Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vragen over Camplet Apollo (stahoogte, gordijnen, stokken)  (gelezen 2942 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kuula

  • Gast
vragen over Camplet Apollo (stahoogte, gordijnen, stokken)
« Gepost op: mei 31, 2014, 08:56:54 am »

Hallo, ik (beginnend kampeerder) heb via mp een Apollo uit 2003 gekocht.
Gister voor het eerst opgezet, en dat ging op zich aardig. Nu heb ik een vraag: Ik krijg de hoogte van de voortent niet goed.
waar kan dit aan liggen? Ik moet nu bukken om de voortent in te gaan (ben 1.75) en volgens mij moet de tent hoger kunnen. Ook omdat ik hem bij de voorkant net goed afgespannen krijg. Wie weet raad??
Verder houden we 2 x 3 in elkaar schuifbare stokken over van ong 50 cm. Waar zijn die voor?? 
En, hoe hang ik de gordijnen op?
Er zitten gordijnen bij, maar geen roede oid.
Graag jullie antwoord. Alvast bedankt!
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: vragen over Camplet Apollo (stahoogte, gordijnen, stokken)
« Reactie #1 Gepost op: mei 31, 2014, 10:27:19 am »

Hoi, leuk dat je een Camp-let hebt gekocht. Ik hoop dat je er veel plezier van zal hebben.
Die extra stokken, zijn die niet van de ventilatie aan de achterzijde?
De voortent zet je omhoog met de diagonale stangen aan de zijkant, maar dat wist je misschien al. Stond de wagen goed waterpas? Als de wagen wat voorover staat, werkt dat wellicht door in de voortent.
Hoe de gordijnen moeten zou ik niet weten. Heb je de vorige eigenaar al gevraagd?
Gelogd

kuula

  • Gast
Re: vragen over Camplet Apollo (stahoogte, gordijnen, stokken)
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2014, 09:15:20 pm »

Bedankt voor je reactie.
Ik heb idd de vorige eigenaar een mail gestuurd om het te vragen, maar helaas (nog) geen antwoord.
Ik mis ook nog het tentschort. Ik weet niet of die standaard bij de apollo hoort?
Dat van de diagonale stangen wist ik en heb ik ook gedaan.
Het in en uitklapppen moet ik oefenen, dus de volgende keer zal ik beter opletten of de wagen waterpas staat
Hopelijk krijg ik daarmee de hoogte van de voortent goed.
Andere tips blijven welkom!
Gelogd

zjeeraar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: vragen over Camplet Apollo (stahoogte, gordijnen, stokken)
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2014, 11:00:45 pm »

Hoi,

Wij hebben heel veel gehad aan de instructiefilm van Camplet die ook op YouTube staan: http://m.youtube.com/watch?v=rXNrG8zek5U
Gelogd

zjeeraar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: vragen over Camplet Apollo (stahoogte, gordijnen, stokken)
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2014, 11:03:58 pm »

Mbt de gordijnen, wij hebben een Royal, er zitten gordijnroedes bij van metaal met zwarte plastic dopjes aan de zijkant. Die kan je ophangen aan de lusjes die in de tent boven het raam genaaid zijn.
Gelogd

kuula

  • Gast
Re: vragen over Camplet Apollo (stahoogte, gordijnen, stokken)
« Reactie #5 Gepost op: juni 05, 2014, 09:32:58 am »

Bedankt zjeeraar voor de tips.
Ik ben er inmiddels achter dat de stokken die ik over hield inderdaad de gordijnroedes zijn (beginnend kampeerder he..)
De dopjes die er op hoorden vond ik later pas in een opbergvakje.. De gordijnen schuiven niet echt makkelijk, maar het zit goed.
Voor wat betreft de voortent die te laag hangt, (de letters Camplet Apollo aan de voorkant lagen op de grond)
aankomend weekend ga ik hem weer op zetten in de tuin. Misschien moet ik hem ook wat hoger op het neuswiel en de uitdraaipootjes zetten??

Gelogd

zjeeraar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: vragen over Camplet Apollo (stahoogte, gordijnen, stokken)
« Reactie #6 Gepost op: juni 05, 2014, 07:40:33 pm »

Hoi Kuula,

Dat zou ik niet doen, de as van het wiel is het meest geschikt om gewicht te dragen, de pootjes en het neuswiel zijn slechts om waterpas te stellen. Eerst het neuswiel uitdraaien zodat de vouwwagen net boven waterpas staat, daarna de pootjes uitdraaien tot het geheel waterpas staat.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal