Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe cabanon mercury tips.  (gelezen 6341 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco1985

  • Gast
Nieuwe cabanon mercury tips.
« Gepost op: september 01, 2014, 09:33:23 am »

Beste collega´s,

Daar is ie dan eindelijk afgelopen zaterdag een nieuwe mercury model 2015 gekocht.
Even afwachten wat de veranderingen gaan worden maar ze hebben aangegeven dat er op de raam na en wat vakjes aanpassingen weinig gaat gebeuren.

Ik heb al veel bruikbare tips op het forum gelezen.
Zijn er nog specifieke tips of dingen waar ik op moet letten of waar ik een voordeel mee kan hebben met bijv het opzetten.
In maart gaan we hem afhalen.

Wij hebben er heel veel zin in ieder geval.

Gr Marco.

Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2014, 11:59:12 pm »

Gefeliciteerd met jullie aankoop!
Ben benieuwd wat de veranderingen dan zullen zijn.
Tip: koop de luxe luifel :-)
« Laatst bewerkt op: september 02, 2014, 08:24:09 pm door PetraL »
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2014, 07:46:28 am »

Thanks Petra,

Staat ook zeker op ons verlanglijst.
Alleen we hebben een kleine van 4 maanden en we verwachten nog niet te ver weg te gaan.
Als we straks wat verder weggaan op vakantie dan willen we de luxe luifel wel gaan aanschaffen.

Heb hem afgelopen zaterdag ook even snel opgezet maar wat gaat dat snel en makkelijk zeg natuurlijk wel alleen de wagenbak. (had ik niet verwacht)
Petra hebben jullie ook verhoogd zeil zo ja wat plaats je dan boven de bedden en het zeil bij het inpakken?

Gr Marco
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2014, 02:19:46 pm »

Luxe luifel gaat er bij ons ook komen zijn we nu achter :# Vooral nu wel volgend jaar eens op de bonnefooi willen gaan gaat het vaker voorkomen dat we moeten verkassen, dan is ene luifel wel ontzettend handig!

Wij hebben verlengd/verhoogd afdekzijl en proppen aardig wat onder het zijl volgens mij:+

2 grote klapstoelen
4 vouwstoelen
2 opdekmatrassen (3 cm dik)
campingtafel
droogrekje
picknicktafel
Hoofdkussens op het keukentje
En dat allemaal met een keurige kogeldruk van +-50 kilo 8)

Veel plezier met jullie nieuwe klapper!! :K
« Laatst bewerkt op: september 02, 2014, 02:21:21 pm door superkoe32 »
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2014, 07:22:10 pm »

Soso superkoe,

Dat zijn inderdaad een hoop spullen.
Super relaxt goed om te horen.

Dan kan ik mijn achterbank reserveren voor onze dochter zodat hier geen spullen hoeven te staan.
Vinden jullie de opdekmatrassen echt een must? Zijn de matrassen nog niet goed mee ontwikkeld?

Gr Marco
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2014, 07:34:30 pm »

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Wij willen het dekzeil nog laten verlengen, als je nu de tent een keer niet helemaal strak hebt opgevouwen kom je al snel zeil tekort aan de zijkanten :)

En iemand nog tips om de brede kant vd keuken praktisch in te richten of welke bakken goed passen? Daar lopen wij nu tegen aan, het wordt snel stapelen.

Wij vonden de bedden best meevallen, alleen erger je je na 3 weken wel aan het randje vt kussen wat ook op de bank kan.

Waar laten jullie de keuken met de luxe luifel eraan? Hij is wel super praktisch denk ik inderdaad, hier misschien ook nog wel een keer op het lijstje.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2014, 08:03:36 pm »

@Marco, opdekmatras nodig...Tja, wij hebben het gedaan omdat mijn man aan de kant slaapt van het bank en dus op een stuk ligt waar geen lattenbodem onder zit. De eerste vakantie had hij regelmatig stijfe nek/schouders en rug..Na de aanschaf van de opdekmatras (gewoon simpele dingen van de leenbakker) geeft het hem een stuk meer verlichting!!!!

Ik zelf slaap vaak op het randje van het bed en lig daardoor vaak op de ijzeren rand van het bed wat ook niet altijd even comfy sliep. Nu met de opdekmatrassen slapen we allebei een stuk fijner!! :J

Mochten we idd een luifel aanschaffen, dan denk ik dat we deze gewoon nog onder het bed te schuiven in het loopgedeelte. Dan maar een krat minder mee :H Mocht het dan alsnog niet passen zou het wellicht op de keuken kunnen liggen? Ik moet er wel bij zeggen, wij hebben ondertussen zo`n handigheid gekregen met het opzetten van de voortent dat ik toch weer ga twijfelen om er 1 aan gaan schaffen..Ik ben de voor en nadelen nog weer even aan het afwegen :#

De indeling van de keuken..Wij hebben aan de rechterkant onderin de borden staan plankje erboven bakjes glazen koffiemokken (en idd opgestapeld)
Links de pannen ook opgestapeld (van die invouwbare pannen waar de steel vanaf kan en ds makkelijk in elkaar zet) aan de zijkant kleine snijplankjes en ernaast de slabak, opvouwbare vergiet.. Ik vind het als moeder die graag kookt geen probleem om zo te koken en heb geen last van deze indeling :#
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2014, 08:42:48 pm »

Zo heb ik onze keuken, tijdens de reis stop ik de theedoeken, handdoeken en wc-rollen ertussen.

Wij hebben het zeil niet verlengd. De voortent hebben we in onze achterbak vd auto. (Thuis ligt deze ook in een kast)
Op de wagenbak hebben we twee crespo luxe stoelen en bijbehorende voeten steunen, twee lage strandstoelen, het kuipzeil en daarbovenop een dekmatras (van kaufmann, super!).
Als je heg dekmatras als laatste doet, heb je een mooi glad oppervlakte als het zeil erover zit. (Goede aërodynamica :-))

Mijn zus en zwager waren dit jaar op dezelfde camping waar wij zaten (in een huurtent) Zij hadden alles zo minimalistisch mogelijk ingepakt.
Wij hadden alles bij ons. Echt alles wat we wilden.
Haha mijn zus en zwager moesten er hard om lachen :-)
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2014, 09:02:30 pm »

@ Petra Haha dat zijn genoeg pannen om de hele camping eten te geven.
Goed om te zien dat je er idd veel in kan meenemen.
Wij hebben ook voor een comfort keuken gekozen.
Vond de drie pitten te dicht bij elkaar zitten.

@LL thanks.

@ superkoe.
Goeie tip eerst even uit proberen en Miss gaan we ook wel over op een opdekmatras.


Bedankt voor jullie reactie.

Gr Marco
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2014, 09:14:10 pm »

Haha ja deze pannen (kookpannen) zijn niet meegegaan. Had vlak voor de vakantie zo'n lichtgewicht pannen setje gekocht. :-)
Ik kook liever buiten dan in mijn tent, vandaar onze keuze voor deze keuken.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #10 Gepost op: september 03, 2014, 09:08:27 pm »

Gefeliciteerd met je aankoop!


En iemand nog tips om de brede kant vd keuken praktisch in te richten of welke bakken goed passen?

wij hebben klapkrat met al ons service erin als we rijden.maat zou ik nu ff zo snel niet weten.maar past er perfect passend in....
op de camping een plankje erin gemaakt. Bovenin brood en andere kwetsbare zaken. Onderin schalen, pannen ed.

verlengd zeil is top. Tent, 4 stoelen, kussentjes stoelen en 2 beensteunen.

luxe luifel is zeker een aanrader. Ik zou ook zeggen laat er windhoeken aan maken, ideaal met regen. Keuken staat dan goed beschermd! Wij willen aankomenende maanden nog zijkanten aan zonneluifel laten maken. Al is het maar voor winden nog meer bescherming bij regen. Tijdens reis ligt hij bij ons ook opgerold in de wagen, net als de boogstok.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2014, 09:11:47 pm door Yvonne01 »
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #11 Gepost op: september 03, 2014, 09:25:49 pm »

Wij hebben de deluxe keuken, dus een groter gat onder de kookplaat. Het is nog de deluxe keuken zonder grill.

Ook een aanrader, vinden wij, een kraantje in de keuken! Al veel plezier van gehad!

En de tip hier van het forum, het Ikea klemlampje! Altijd op een vaste plek een lichtpunt
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #12 Gepost op: september 03, 2014, 11:06:05 pm »

Over lampjes: ik had bij de action dit gekocht:  http://www.action.nl/sensorlamp-met-4-led-s-kunststof-zilver die heb ik aan de eerste boog (vanuit de wagenbak gezien) vastgemaakt met een tyeripje(?). Een van mijn beste aankopen, haha! En dat voor 3 euro :-)
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #13 Gepost op: september 06, 2014, 07:59:25 pm »

ik heb ook zo een Ikea lampje!!! ideaal. En trouwend ook een luxe keuken :J
Gelogd

Duivelshof

  • Gast
Re: Nieuwe cabanon mercury tips.
« Reactie #14 Gepost op: juli 28, 2015, 05:01:36 pm »

Wij leggen altijd achterin een plankje bovenop de lades zodat we daar weer een kastje op kunnen zetten om onze kleren in te leggen.
Kastje is namelijk net 10 cm dieper dan de lades. Door het plankje kunnen de pootjes van het kastje hier mooi op steunen.

Lades zijn wel iets moeilijker bereikbaar. Maar goed daar stoppen we spullen in die we niet veel nodig hebben.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal