Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?  (gelezen 13913 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Gepost op: juni 10, 2014, 09:21:43 am »

Ik zit te twijfelen hoe ik dit jaar vanuit de omgeving Nijmegen naar Frankrijk (Ardeche) zal afreizen.

Wat zijn jullie specifieke voorkeuren om via België dan wel Duitsland te rijden? Ik heb geen 100 km keuring, dus harder in Duitsland zit er niet in.
Het stuk Duitsland ik vlakker dan door de Ardennen in België. Drukte valt denk ik ook we te vergelijken, of...?

« Laatst bewerkt op: juni 10, 2014, 09:24:16 am door prutsky »
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #1 Gepost op: juni 10, 2014, 09:52:00 am »

Mijn ervaring is dat het in Duitsland beter doorrijdt dan de route via België/Luxemburg. Die laatste hield bij ons vorig jaar enorm op. Reden voor ons (rijden via Utrecht) om dit jaar via Parijs te rijden, maar voor jullie ligt Duitsland dan veel meer voor de hand.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2014, 10:01:10 am »

Wij rijden altijd via Antwerpen, Brussel, Luxemburg, Metz, Lyon naar de Ardeche.

Voordeel van lang stuk in Belgie riidjen is dat je in Belgie 120 km/uur mag, weg is wel supersaai...

Al dan niet vlak zijn van de weg is bij een klapkar minder belangrijk dan met een caravan, dus dat argument nemen wij niet mee in onze afweging. Die klapkar volgt toch wel :)
Gelogd

wendyenbob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2014, 10:48:59 am »

Wij komen ook uit de buurt van Nijmegen, maar onze ervaring is dat het toch fijner rijd via Belgie.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #4 Gepost op: juni 10, 2014, 10:57:55 am »

O.h.a. zal het niet veel uitmaken. De A61 is druk, en er zijn veel werkzaamheden. Aan de andere kant is Thionville ook een berucht knooppunt. Je zult afhankelijk zijn van de momentane situatie op de weg.
In Frankrijk kies ik wanneer het druk is de alternatieve route (Bison Futé) over de RN. Lekker ontspannen en kost maar iets meer reistijd.
En geen tol :-)
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2014, 11:54:57 am door bert m »
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #5 Gepost op: juni 10, 2014, 11:43:26 am »

Vanaf Nijmegen heeft het niet zoveel voordeel om via Duitsland te gaan denk ik. Naar Luxemburg moet je toch een stukje binnendoor en boek je geen tijdwinst t.o.v. via maastricht/ luik.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2014, 12:01:42 pm »

Ik denk dat het er ook vanaf hangt welke dag je wilt vertrekken. Ik vertrek altijd op zondagochtend vroeg. Als ik naar Frankrijk ga dan neem ik ook de weg zoals Spiegelbeeld, heb nooit problemen onderweg. Alleen in Luxemburg gaat iedereen tanken bij het eerste tankstation over de grens, daar is het even druk. Ik neem de eerst volgende.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #7 Gepost op: juni 10, 2014, 12:26:39 pm »

Alleen in Luxemburg gaat iedereen tanken bij het eerste tankstation over de grens, daar is het even druk. Ik neem de eerst volgende.
idd of even kort de snelweg af, bij Dudelange bijvoorbeeld. Daar ligt het tankstation vlakbij de snelweg maar het scheelt drukte (het is daar altijd rustig) én geld
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #8 Gepost op: juni 11, 2014, 07:32:22 am »

Ik kies dan denk ik gewoon de "bekende" route door Belgie. In Duitsland mogelijk constant ingehaald worden door vrachtwagen die wel 90 km/u mogen rijden is ook niet fijn.

Wel jammer dat niet door Luik mag met een vouwwagen. Scheelt een hoop kilometers...
Gelogd

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2014, 07:42:44 am »

Citaat
Wel jammer dat niet door Luik mag met een vouwwagen. Scheelt een hoop kilometers...

Kilometers scheelt wel wat, maar reistijd is bijna gelijk.
En door luik blijft enorm opletten, 1 foutje en je rijdt er een uur rond (door de binnenstad) :N
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2014, 11:57:27 am »

@reacties hierboven:
Kilometers meer vallen toch wel mee? Is 20 km ofzo maar geen stoplichten etc. in Luik. Het is toch 'gewoon' de A25 volgen? Is lang geleden dat ik via Luik reed maar ook met de auto nam ik de 'nieuwe' ring.

hier wat oudere informatie maar denk niet dat de borden verplaatst zijn ;)
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/kamperen/kckroute_om_luik-94515_300093.pdf
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2014, 06:56:54 pm »

Ik ga ondanks dat de routeplanner de route Antwerpen, Brussel, Luxemburg aangeeft rij ik op aanraden van kennissen die   Regelmatig naar Frankrijk rijden toch een andere route. Nl Maastricht, Luik (rondweg!), Martelange ( goedkoop tanken en rustig) naar Nancy enz.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #12 Gepost op: juni 11, 2014, 07:01:41 pm »

Wij komen uit de achterhoek en denken hier ook over na. We hebben alle routes al wel eens gehad. In duitsland vinden we de invoegstroken erg kort. In parijs komen we telkens weer ergens in het centrum uit. Via luxemburg ook niet ideaal. Wij mogen wel 100 km in duitsland.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2014, 07:40:03 pm »

De rondweg in Luik is 12 km langer. Valt dus wel mee.

Wij denken juist aan het omgekeerde: we gaan dit jaar via Zwitserland naar Italie en ik overweeg sterk om vanuit Nijmegen via Luxemburg en Frankrijk te rijden. Ik mag maar 80 in Duitsland en met dat tempo is het wel een erg groot land. Daarnaast op veel plekken een inhaalverbod voor aanhangers.
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Route naar Frankrijk: door Belgie of Duitsland?
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2014, 05:37:01 pm »

Ik kies dan denk ik gewoon de "bekende" route door Belgie. In Duitsland mogelijk constant ingehaald worden door vrachtwagen die wel 90 km/u mogen rijden is ook niet fijn.
Vrachtwagens mogen in Duitsland ook maar 80 km hoor.

Ben de laatste keer gewoon met de vouwwagen door Luik gereden, was wel 's morgens vroeg ( rond 6 uur), heb geen problemen gehad. De terugweg ook door Luik ('s avonds/'s nachts) ook geen probleem.
Ik heb begrepen dat je met een vouwwagen wel door Luik mag, maar met een sleurhut niet.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal