Twee dingetjes:
- Een dynamo van 60A is niet toereikend want er wordt 150 A gevraagd aan de 12V kant.
- De specificatie van de capaciteit van een accu wordt opgegeven bij 5, 10 of 20 uur. In dit geval wordt de accu ontladen in een half uur. De effectieve capaciteit van de accu kan daardoor, vooral vanwege warmteverliezen, kelderen tot misschien maar een kwart van de feitelijke capaciteit. 90Ah is dan eigenlijk niet genoeg. (vooropgesteld dat het een accu is die continu 150 ampere kan leveren).
Klopt! maar huidige dynamo's zijn zelfs meer.
Maar ik doelde ook op combineren met de aanwezige auto accu. En dit combineren met de accu in de vouw wagen.
En idd bij omgeving temperatuur toename e ndoor temperatuur toename door zware belasting zal accu vermogen drastisch dalen.
Vermogen wat gevraagd wordt is daarintegen wel kortstondig.
Capaciteit wordt opgegeven idd op geleverd vermogen over tijd. En dat geven ze per type accu soms anders aan.
Waar ik veel mee te maken heb gehad zijn 20h en daarbij was de stelregel als je hem 1c ontlaad gaat hij net een half uur mee.
Dus een 60Ah accu kan 35 minuten 60 Ampere halen voor hij zijn ondergrens behaald.
hoe hoger de ontlaad stroom hoe korter hij levert en dan mag je ook iets dieper ontladen, hij komt immers na loskoppelen vna de belasting iets terug in spanning.
Bij heel langzaam ontladne over langere tijd moet je eerder (qua afslagvoltage) stoppen met leeg trekken.
al met al best veel factoren waar je rekening mee moet houden.