Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: concorde gecrasht  (gelezen 3952 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
concorde gecrasht
« Gepost op: augustus 14, 2014, 03:37:39 pm »

Na een fijne vakantie een foutje met het inklappen van de concorde.
Deksel heeft een vrije val gemaakt van verticale stand terug naar de grond :O
Resultaat:deksel uit model en slechte (aan)sluiting van de keuken.
Kunstof rondom pootje ook beschadigd :(
De vw-boer is deze week nog met vakantie dus ondertussen: wie heeft zoiets aan de hand gehad... En was het nog op te lossen?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: concorde gecrasht
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2014, 05:16:23 pm »

Wij, met Pinksteren. Deksel schoot uit de hand, precies hetzelfde resultaat. De poten waren ingedrukt, klein scheurtje in de zijrand van het polyesther en het ernstigste, de deksel was uit model. Op de plek van de steunpoot zit er een knik in het metalen binnenframe en door de klap was die knik recht gebogen. Dat klinkt gunstig, maar is het dus niet... Daardoor ligt de deksel te laag thv de aansluiting met de keuken. Ik heb thuis de deksel ingeklapt en de keuken uitgeklapt. In de opening heb ik een hydraulische autokrik gezet tussen de onderbak en de deksel. Onderkant van de krik op de achterste chassisbalk, bovenkant in de knik die weer naar buiten gedrukt moest worden. Daarna voorzichtig gaan krikken en de knik werd weer terug gezet. Ik vond wel dat er veel spanning op de dekselsluiting bij de keuken kwam te staan tijdens het krikken, dus ik heb een vrachtwagensjorband om de hele bak geslagen. Bovendien is mijn vrouw om de dekselopening gaan hangen. We hebben het voor 95% weer in model gekregen, de laatste 5% durfde ik niet. Keuken leek niet helemaal perfect aan te sluiten (deksel zit fractioneel lager dan de achterwand van de keuken), dus ik was even bang dat de achterkant water zou gaan scheppen in een bui op de snelweg, maar we hebben op weg naar Sloveniƫ epische buien gehad en toch lag er geen drup op de keuken. Ook het vuil dat van de fietsen af is gespoeld en de bovenkant van de deksel besmeurd had, is niet in de keuken terecht gekomen.
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: concorde gecrasht
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2014, 05:40:02 pm »

Dat klinkt  als nog enigszins eenvoudig op te lossen. Chasisbalk zie je onderop zitten neem ik aan? Dan bak vast sjorren en krikken maar :>
Bak lekt ook bij de beschadiging rondom  voorpoot . Dat zal dan prutsen met polyester hars worden denk ik.
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: concorde gecrasht
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2014, 08:28:56 pm »

Balen zeg. Hopelijk kan je het nog enigszins heel krijgen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: concorde gecrasht
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2014, 10:15:50 pm »

Dat klinkt  als nog enigszins eenvoudig op te lossen. Chasisbalk zie je onderop zitten neem ik aan? Dan bak vast sjorren en krikken maar :>
Bak lekt ook bij de beschadiging rondom  voorpoot . Dat zal dan prutsen met polyester hars worden denk ik.

Die achterste chassisbalk tussen de uitdraaisteunen. Doe dat krikken wel met beleid, er komt gruwelijk veel kracht op te staan. Ik heb in het voorjaar mijn auto zo ook weer terug in model gedrukt na een kleine aanrijding...

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: concorde gecrasht
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2014, 10:17:33 pm »

Dat klinkt  als nog enigszins eenvoudig op te lossen. Chasisbalk zie je onderop zitten neem ik aan? Dan bak vast sjorren en krikken maar :>
Bak lekt ook bij de beschadiging rondom  voorpoot . Dat zal dan prutsen met polyester hars worden denk ik.

Die lekkage zou ik eerst even goed bekijken, bij voorkeur door het imperiaal los te halen. En daarna inderdaad aan de binnenzijde een weefselmatje met hars er op.
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: concorde gecrasht
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2014, 12:30:27 pm »

Het lijkt erop dat deksel bij de poot nog goed is. Welliswaar een chipje eruit aan de buitenkant maar aan de binnenkant geen gaten of scheuren. Die resterende 5% hoe uit zich dat? Ben er achter gekomen dat als we de rails van de deksel optillen bij het sluiten van de keuken dat ie er goed onder past. (Hadden we dat voor vertrekt maar geweten, nu konden we het water bij de wielkasten er letterlijk uit scheppen,  :I)
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: concorde gecrasht
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2014, 01:16:07 pm »

Yes! Hij zit weer in model! Bij van Cranenbroek een 2T krikje en 2T ratelband gehaald voor 20 euro. Krik op de balk recht onder het pootje en pompen maar. Deksel blijft ietjes lager dan voorheen maar de keuken past er goed onder.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: concorde gecrasht
« Reactie #8 Gepost op: augustus 21, 2014, 03:33:13 pm »

Mooi, dan is het bij jou dus precies zo verlopen als bij ons. Wij hebben er inmiddels 3 weken mee gekampeerd, werkte allemaal weer prima.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal