Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen  (gelezen 16747 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juli 12, 2014, 03:53:47 pm »

Met z'n 3'en op de deksel?? Hoe past dan dan bij jullie? Ik heb 2 SI matten daar liggen en dan circa 30cm over.

Ben erg nieuwsgierig naar jullie oplossing.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Hj

  • Gast
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2014, 03:55:37 pm »

Stapelbed en bedje er naast :)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juli 12, 2014, 03:59:36 pm »

HJ neemt me de woorden uit de mond. Past perfect. Net een klien kinderkamertje. Met wat verbeelding en wat creativiteit kan je zelfs nog een tussengordijntje fabriceren tussen de twee in.

Wij zijn ex- Flyer bezitters wij hebben nu zijn kleiner broertje De Spacer. :). Kinderen slapen niet meer bij ons en dan heeft de Spacer zo zijn voordelen.
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juli 12, 2014, 04:26:07 pm »

hebben jullie allemaal zulke engeltjes? Wij hebben drie jongens. De twee oudsten bij elkaar zou ik al een hele uitdaging vinden.
Ik zag die 'moet vandaag weg' Flyer staan op MP. Erg verleidelijk.

Maar eerst een trekhaak.

De zoektocht naar de juiste is ook al hoop lol.

Zag ook dat achteraf accesoires kopen factor 10 duurder is dan dat het er al bij komt bij de aanschaf. Een stapelbedje, ondertentje, kantelbeugels of fietsendrager kunnen er zomaar bijzitten, maar moet je het los kopen (tweedehands) gaat het in de papieren lopen.
Gelogd

Hj

  • Gast
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2014, 04:31:18 pm »

Hoi jazzper

3 jongens en een meisje hier, gaat goed ;)
voorpret is idd al leuk....
Die "moet weg" wagen.....misschien voor een koopje te krijgen?

Succes!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2014, 05:34:21 pm »

Sommige opkopers kopen idd afbraak Flyers op om daarna de losse onderdelen te koop aan te bieden. Kan je zelf ook altijd doen, alleen meoten de dingen dan op elkaar passen natuurlijk.

Die moet weg toestanden zijn idd altijd verleidelijk. Allen vind ik deze toch nogal zwakjes omschreven om vlug weg te moeten...
Die andere van 500 euro met stapelbedje (nog bij te betalen) en losse binnentent voor 1 persoon is misschien iets voor jullie? Maarhet zijn beide echt wel oudere types, zie je aan de oranje kleur. Daarom niet slecht.
Ach er komen in het najaar zeker wat mooie Flyers voorbij.
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: april 07, 2015, 01:08:48 pm »

Van najaar 2014 naar voorjaar 1015!

vorig jaar kwam de trekhaak pas eind oktober toen het hele vouwwagengebeuren al weer wat weggezakt was, maar nu is het lente en dit jaar willen we paar keer met een nog aan te schaffen klapper op pad.

Ik heb nog eens de keuzes overwogen en ik denk dat opzetgemak meer een rol speelt dan ik dacht. We zijn ervaren kampeerders en ik schrik niet van een zak stokken en een uur klussen, maar met drie jonge drukke jongens heb ik daar denk ik niet zo zin in. Ook omdat dat waarschijnlijk met zijn tweeen moet en ik het liefst mijn vrouw met kinderen op verkenning stuur op de camping terwijl ik rustig de boel strak zet.

Kunnen jullie eens meekijken? Ik kijk nu naar
- liefst deze eeuw (evt eind jaren 90 in goede staat)
- 500-1500 waarbij 500 staat voor gokje, ik bij 1000 een in goede staat maar ouder en/of ouderwets aandoender verwacht en bij 1500 een die wat completer is, net iets beter merk en dan jaartje of 10-12 oud).
- liefst losse keuken
- liefst ondertentje(s)
- liefst vaste inritskuip
- ik denk liefst dubbelklapper.

Wat ik lastig vind is dat de differentiatie tussen modellen van een merk slecht inzichtelijk is. Polo, golf, passat snap ik. Maar bij klappers is dat slecht inzichtelijk.

Waar ik nu naar kijk:
- Trigano: Odyssee, Oceane en 3.15 GL. Volgens mij redelijk snel op te zetten. Snap de modellen nog niet precies onderling.
- Combi Camp Flexi comfort: ziet er goed uit, betwijfel over ruimtetekort in voortent in kader regen en binnen spelen.
- Holtkamper Flyer: een oudere dan uiteraard ivm prijs, maar opzet gemak is briljant. Alleen ruimtegebrek ben ik bang
- Cabanon Europa Camper Deluxe: zag er een op mp voor redelijke prijs en mooi merk. Mistral misschien ook nog optie?
- Roadmaster: Family S
- Jamet: Louisiana (Arizona lijkt me weer te groot en honderd stokken). Sowieso zijn die oudere Jamets flink klussen dacht ik

Zoveel merken en modellen die ik moet leren kennnen. Niet te doen. Maar gezien mijn wensenlijstje en bovenstaande long list kan ik er al wat afstrepen?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: april 07, 2015, 02:30:06 pm »

uiteenlopend lijstje

De Trigano Odysee heeft een 1,2,3 klapsysteem dus geeft je het opzetgemak wat je zoekt. De Oceane is niet heel ingewikkeld, maar wel opbouwen. (beetje als een bungalowtent) 3.15 GL wil zeggen dat je de lange voortent hebt (3 meter 15 ;-) ) er is n.l/ ook een 2,5mtr tent. (al heb ik die echt nog nooit aangeboden gezien)
Een Flexi past denk ik niet in je budget maar de Tago Ranger is vergelijkbaar.  Wat je dan wel hebt is de slaapcabines direct naast elkaar. Geen idee of je dat wel of niet wat uitmaakt, maar ik wilde graag een rondzit.  wel ook een 1,2,3 klapsysteem.

De Roadmaster is ook opbouwen geblazen, maar dan staat er wel een degelijke tent voor je klaar! degelijke wagen ook!

JAmet Louisina ruitme genoeg, maar idd ook bouwen.

Over de Cabanon en de holtkamper kan ik weinig zinvols zeggen in relatie tot je zoektocht.

IS een Camplet nog te overwegen voor je? Snel neer te zetten in de basis maar ook goed uit te bouwen indien nodig.

Gelogd
Adventure Awaits

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: april 07, 2015, 03:19:29 pm »

Dank! goede info.

Qua camp-let kwam ik nog een Royal tegen maar wist niet of dat wat was.

CC Flexi zag ik er 2 die binnen budget vielen, maar kon de staat moeilijk inschatten.
Liefst heb ik tussenruimte (zo'n zitbak) ipv cabines strak tegen elkaar.

We zoeken lekker verder!

Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: april 07, 2015, 03:26:37 pm »

Hoi, ik ben zelf een "camplet-fan", vanwege zn snelheid qua opzetten.
Maar wij gaan nog maar met zn 3-en weg, bovendien is de jongste 16, en zal de langste tijd ook hebben gehand mbt meekamperen.
Als je nog even wat geduld hebt, zou je kunnen langskomen op het klapweekend. dan zul je denk ik de meeste merken in 1 keer voorbij zien komen en, je keus sneller kunnen bepalen.
Aan een wagentje van 500 euro ben je niet snel bekocht en raak je gemakkelijker weer kwijt, mocht dat het toch niet zijn. zo hebben wij het in ieder geval ook gedaan. succes!
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: april 07, 2015, 03:29:20 pm »

Onze keuzes op vouwwagengebied:

Wij hadden toen de kinderen kleiner waren (leeftijd 3, 5 en 6 jaar) een Roadmaster Family S. Elk kind zijn/haar eigen plekje. Daar waren we wel een tijdje mee bezig om op te zetten, maar als hij stond een zee van ruimte in de voortent en onder de luifel.

Vervolgens een Trigano Odyssee met gastencabine gekocht, zodat elk kind nog steeds een eigen plek heeft maar deze was stukken makkelijker en sneller om op te zetten. Wel minder ruimte in de voortent, maar voor vakanties heeft een warm land onze voorkeur, dus is niet erg.

Inmiddels een andere aangeschaft maar dat terzijde
« Laatst bewerkt op: april 08, 2015, 04:08:35 pm door Jootje1710 »
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: april 07, 2015, 10:45:37 pm »

Nog even hier er over gehad. Denk dat het toch echt een dubbelklapper moet worden. Omwille van de ruimte / breedte, het aantal slaapplekken en niet het idee te hebben lepeltje lepeltje met de kinderen te liggen.

Daarnaast is enigszins snelklappen echt een dikke pre. Denk dat de oudere Jamets daardoor afvallen zoals de Arizona.

@jootje: je zegt dat de roadmaster family s nog wel de nodige tijd kostte. We zijn redelijk ervaren. Hebben we het over een half uur  of twee uur?

Momenteel shortlist:
- Cabanon Mistral
- Cabanon Europa Camper
- Cabanon Evasion

- CC Flexi Comfort (eigenlijk niet omwille van naast elkaar, maar wel snel en oogt modern)

- Conway Classic (alleen geen idee hoe snel die klapt)
- Conway Camborne (leek me ook wel ruim, maar ook geen idee over snelheid)
- Conway Mirage?

- Roadmaster Family S

- Trigano Chambord
- Trigano Cheverny
- Trigano Chantilly Standard of GL
- Trigano Oceane
- Trigano Olympe
- Trigano Vendome

Bij die Triganos ben ik even as we speak nog aan het uitvogelen wat al die modellen nou verschillen...
« Laatst bewerkt op: april 07, 2015, 11:51:52 pm door Jazzper »
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: april 08, 2015, 04:13:06 pm »


@jootje: je zegt dat de roadmaster family s nog wel de nodige tijd kostte. We zijn redelijk ervaren. Hebben we het over een half uur  of twee uur?


Wij waren voor de versie voor onderweg (alleen wagenbak) wel een half uurtje kwijt, want tussen bedden kun je veel kwijt maar als daar een kind wil laten slapen moet de zooi toch weg. Op de eindcamping waren we wel 2 uur kwijt.

Kom anders kijken tijdens het voorjaarsklapweekend, dan staan er 70 vouwwagens op 1 camping  :>
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: april 08, 2015, 07:54:33 pm »

@jootje: je zegt dat de roadmaster family s nog wel de nodige tijd kostte. We zijn redelijk ervaren. Hebben we het over een half uur  of twee uur?

Bij ons ook ongeveer een 2 uur. Wij trekken niet rond en haasten ons niet bij het opzetten.
Ik heb ze op het klapweekend RM ook veel sneller zien opzetten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Voorstellen en aanvang zoektocht vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: april 09, 2015, 12:17:43 am »

Ik denk dat je iets zoekt wat niet bestaat.  Vrijwel alle dubbelklappers bestaan uit een wagentent die je snel opzet en een voortent die je los moet afbouwen. De modernere (de cabanons of de trigano galleon) gaan sneller dan de oude maar dit type wagen kost tijd om op te zetten en het lukt je niet alleen. Je hebt wel een zee van ruimte en er is ruim aanbod.  Het opzet(on)gemak van de grote trigano's (Chantilly, Cheverny) is overigens vergelijkbaar met de jamets, (Arizona e.d.) dus die zou je ook aan je lijstje kunnen toevoegen. Ik ken maar een echte dubbelklapper die snel op te zetten is: de Trigano Olympe, maar die krijg je niet onder de 4000 (is een vrij recent model). De Flyer is ook een soort dubbelklapper, maar die is reeds besproken en ken ik niet zo goed. Er zijn heel veel en hele mooie snelklappers, maar die zijn vaak kleiner en duurder.
Als je naar snellere klappers voor je budget kijkt kom je uit bij een Odyssee, een Camplet of een hele oude Holtkamper.  Je zou een Odyssee met een zijtent kunnen overwegen, als je die kunt vinden.  Je zou wel even moeten kijken of een Odyssee groot genoeg is, dat is sterk afhankelijk van waar je gaat kamperen (moet je regelmatig binnen zitten vanwege het weer of niet). Dus het is of langer opzetten, of kleiner, of veel meer geld uitgeven.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal