Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor 4 en flexibel  (gelezen 3413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mca2

  • Gast
Vouwwagen voor 4 en flexibel
« Gepost op: april 11, 2015, 03:38:27 pm »

Zoals wel meer in dit forum, zijn ook wij opzoek naar een vouwwagen. Vroeger toen ik nog klein was hadden mijn ouders een Alpenkreuzer
Ja zo een in deze kleurstelling, inclusief die schattige gordijntjes :J

Dus met die ervaringen in het achterhoofd hebben wij wat wensen en eisen. Helaas ken ik geen handig overzicht van al die vouwwagens en al hun kenmerken, dus allicht kunnen jullie helpen?
1. 2 volwassen waarvan een 1m90 en twee kinderen van 1 en 3, dus een slaapplaats van 210 zou mooi zijn en een plek voor een babybedje essentieel
2. we staan niet 3 weken op 1 plek maar vinden het leuk om op 2 of 3 campings te staan
3. trekkersconfiguratie, net als bij die kreuzer een "achterstuk" dat je snel openklapt en opzet voor de overnachting onderweg en waar we dus met z'n 4en in kunnen slapen
4. merendeel van de bagage bereikbaar zonder heel de tent op te hoeven zetten
5. harde deksel of een constructie waar een fietsendrager op kan
6. geschikt voor tempo-100 (hebben al die karretjes van die kinderfietswieltjes eronder zitten?)
7. Voortent en een luifel met een kuipzeil in de voortent, 11m diep hoeft nou ook weer niet
8. vaste bankjes of zitje niet nodig
9. keukentje met minimaal 2 pitten. Te verplaatsen is handig maar niet essentieel
10. Een binnentent voor het slaap gedeelte ivm muggen en isolatie is een pre
11. budget 2500 euro.
« Laatst bewerkt op: april 11, 2015, 03:41:04 pm door mca2 »
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: Vouwwagen voor 4 en flexibel
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2015, 04:10:57 pm »

Ik ben niet heel erg op de hoogte zie deze nog wel eens voorbij komen op marktplaats, een Holtkamper flyer. Ik weet niet hoe lang de bedden zijn maar verder past hij aardig in je wensenlijstje volgens mij. Succes met de zoektocht
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Vouwwagen voor 4 en flexibel
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2015, 08:40:08 pm »

Als je als babybedje een deryan travel cot gebruikt, dan kan die gewoon op het bed staan. Zo deden wij het altijd. En op die manier heb je wat meer keuze. Als je wilt verkassen tijdens je vakantie, dan zou ik voor een snellere klapper kiezen. Vouwwagens met een ruime voortent en luifel die voldoen zijn bijvoorbeeld jametic rondo/panorama en de trigano olympe. Ze hebben ook allebei een inritsbaar kuipgrondzeil. En de jametic panorama is ook geschikt voor langere personen met een bed van 2.10. Bij de jametic heb je geen bankjes bij de olympe wel. Beide hebben echter geen vaste deksel (nog maar weinig volgens mij) en zijn wel boven budget.

Als je binnenruimte minder belangrijk vind zou je ook nog kunnen kijken naar de reguliere jametic en de trigano odyssee. Die zijn beter binnen het budget te vinden, maar dan heb je waarschijnlijk nog geen kuipgrondzeil.

Je zou ook nog naar een Smitveld kunnen kijken, die hebben volgens mij altijd een kuipgrondzeil en zijn makkelijk op te zetten en ook goed binnen het budget te vinden. Ik weet alleen niet of dit makkelijk op te zetten is voor een nacht.
« Laatst bewerkt op: april 11, 2015, 08:47:24 pm door vendome95 »
Gelogd

mca2

  • Gast
Re: Vouwwagen voor 4 en flexibel
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2015, 08:25:10 pm »

Na enig dubben zijn we ons nu aan het concentreren op een Roadmaster Family, de recentere modellen lijken te voldoen aan een paar belangrijke eisen voor ons: harde deksel (fietsen erop), slaapgedeelte eenvoudig op te zetten voor doortochtcampings met voldoende ruimte, veel bagage ruimte :) Alleen die prijzen...
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Vouwwagen voor 4 en flexibel
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2015, 10:07:28 pm »

Wij hebben eerst de eerdergenoemde Trigano Odyssee gehad (die ook aan jullie wensen kan voldoen) en nu de Combi Camp Venezia in ons bezit. Hij voldoet bijna volledig aan jullie wensen/eisen: enkel een kuipzeil zal je voor €2500,- niet kunnen verwachten. Voor €2500,- heb je een CCV van beginjaren 2000 als je geluk hebt, ze zijn erg gewild namelijk.

De basis staat zonder haringen binnen no time en de voortent is naar eigen behoefte op te zetten (als enkel luifel, met of zonder zijwanden en incl. voorwand is hij helemaal gesloten)
Onze wagen is een zogenaamde dwarsslaper met lattenbodem (dwars op de wagenbak) en daardoor heeft onze kleuter dochter naast ons op de wagenbak ook een eigen binnentent met vast matras van 1,60 x 70. Bij een lengteslaper heb je alleen een 2 persoons matras op de lattenbodem. Bij zowel de lengteslaper als de dwarsslaper zijn de matrassen 2,20 lang wat met jullie lengte inderdaad geen overbodige luxe is.
Wij hebben ook nog een baby en daarom ook een gastencabine erbij die er makkelijk aan te ritsen is (Op mijn profielfoto kan je zien wat ik bedoel), voor jullie zal dat dus ook handig kunnen zijn. Voor een enkele overnachting kunnen de kinderen evt. ook op de vaste vloer slapen met hun matrasjes/ campingbed zonder de gastencabine erbij op te moeten zetten.

In ieder geval succes met jullie zoektocht!
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2015, 10:11:51 pm door L4a »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Vouwwagen voor 4 en flexibel
« Reactie #5 Gepost op: juni 05, 2015, 10:14:22 pm »

Waar je ook nog over na kunt denken is een Camp-let. Snel op te zetten harde deksel .keukentje met 2 pitten.  En soms met extra voortent uit te breiden.
Gelogd
Adventure Awaits

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor 4 en flexibel
« Reactie #6 Gepost op: juni 05, 2015, 10:28:07 pm »

Heb je dit topic al gelezen?
Gelogd

wienesroa

  • Gast
Re: Vouwwagen voor 4 en flexibel
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2015, 11:03:52 am »

Hoi, ik ben helemaal nieuw in de VW wereld, maaaar heb wel al ontzettend veel informative op diverse fora (gevonden en) doorgenomen.

Jouw beginpost sluit bijna 100% aan op onze situatie. Al is er nu (en de komende jaren) nog sprake van 1 kind en wellicht een 2de op de planning .

Heb jij ondertussen iets gevonden?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal