Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal  (gelezen 6121 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Leon10

  • Gast
oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Gepost op: augustus 19, 2014, 10:04:46 pm »

Wij zijn op zoek naar een goede oplossing voor het slechte slaapcomfort in de Royal. De matrassen lijken te dun waardoor we te hard liggen, we houden er allebei rugpijn aan over. Maar een nog groter nadeel is, dat het liggedeelte in het deksel niet vlak is, waardoor je naar het midden rolt. Slapen in de wagenbak vinden we te krap.
Wie heeft hier een oplossing voor? We zijn het Frolisysteem al tegengekomen, maar maakt die het liggedeelte ook vlak? Verder zijn we al een soort bedje tegengekomen op internet.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2014, 06:27:06 pm door Leon10 »
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2014, 10:51:31 pm »

Beste Leon, welkom op het forum.
Er bestaan lattenbodems van Camp-let. Ook voor in de deksel.
Over het Froli-systeem is inderdaad al het nodige geschreven. Met name in de deksel. De ervaringen zijn goed.

Ben wel benieuwd naar dar soort bedje dat jullie gezien hebben.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2014, 10:55:55 pm »

Heb eens gezien op een site van camplet (deense versie mss, weet het niet meer) dat er een lattenbodem hogerop ligt, dus nog weer boven de wielbasis,
Heb er toen een fotootje van gemaakt (nog niet gevonden), maar erg duidelijk te zien was het niet. Lijkt me op zich wel wat, en zo kun je onder het bed je spullen kwijt.
Voor ons het zelfde probleem.
Wij liggen ook in de deksel, wel zelf een dikkere matras van latex laten maken. ligt op zich prima, maar we liggen beiden omgekeerd, dus 1 met  hoofd aan voeten eind.
Wel iets minder romantisch dus :?, maar voor nood lukt het. Het 2e matras laten we thuis, voor noodgevallen slaapt onze dochter op luchtbed wel in de wagenbak.
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2014, 06:15:07 pm »

Hoi, je bedoelt de verhoogde lattenbodem van Camp-let.

Die is een paar jaar als accessoire te koop geweest. Ook in Nederland. De ervaringen waren alleen niet zo goed. Met name door problemen met het sluiten van de wagen.
Gelogd

Leon10

  • Gast
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2014, 06:21:51 pm »

Ik heb inderdaad al het een en ander over het Frolisysteem in het deksel gelezen, maar kan nergens vinden of dit systeem de ligplek ook vlak maakt, want dat naar het midden rollen is erg vervelend.

Het bed waar ik over schreef is het Disc-O-bed. Maar ik ben niet overtuigd van het slaapcomfort en sowieso weet ik niet of er twee bedjes naast elkaar passen. Verder vraag ik mij af of de drukpunten van de poten geen schade aan het deksel zullen veroorzaken.
http://www.discobed.com/Products/Images/600/5010.jpg
Gelogd

Leon10

  • Gast
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2014, 06:25:18 pm »

Deze kwam ik trouwens ook nog tegen. Ik vraag mij alleen af of zo'n lattenbodem wel werkt als het op de boden ligt.
http://www.vouwwagensonline.nl/product_info.php?cPath=9&products_id=61
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2014, 10:55:52 pm »

Die lattenbodem is de officiƫle Camp-let lattenbodem. Lijkt me een prima alternatief voor het Froli-systeem. Deze kan je ook oprollen, mocht je toevallig het bankje willen gebruiken. Wij hebben zelf een iets zwaardere lattenbodem, maar dan in de wagenbak.

Misschien is er iemand op het forum die ervaring heeft met de lattenbodem of het Froli-systeem.
Gelogd

Leon10

  • Gast
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2014, 03:32:33 am »

Volgens mij ligt deze lattenbodem ook in de wagenbak, tussen de wielkasten. Bevalt het jullie goed?
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #8 Gepost op: augustus 21, 2014, 11:37:49 am »

Ik heb inderdaad al het een en ander over het Frolisysteem in het deksel gelezen, maar kan nergens vinden of dit systeem de ligplek ook vlak maakt, want dat naar het midden rollen is erg vervelend.

Wij hebben het Froli systeem en het ligt prima. Maar het is erg flexibel ontworpen en volgt de vorm van de ondergrond. Een ronde plank als ondergrond zal waarschijnlijk dus nog steeds rond voelen met een froli systeem.
Misschien kun je eerst het deksel iets opvullen in het midden om de ergste kromming eruit te halen en dan een slaapsysteem erop? Ga je wel omhoog in totale hoogte, dus of je uitkomt weet ik niet.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

zjeeraar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #9 Gepost op: augustus 21, 2014, 12:03:25 pm »

Ik ben ook wel eens op een foto gestuit van iemand die (met wat kleine aanpassingen) een Ikea lattenbodem in de deksel had gezet, gewoon zo eentje:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10160229/#/40160237


Wij hebben nu dikke HR-foam matrassen bovenop de normale matrassen liggen, ik kan me goed voorstellen dat een lattenbodem en iets dunnere matrassen ook gewoon passen.
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: oplossing voor slecht ligcomfort in Camp-let Royal
« Reactie #10 Gepost op: augustus 21, 2014, 10:23:27 pm »

Wij hebben die Ikea lattenbodem in de wagenbak liggen. Ter plaatse van de wielkasten heb ik er wat uit moeten zagen. Het ligt heerlijk.

Het idee van Alexander om de deksel iets op te vullen, lijkt me heel verstandig. Dit zou met een plaat PS kunnen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal