Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Disselbak combi camp flexi comfort  (gelezen 6358 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost huesken

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Disselbak combi camp flexi comfort
« Gepost op: februari 01, 2015, 11:19:32 am »

Hallo,

Wij hebben een combi camp flexi comfort.  Nu zijn we laatst weer in de showroom geweest omdat er een paar dingetjes gemaakt moesten worden.  Top service trouwens van Aart Kok.

We hebben ons toen gelijk laten informeren over disselbakken. Er werd toen gezegd dat de disselbak van combi camp spatwaterdicht zou zijn en het alternatief, een defender aluminium kist,  in zijn geheel waterdicht zou zijn.

Op websites kom ik tegen dat juist de defender spatwaterdicht is. 

Iemand ervaring?
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2015, 11:47:39 am »


Wij hebben zelf ook een aluminium defender kist op onze Kavango. Als je de plaatjes op het internet bekijkt zie je dat deze een rubber rand hebben. We hebben ook nog nooit enige vorm van lekkage gehad. Van de cc disselbak weet ik het niet.
Wel hebben we de bak zelf gekocht op het internet dat scheelt nogal met de prijzen van AK.
Wel even een plaatje betonplex van 12 mm op maat (laten) zagen om onder de bodem te leggen voor de sterkte. Bij ons zaten er 2 gaten in de dissel waardoor we met 2 slotbouten de bak hebben vastgezet.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2015, 07:28:26 pm »

De originele disselblak van de Flexi is niet waterdicht. De bak sluit prima aan het deksel, daar zal je geen water binnenkrijgen. Echter: de disselbak is geventileerd aan de achterzijde (wagenzijde). Hier kan tijdens het rijden waternevel binnenkomen. De ventilatie is aangebracht omdat er mensen zij, zoals wij, die de gasfles in de disselbak vervoeren. Ventilatie is dan zeer welkom!

Wat wij wel hebben meegemaakt is dat bij stevige regenval op de camping er wel water binnenkomt. Tijdens het rijden hebben we ook stevige regen gehad, maar is het niet opgetreden, waarschijnlijk door de luchtstroom langs de wagen. Het is wel zo dt de ventiltiegaatjes niet direct aan de buitenzijde blootgesteld zijn, er zit een soort van u vormig kapje overheen.

Ons is aangeraden alles wat in de disselbak zit en niet nat mag worden waterdicht te verpakken. Wij vervoeren er norml gesproken one gasflessen, de portapotti, wielverhogers, gereedschapskist, wielverhogers, gronddoppen, het onderzeil en de zwengel. Zaken die je bij aankomst als eerste nodig hebt zeg maar. Ok, toiletje dan niet  :#.
Gelogd

joost huesken

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2015, 08:33:39 pm »

Bedankt voor deze reacties.  Hier hebben we wat aan. We zullen er met name spullen in stoppen waarvan ik het toch wel prettig vind dat ze droog zijn.  Zoals tent tapijt  maar ook gereedschap wil ik toch niet al te nat bewaren. 

We denken nu aan een defender disselbak.  De prijzen op internet vond ik vergelijkbaar als wat Aart Kok vraagt.  Ik ben zelf ook niet zo handig en de dissel is nog niet voorzien van gaten.

@par heb jij ook een flexi comfort?  Wij vervoeren de gasfles in de keuken achterop. Daar zit bij ons een riem om de fles goed vast te zetten en volgens mij genoeg ventilatie.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2015, 08:54:18 pm »

@par heb jij ook een flexi comfort?  Wij vervoeren de gasfles in de keuken achterop. Daar zit bij ons een riem om de fles goed vast te zetten en volgens mij genoeg ventilatie.
Jazeker!

Wij gebruiken 5kg BP gasflessen, en we hebben er twee. Gasflessen dien je staand te vervoeren, en er passen er geen twee in de ruimte tussen de kastjes. Ik ben met je eens dat bijvoorbeeld een campingaz gasfles prima past in de keuken.
Gelogd

joost huesken

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2015, 12:10:29 am »

Ah ja ik was alweer bijna vergeten waarom we campinggaz hadden gekozen.  Maar de opbergmogelijkheid in de keuken gaf de doorslag.

Zo komen we van de disselbak in de keuken :-).

Ook trouwens wieltjes besteld voor de keuken want dat was wel een heel gesjouw vonden we. Zijn we daar ook vanaf.
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2016, 11:54:42 am »

Wij willen ook een disselbak op onze Flexi Confort. We twijfelen ook tussen de standaard bak of de Defender. Zijn er inmiddels al wat meer ervaringen opgedaan om te delen?
Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2016, 02:18:08 pm »

Wij hebben de standaard disselbak op de kavango. Ze hebben bij Aart Kok een aanpassing gedaan op de bakken waar water naar binnen liep. In de achterkant zitten inderdaad ventilatiegaatjes, bij eerdere versie liep het water hierdoor naar binnen, nu hebben zie hier een "overkapping" over de gaatje heen gemaakt, waardoor het water niet meer van boven af de bak in kan lopen.

Of dit echt werk heb ik in de praktijk zeer beperkt getest, wij zijn nog niet weg geweest met de wagen. Alleen een ophaalritje gemaakt in november, het regende toen wel heel hard en de bak is droog gebleven.


Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2016, 09:32:17 pm »

Net ff een foto gemaakt. Over de ventilatie aan de achterkant hebben nu een overkapping gemaakt.
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #9 Gepost op: mei 12, 2016, 12:37:38 pm »

Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Bmaarrtl

  • Gast
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #10 Gepost op: mei 22, 2016, 10:34:01 pm »

Wij hebben sinds 2014 een alu disselbak van Geprobox.
Afmeting; 125x60x55
Lekker ruim om stoelen en campingkastjes etc. in mee te nemen.
Bij belading wel opletten op de gewichtsverdeling ivm maximale koppelingsdruk !
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2016, 10:48:23 am »

Mooi ding. Ook een mooie optie!
Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Disselbak combi camp flexi comfort
« Reactie #12 Gepost op: juli 09, 2016, 09:04:15 am »

Net ff een foto gemaakt. Over de ventilatie aan de achterkant hebben nu een overkapping gemaakt.
Uit de praktijktest blijk dat de bak niet waterdicht is. Zowel tijdens het rijden in de regen als tijdens het kamperen in de regen komt er water in de bak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal