Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsen drager Camplet-GT jaren '80?  (gelezen 2491 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patricia2504

  • Gast
Fietsen drager Camplet-GT jaren '80?
« Gepost op: juli 20, 2014, 02:02:23 pm »

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een Camp-let GT vermoedelijk uit de jaren 80.  Een mooie rode, en met wat knutsel en naaiwerk is het een leuke retro vouwwagen geworden.

Nu gaan we over 2 weken op vakantie en ik wil graag een dames en een kinderfiets meenemen.
Ik heb een fietsendrager voor op de dissel aangeschaft, maar nu blijkt de dissel veel te kort te zijn, en een smallere fietsendrager is er niet.
Is er ook een drager voor OP de vouwwagen? Ik zie op MP wel dragers voor een Concorde, maar niet voor een GT. Zou die van een Concorde ook passen? En als ze er zijn voor een GT waar kan ik er 1 krijgen?

Alvast bedankt voor het antwoord !

Groet Patricia
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Fietsen drager Camplet-GT jaren '80?
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2014, 05:12:42 pm »

Ik denk dat je met enig geknutsel er onderstaande fietsdragers el op kan krijgen, zij o.a. bij Halfords te koop
Bijvoorbeeld deze http://www.halfords.nl/product/112636-mont-blanc-fietsdakdragers-twinpack.html ; wel even de bevestiging in de gaten  houden. Dit soort modellen zijn er in vele prijsklassen, ergens vanaf € 35,- tot € 150,-/stuk
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2014, 05:17:12 pm door C5CCV »
Gelogd

Patricia2504

  • Gast
Re: Fietsen drager Camplet-GT jaren '80?
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2014, 10:12:06 pm »

Zeer bedankt voor het antwoord! Nog een vraag: u zegt: Let op de bevestiging. Wat bedoelt u daar precies mee?  Ik heb een rek op de vouwwagen (rondom, een bagagerek?) hier komen ook de pootjes aan vast. Over de kap zelf lopen een aantal houten lijsten. Waar kan ik de fietsendragers het beste op bevestigen?
Sorry voor de vragen, maar ik als alleenstaande moeder wil proberen om alles zoveel mogelijk zelf voor elkaar te boksen :)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Fietsen drager Camplet-GT jaren '80?
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2014, 08:37:31 am »

Nog een vraag: u zegt: Let op de bevestiging. Wat bedoelt u daar precies mee?


Daar bedoel ik 2 dingen mee:
- Ik weet niet meer of je bij het bagagerek genoeg ruimte hebt om de klemmen onderlangs vast te zetten (dus de ruimte tussen het rek en de deksel)
- Er zijn ongetwijfeld verschillende modellen met verschillende manieren van bevestigen in omloop, daar moet je voor aanschaf even naar kijken


PS: Ik zou de fietsen met een extra spanbandje naar de buitenzijde van het rek extra vastzetten, dan worden de krachten op de bevestiging meer verdeeld over het hele rek.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Fietsen drager Camplet-GT jaren '80?
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2014, 08:28:24 pm »

Misschien nog een idee zonder dat je dragers hoeft te kopen, draai één van de trappers eraf en draai het stuur van de fiets een kwartslag om ten opzichte van het wiel. Leg ver volgends de fietsen op het bagagerek en maak ze vast met enkele spanbandjes. Op deze manier vangen ze geen of nauwelijks rijwind en je voorkomt dat er op het bagagerek te veel krachten komen want het bagagerek zit met slechts vier M8 boutjes door het polyesterdeksel en zouden door 2 rechtop staande fietsen wel eens kunnen uit scheuren.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal