Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies Malawi gevraagd  (gelezen 10425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Advies Malawi gevraagd
« Gepost op: juli 16, 2014, 02:42:06 pm »

Hieronder nog de vraag gesteld voor 'Manga of Mercury'? Inmiddels zijn we alweer heel wat wijzer geworden en weten we beter wat we wel en niet willen. Mede door het vorige topic zijn we ook eens goed gaan kijken naar de Malawi. Wat een prachtige vouwwagen is dat! Wat ons erg erg in aanspreekt is het volgende:het is een snelle klapper, het bed voelt veel beter dan bijv bij de Mercury, hij is niet zo enorm groot dat we geen buitenruimte meer overhouden op een kampeerplek, er is veel bergruimte en die is ook goed bereikbaar. Naar mijn idee kunnen we met slecht weer best binnen zitten onder de luxe luifel met inritsbare voorwand met 2 volwassenen en 2 kinderen.  Er is dan ook nog speelruimte in de vouwwagen zelf. Ik heb alleen de achtertent nog niet gezien en ik begreep dat die wat krap is. De Malawi zou met achtertent, pakket met reservewiel, disselbak en luxe luifel, inritsbare voorwand en luxe keuken die op wieltjes wordt gezet (de comfortkeuken wordt niet geleverd bij de Malawi) komen op 8300 nieuw. Een hoop geld... Er is ook een Malawi 2014 in de verhuur. Deze is nu 3 weken weg en hierna nog 3 weken. Die zouden we, mits alles nog helemaal in orde is voor 7300 mogen kopen. Die is dan dus 6 weken gebruikt. Wat vinden jullie van die prijs? We gaan in ieder geval kijken na 15 aug als de wagen weer terug is. We kunnen dan ook zien hoe hij uitgeklapt moet en hoe hij eruit ziet. Daarna kunnen we bedenken wat we gaan doen!
Mocht iemand nog goede tips hebben dan houden we ons aanbevolen!!
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2014, 03:18:38 pm door Vlinder73 »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2014, 03:23:38 pm »

..... moeilijk ........... als eerder aangegeven, ik vind de Malawi mooi en slim (beetje HK Cocoon, maar dan anders), maar ik blijf het veel geld vinden voor deze wagen.

Die € 7300,- vind ik wat zuinig; Ze zullen iets van €350,-/ 400,- per week voor de verhuur vragen en dan moeten ze hem ook een keer nakijken. Hebben ze toch ruim  € 1000,- extra marge. Maar van de andere kant, echter meer voordelige alternatieven zijn er m.i. niet, hooguit een Raclet Panama, maar die zijn gebruikt ook niet te vinden

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m825244251-raclet-panama-up-gl.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2014, 03:26:41 pm door C5CCV »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2014, 04:39:29 pm »

Die € 1000 korting vindt ik ook wat zuinig voor 1 jaar intensief gebruik, maar wellicht dat het gebruik meevalt. Maar van de andere kant, als je het vergelijkt met een HK cocoon is hij een heel stuk goedkoper. :J

Voor de ruimte onder de luxe luifel + inritsbare voorwand, kun je ook kijken naar de voortent. Voordeel is dat je 50 cm meer ruimte hebt, en dat je er een inritsbaar kuipgrondzeil bij kunt doen. Door die 50cm heb je meer ruimte om een redelijke koelbox of koelkast naast de keuken te zetten, als je die dwars tegen de zijkant aanzet, en net die extra ruimte om een tafel heen. Kost net iets meer, maar geeft dus wel net iets meer mogelijkheden. Beide kan natuurlijk ook, maar dat wordt dan direkt nog een stuk(je) duurder.

De achtertent is wat aan de krappe kant, in zoverre: er passen 2 matrassen in van 63 breed (Tent is 127*205), maar meer ook niet. Dit is prima als je kinderen hebt, die niet te beweeglijk zijn, maar anders kan het toch wat lastiger zijn. Voor 1 kind /volwassene is het echter lekker ruim, kan hij ook al zijn 'troep' kwijt.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2014, 07:48:12 pm »

1 jaar intensief gebruik? Volgens mij was er sprake van 6 weken. Ik ben al 4 weken in t zomerseizoen op vakantie dus 6 weken en een afschrijving van 1000 euro vind ik erg netjes. Dat zou betekenen dat mijn klapper in 60 zomervakantie weken is afgeschreven ( voor mij dus 12,5 jaar).

Misschien kunnen jullie nog een proefweekje camperen bedingen. Dan kan jij in t echt kijken of de wagen bevalt. Wellicht tegen gewonen huurprijs die dan van de koopsom afgetrokken wordt?

Is t trouwens het basismodel of een luxe(re) versie?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2014, 09:55:57 pm »

...... Dat zou betekenen dat mijn klapper in 60 zomervakantie weken is afgeschreven ( voor mij dus 12,5 jaar).......

Ja, maar dat is ook zo. Alles wat je er dan voor krijgt is meegenomen. En, net zoals met een auto, zijn de eerste weken de duurste ..........

........ je kunt ook zelf een nieuwe kopen, 6 weken verhuren (dat levert ongeveer € 2.400,- op) en vervolgens zelf gaan gebruiken. Dan heb je de hoogst mogelijke korting. En ik geef je op een presenteerblaadje dat als je op marktplaats een advertentie plaatst voor de verhuur van een nieuwe Malawi dat ie snel verhuurd is.
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2014, 09:59:13 pm door C5CCV »
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2014, 08:48:50 am »

Bedankt voor jullie reacties. Het gaat om de Malawi met de luxe keuken. Bij de Malawi heb je de keus uit geen keuken, of de luxe keuken. Wel prijzig dan die keuken, maar lijkt me toch wel erg handig!
We willen de raclet Panama up ook nog gaan bekijken. Heeft iemand daar meer ervaring mee? Ik weet ook niet hoe die qua prijs zit, maar dat kan ik natuurlijk nazoeken.
Ik heb ook nog even naar de voortent gekeken, maar dat wordt wel erg prijzig. En zou dat evenveel opzetwerk zijn? Misschien valt er nog iets te ruilen in het pakket wat je erbij koopt.
Nog genoeg om over na te denken en uit te zoeken!
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2014, 09:18:01 am door Vlinder73 »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2014, 10:11:50 am »

Het 'probleem' met de Malawi is m.i. dat je met de prijs al heel dicht tegen een Combi camp 50th anniversary aan zit, en dat is (m.i. en met alle respect voor Cabanon) toch een wagen van een andere categorie. Enig voordeeltje voor de Malawi is de iets grotere tent naast de wagen, voor zover je die gaat gebruiken om ooit binnen te zitten.


Maar ja, alles blijft een afweging en ergens moet je een grens trekken, maar dit zouden voor jullie wel hele mooie alternatieven kunnen zijn;
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14528.msg188135;topicseen#msg188135
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m828962658-combi-camp-valley-comfort.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Nogmaals, heeeeel veel succes met de zoektocht (gelukkig zitten de dealers van Cabanon, Raclet en CC relatief dicht bij elkaar, kun je een paar keer op en neer rijden)
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2014, 11:59:56 am door C5CCV »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2014, 12:04:12 pm »

Citaat van KenJo:
Citaat
1 jaar intensief gebruik? Volgens mij was er sprake van 6 weken. Ik ben al 4 weken in t zomerseizoen op vakantie dus 6 weken en een afschrijving van 1000 euro vind ik erg netjes. Dat zou betekenen dat mijn klapper in 60 zomervakantie weken is afgeschreven ( voor mij dus 12,5 jaar)...

Van de site van de ANWB krijg je dit overzicht, dan is dus het doek eerder af, als dat jij het hebt afgeschreven ::)
Gebruiksduur soorten tentdoek
Katoen
Lichtgewicht doek       (90 - 180 g/m2)      30 - 40 weken
Middengewicht doek   (180 - 240 g/m2)     30 - 45 weken
Zwaargewicht doek     (280 - 320 g/m2)      30 - 55 weken
Polyamide                        (80 - 140 g/m2)     12 - 30 weken
Polyester
Lichtgewicht doek       (80 - 140 g/m2)       25 - 40 weken
Zwaargewicht doek    (280 - 350 g/m2)      60 - 110 weken
Polyesterkatoen         (80 – 240 g/ m2)     35 - 50 weken
Acryl                             (290 g/m2)            60 - 110 weken
Polyvinylalcohol (PVA)                            60 - 110 weken

Voor het 'intensief gebruik' bedoel ik eigenlijk dat hij 2x voor 3 weken verhuurd wordt. En dit betekend dus waarschijnlijk dat 2x onervaren mensen met de vouwwagen op pad gaan, die daarnaast weten dat ze hem na 3 weken weer inleveren, dus zich minder druk maken over dingen. Wij hebben vroeger regelmatig een sta-caravan gehuurd, en dan merk je toch vaak dat er ruig mee is omgegaan. Het kan natuurlijk meevallen, dat kun je na de tijd bekijken.
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2014, 12:15:55 pm door Drikusniet »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: juli 17, 2014, 01:01:27 pm »

Het 'probleem' met de Malawi is m.i. dat je met de prijs al heel dicht tegen een Combi camp 50th anniversary aan zit, en dat is (m.i. en met alle respect voor Cabanon) toch een wagen van een andere categorie. Enig voordeeltje voor de Malawi is de iets grotere tent naast de wagen, voor zover je die gaat gebruiken om ooit binnen te zitten.

Ik vindt dat die prijs nog wel behoorlijk verschilt. Als ik zo snel uitreken, zit ik al op € 11.000,- voor een vergelijkbare uitrusting , waarbij ik geen disselbak heb meegenomen omdat ik niet zo snel kan zien of die er al standaard bijzit of niet.
Maar afgezien daarvan vindt ik juist de Malawi vele voordelen hebben: Softtop, grondzeil dat makkelijker zich meevormt met de nooit vlakke kampeerplek, grotere zijruimte, (die wij 's avonds al diverse keren gebruikt hebben), keuken zonder ingebouwde koelkast. Maar het hangt sterk af van wat jij handig en belangrijk vindt, en ik kan me ook indenken dat de combicamp beter bij jouw gebruik aansluit, voor ons is hij ook zeer lang in de race geweest. En eerlijk gezegd, vindt ik beide wagens redelijk in dezelfde categorie zitten  :O
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: juli 17, 2014, 01:59:38 pm »

.........En eerlijk gezegd, vindt ik beide wagens redelijk in dezelfde categorie zitten  :O


Dat vond ik ook ...... voor de aanschaf; nu we in het bezit zijn van een CC en ik bij De Wit nog weleens eens een Malawi in loop denk ik er toch anders over, maar nog steeds 'niets ten nadele van de Malawi'; ik blijf het wel een mooie wagen vinden, maar een ietsi pietsie te duur t.o.v. de overige modellen van Cabanon.


We hadden echt (bij wijze van spreken) de pen in ons hand om een handtekening onder het koopcontract van een Malawi te zetten, maar daar heb ik al heel wat op dit forum over geschreven.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=7700.msg87090#msg87090
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=8121.45


De VWS heeft nog een nieuwe Raclet Panama staan voor € 5.950,- ...... (ik kan geen linkje geplaatst krijgen)
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2014, 04:04:07 pm door C5CCV »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: juli 17, 2014, 04:08:28 pm »



We hadden echt (bij wijze van spreken) de pen in ons hand om een handtekening onder het koopcontract van een Malawi te zetten, maar daar heb ik al heel wat op dit forum over geschreven.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=7700.msg87090#msg87090
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=8121.45

 :off
Eigenlijk best wel grappig hoe die dingen lopen. Wij hebben drie jaar geleden tot aan letterlijk het laatste ogenblik toe getwijfeld tussen de CC en de Odyssee. Ik neigde meer naar de CC en mijn vrouw naar de Odyssee, de verkoper verkocht beide, dus we konden tot de laatste seconde nog switchen. En het is toen toch de Odyssee geworden. :J
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: juli 17, 2014, 08:40:02 pm »

Wij hebben idd gekozen voor de voortent ipv luxe luifel. Opzetten gaat precies hetzelfde, maar bij de voortent zitten alle wanden erin, die kun je allemaal oprollen. Er zit meer ventilatie in en hij is vijftig cm dieper, in regen en zon wel fijn. Misschien kun je hem ruilen tegen een kleine meerprijs.
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: juli 17, 2014, 09:10:13 pm »

ik vind 1000 euro eraf niet veel, op onze jamet dakota liet de verkoper 3000 vallen wel iswaar via mp maar slechts 3 wkn gebruikt
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #13 Gepost op: juli 17, 2014, 09:12:33 pm »

Dat is een goede tip Drees! Goed om te lezen dat alle wanden ook omhoog kunnen. Wellicht inderdaad met wat bij betalen om te ruilen tegen de luxe luifel. Zit in de voortent ook een inritsbaar grondzeil? En hoe lang zijn jullie bezig met het opzetten van vw met voortent?
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Advies Malawi gevraagd
« Reactie #14 Gepost op: juli 17, 2014, 09:22:41 pm »

ik vind 1000 euro eraf niet veel, op onze jamet dakota liet de verkoper 3000 vallen wel iswaar via mp maar slechts 3 wkn gebruikt

op onze nieuwe Raclet Safari kregen we al 1.000 euro korting omdat we geen inruil hadden...
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal