Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL: Gelderland: Velp: Camping Beekhuizen  (gelezen 2015 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
NL: Gelderland: Velp: Camping Beekhuizen
« Gepost op: augustus 07, 2014, 11:37:27 pm »

Omgeving
Met pinksteren had ik het plan opgevat om eens lekker te gaan fietsen in de omgeving van Arnhem en de Posbank. Van lang geleden kende ik nog Camping Beekhuizen en dat was toen een hele rustige camping. een prima uitvalsbasis leek mij zo.

Activiteiten
En dat is was het ook. Voor wie wil wandelen... vanaf de camping lopen al diverse routes, bijvoorbeeld richting de Roosendaalse heide. De fietsers kunnen vanaf de camping ook direct aan de bak en dan maakt het niet uit of je knooppunten, een MTB route (meerdere routes uitgepeild maar let op vergunning verplicht! te kopen bij informatiecentrum Posbank) of lekker op de Racer kilometers weg wil trappen.  En dat viel me nu ook weer op.  De meeste campinggasten zijn ook actief bezig.
Verwacht op deze camping geen animatie. je zal je zelf bezig moeten houden. voor gezinnen met kleine kinderen is er een klein speeltuintje.

Terrein
Er zijn eigenlijk 3 velden plus een strookje onder de bomen. Afgebakende plaatsen zijn er niet.  De ontvangst is vriendelijk en de beheerder wil je altijd wel helpen.  Maar je moet hem wel opzoeken als je wat nodig hebt. Hij komt zijn hokje verder niet uit.  1 van de velden leent zich ook prima voor kamperen met een groep. Juist omdat er geen afgebakende plaatsen zijn. kan je dan ook gaan staan zoals je wilt.

De plekken kunnen dus heel ruim zijn, maar als je pech hebt en iemand komt lekker dicht tegen je aanstaan... tja, dan niet. Ook moet je met een grote vouwwagen wel even goed kijken waar je gaat staan want je kunt met serieus hoogte verschil op 1 plek te maken krijgen. In bovenstaande foto heb ik de wagen in compacte setting neergezet en dat gaf geen problemen, maar als ik het hele circus, (dus voortent + luifel) op deze plek had neergezet dan was het denk ik lastig geweest om alles lekker strak te krijgen.


Sanitair
Het sanitair is wel een vermelding waard.
Want meer retro dan authentiek kan je het niet krijgen :-)  Geen probleem, het past bij het minimalistische karakter van de camping, het is oud maar het voldoet. Een kleine kanttekening moet ik hierbij wel maken. want in het voorseizoen is de capaciteit op zich wel voldoende, maar als de hele camping volstaat is dat denk ik een ander verhaal. er is nog een tweede sanitair gebouwtje (portacabin) zodat je nooit heel ver hoeft te lopen.


Tarieven
Daar kunnen we eigenlijk kort over te zijn. strikt genomen zijn die aan de hoge kant voor wat je er voor krijgt, maar dat geldt voor meerdere campings in de omgeving en in verhouding tot enkele andere valt het dan wel weer mee. .  Voor een kort verblijf is het nog wel te doen en in mijn eentje was het al helemaal niet echt een probleem, maar een gezin in het hoogseizoen..  waarschijnlijk zorgen deze tarieven er ook nog wel voor dat je echt rustzoeker moet zijn om op deze camping terecht te komen.
 
Conclusie
Rust en natuur is de trekpleister van Camping Beekhuizen zeggen ze op hun website en dat maken ze helemaal waar. Wie op zoek is naar vertier heeft hier niets te zoeken. Wat mij betreft een hele charmante camping met een eigen karakter, maar niet geschikt voor iedereen.

Camping Beekhuizen

Bovenallee 1

6881 AJ Velp

info@campingbeekhuizen.nl

http://www.camping-beekhuizen.nl/
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2015, 05:14:31 pm door Klavertjes »
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal