Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Alpha verschillende model-jaren  (gelezen 3601 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Trigano Alpha verschillende model-jaren
« Gepost op: augustus 28, 2014, 11:37:23 pm »

Hallo,

Wij willen binnenkort wellicht een (gebruikte) vouwwagen aanschaffen. We hebben er nog geen "live" gezien, maar bij onze zoektocht op internet komt de Trigano Alpha steeds bovendrijven. Nu zien we dat de Alpha door de jaren heen een paar keer een update heeft gehad maar kunnen niet precies zien welke updates wanneer hebben plaatsgevonden en wat er verbeterd is. We lezen ook dat er in 2013 een wijziging heeft plaatsgevonden. Wie kan e.e.a toelichten? En aangeven wat "een goed jaar" was?

Gr. Angelo
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

alkyone

  • Gast
Re: Trigano Alpha verschillende model-jaren
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2014, 08:46:04 pm »

Beste Angelo.
Je mag hem bij ons komen bekijken als je in de buurt woont.
Wij wonen in Alkmaar.
Je heb een pb
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Trigano Alpha verschillende model-jaren
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2014, 02:02:09 pm »

De Alpha is voor het eerst geleverd in 2010 (modeljaar). Dat was kennelijk een model waar teveel aan mankeerde (volgens de overlevering, heb er nooit een in het echt gezien of een toelichting gehad op wat er dan zo fout was). Ze zijn herkenbaar aan een wit bagagerek, waar ze daarna allemaal zwart zijn. Ook is de tentkleur groen van een andere tint dan de tenten van 2011 en 2012.

In 2011 zijn de mankementen verholpen hoewel er er kennelijk nog wel wat wagententen zijn vervangen/aangepast in verband met regenlekkage. Die van ons is van 2011 maar heeft nog geen druppel gelekt.

In 2012 is er niet zoveel veranderd (voor zover ik weet).

In 2013 is de kleur veranderd van donkergroen naar marine blauw en is het opzetsysteem van de voortent aangepast. De liggers van het voortentdak zitten bij de modellen voor 2013 ongeveer voor een derde in de buizen van de wagenbak geschoven (de rest vul je aan met framedelen), sinds modeljaar 2013 zit de hele lengte van de dakliggers van de voortent in het wagenframe. Die liggers zijn dan ook niet meer van staal maar van een composietmateriaal. Volgens mij hebben ze vanaf dit modeljaar ook niet meer standaard de wagenbak bestickering en de licht metalen velgen (optie), maar dat weet ik niet zeker, kan ook 2014 zijn. Ook is het vanaf dit modeljaar mogelijk de Alpha zonder keuken te bestellen.

De wijzigingen van 2014 weet ik niet. Wel zag ik dat bij de voortent ter hoogte van de plek waar de punt van het keukendeksel het doek wil raken als je 'm niet goed kunt afspannen er een verstevigingsstuk is ingenaaid. Dat zit er bij ons (nog) niet in. Ook zag ik nu een muggenhor die je in de voortentdeur kunt ritsen. Had ik nog niet eerder gezien.

Wat mij verder opvalt is dat er tussen de modellen kleine verschillen zijn. Zo zit er bij ons een 220V/12V stopcontact in de keuken en in de wagenbak (onder de lattenbodem) waar ik ook versies heb gezien waar het stopcontact in de wagenbak in de bakrand is gezet zodat je er makkelijker bij kunt. Ook verschilt in de disselbak de plaats van de gasfleshouder en de watertank onderling nog wel eens. Zal er wel van afhangen welke monteur 'm in elkaar heeft gezet...

Kortom, ik denk dat de Alpha goed is vanaf modeljaar 2011 (is ook het eerste jaar waarin ze echt op de markt zijn gezet) en dat het daarna vooral ligt aan de voorkeur van de kleur (groen of marine blauw) en of je het aangepaste opzetsysteem van de voortent veel beter vindt.

Succes met de zoektocht!
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Trigano Alpha verschillende model-jaren
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2014, 11:06:15 pm »

Dankjewel Wijnand voor deze heldere uitleg!
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Trigano Alpha verschillende model-jaren
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2017, 06:37:09 pm »

Wij kijken nu ook naar een Alpha, dit is precies de info die ik zocht!
(Er is echt heeeeel veel t vinden op dit forum  WW)
Gelogd

Vouwwagen groentje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia 2003 (voorheen Roadmaster midi 1995)
Re: Trigano Alpha verschillende model-jaren
« Reactie #5 Gepost op: februari 11, 2017, 04:54:15 pm »

Dank je wel, dit is precies de info die we zochten!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Trigano Alpha verschillende model-jaren
« Reactie #6 Gepost op: februari 11, 2017, 06:08:58 pm »

Inmiddels is er wel een aanvulling (topic is van 2014), in de zin dat sinds modeljaar 2016 (als ik het goed heb) de voortent is gewijzigd en meer op die van de Odyssee lijkt. Ook is er nu een zijtent mogelijk, die aan de wagentent geritst wordt, waar eerst alleen de achtertent aangeboden werd.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal