie

  • Gast
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #78 Gepost op: mei 25, 2015, 06:19:29 pm »

Hoi,


Ik was vandaag even langs mijn vouwwagen gegaan om een kluisje er in te maken en alles te testen.
Om mijn banden te kunnen wisselen heb ik van de dealer destijds een gecombineerde draaistok gekregen met daarop twee doppen. 1 voor de pootjes en de andere voor de banden. Ik weet niet of jullie dit weleens geprobeerd hebben om dit los te krijgen, maar mij is het nog niet gelukt. Voor de aankomende vakantie dacht ik een kruissleutel te kopen met 4 maten 17/19/21/22 is deze te klein. Om de juiste maat te weten had ik eigenlijk deze gecombineerde draaistok mee naar huis moeten nemen, maar jullie raden het al. Ik heb deze gewoon weer netjes opgeborgen. Weet iemand de maat van de wielmoer en ik vroeg mij nog af of men nog tips hadden voor als je eventueel pech zo krijgen wat te doen hoe te wisselen.

Alvast bedankt
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #79 Gepost op: mei 25, 2015, 11:58:24 pm »

Meestal is het sleutel 19.
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #80 Gepost op: mei 26, 2015, 07:29:37 am »

Bij ons model is het maat 23 en die is allesbehalve regulier. Ik ben nog op zoek naar een reservedop.
Gelogd

momobv

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #81 Gepost op: augustus 21, 2015, 08:28:26 am »

Die beschermhoekjes op de disselbak lijkt me inderdaad geen overbodige luxe. We hebben de Panorama nu bijna week staan, en je kunt het al zien op het tentdoek waar de punten van de disselbak ertegenaan drukken. Ik ga na thuiskomst ook zeker aan de slag met van die beschermhoekjes. Bedankt voor de goede tip!
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #82 Gepost op: augustus 22, 2015, 08:52:54 am »

De doppen op de zwengel van Jamet passen gewoon op een goede ratel. Daarmee draai je eea zo los.
Gelogd

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #83 Gepost op: augustus 22, 2015, 09:21:52 am »

De doppen op de zwengel van Jamet passen gewoon op een goede ratel. Daarmee draai je eea zo los.
Ik heb al heel snel een opvouwbare kruissleutel gehaald bij de Aldi, past op zowel de wielen als de pootjes. Scheelt veel ruimte.
Gelogd

CassiusZ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Nieuwe Jamet Panorama 2015
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #84 Gepost op: september 09, 2015, 03:03:31 pm »

Wij hebben ook sinds half april onze Roadmaster Family S uit 2008 ingeruild op een hagelnieuwe Jametic Panorama die wij begin juni geleverd kregen.

Wat een ontzettend fijne wagen is dit zeg. Heerlijk snel op te zetten in vergelijking tot onze Roadmaster.
Easy Access systeem is fantastisch met inpakken....(leg alleen wel je tafel(s) en stoelen vast als je hem opzij open klapt....
Afspannen was een vreemde gewaarwording, ik kreeg hem nooit zo strak opgezet als de ouwe trouwe, maar het gemak was wel zoveel groter.
Maar dankzij de tips van het forum, gaat dit in de toekomst ook wel goed komen.
Het klapbed kregen we tijdens de vakantie niet horizontaal, waardoor de tent dus ook niet op zijn mooist stond.
Easy Access systeem ook in opengeklapte toestand prima bruikbaar, en anders gewoon het bed omhoog klappen als je er spullen onder vandaan wilt hebben.

Verder hebben we drie weken enorm genoten op de camping in de Dordogne.

Greetz,
CassiusZ
Gelogd
-------------------
Greetz, CassiusZ

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #85 Gepost op: mei 29, 2016, 08:23:31 pm »

Een tijdje terug was ik bij de stalling om wat spullen uit de vouwwagen te halen en kwam ik er achter dat de gasdrukveren van het easy access systeem helaas hun werk niet meer deden. Het kostte veel kracht om de kar open te zetten en open blijven staan deed hij al helemaal niet.  Volgende week gaat hij dus naar de dealer om deze te laten vervangen.
Ik ben blij dat we er vooraf achterkwamen want was dit vlak voor de vakantie gebeurd dan hadden we het waarschijnlijk niet op tijd kunnen laten repareren.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: ervaringen Jametic panorama
« Reactie #86 Gepost op: juni 11, 2016, 01:47:38 pm »

Die beschermhoekjes op de disselbak lijkt me inderdaad geen overbodige luxe. We hebben de Panorama nu bijna week staan, en je kunt het al zien op het tentdoek waar de punten van de disselbak ertegenaan drukken. Ik ga na thuiskomst ook zeker aan de slag met van die beschermhoekjes. Bedankt voor de goede tip!

De eerste paar keer hadden wij het doek ook over de disselbak gespannen bij onze Rondo, maar ik was ook bang dat dit niet lang mooi zou blijven. Bij ons was er ruimte tussen de disselbak en de wagen en daar trekken we het doek nu langs. Voordeel is dat we de disselbak kunnen blijven gebruiken. Hij staat minder strak, maar met het doek over de bak stond hij ook niet ideaal.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal