Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tips bij aankoop nieuwe combi camp  (gelezen 5654 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flappie74

  • Gast
tips bij aankoop nieuwe combi camp
« Gepost op: april 13, 2015, 07:45:58 pm »

Beste vouwwagenliefhebbers,

Wij zijn een gezin met twee dochters (4 en 2 jaar) en willen een vouwwagen aanschaffen. Wij zien de combi-camp erg zitten vanwege de vaste keuken en het mooie opzetsysteem. Nu heb ik nog een paar vragen:
- Wat zijn jullie tips en adviezen over bij te bestellen opties
- Waarom kozen jullie voor de valley of juist de country?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: tips bij aankoop nieuwe combi camp
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2015, 08:05:56 pm »

Het belangrijkste verschil tussen de Valley en de Country is het bed, voor de rest is de Valley middels de opties zo goed als gelijk aan de Country te maken.
Het bed van de Country is wat kleiner maar wel verhoogd waardoor alle bagage onder het bed kan i.p.v. er op. Dit een serieus verschil als je snel wilt kunnen verplaatsen. De kinderen kunnen onderweg dan eenvoudig op de deksel slapen, wij hadden daarvoor logeermatrasjes bij die opgevouwen op de imperiaal lagen. We hadden echt in een paar minuten de CC klaar voor een overnachting. Als je veel spullen op je bed hebt liggen wordt dat wat lastiger.


Wij hebben 'toevallig' een Valley aan kunnen schaffen met het bed van een Country, maar die zijn alleen geproduceerd omdat de bedden van de Valley tijdelijk niet leverbaar waren (of ze hadden teveel bedden van de Country op voorraad). Als ik met de wetenschap van nu een CC aan zou schaffen zou ik sowieso voor een versie met een verhoogd bed gaan (de Anniversary heeft die ook).
Er komen hier waarschijnlijk weer vele meningen, maar wij zijn in ieder geval superblij met de keuze van de CC die we gemaakt hebben.
« Laatst bewerkt op: april 14, 2015, 09:34:22 am door C5CCV »
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: tips bij aankoop nieuwe combi camp
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2015, 09:00:06 am »

Wij hebben juist voor een Valley gekozen voor het bed. Groter, makkelijker in en uitstappen.
Op het bed liggen de tafel, stoelen, stokken, voortent/luifel (soms blijven deze gewoon aangeritst) en mijn vliegvis-spullen. Deze spullen hebben we bij elke overnachting toch nodig dus moeten ze altijd uitgepakt worden en de vv spullen verhuizen naar de auto.

Wij twijfelden over de kleine banden. Maar 'Boxtel' gaf ons de garantie dat dit geen enkel beletsel voor het rijcomfort zou zijn. En na een paar duizend km kan ik dit alleen maar beamen.

Ik zou zeggen bekijk de modellen en opties en beoordeel welke prioriteiten/wensen jullie in de configuratie verwezenlijkt willen hebben. Zo kun je zelf je ideale CC samenstellen.

Succes met de keuzes.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: tips bij aankoop nieuwe combi camp
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2015, 12:39:58 pm »

Wij hebben juist voor een Valley gekozen voor het bed. Groter, makkelijker in en uitstappen.
Op het bed liggen de tafel, stoelen, stokken, voortent/luifel (soms blijven deze gewoon aangeritst) en mijn vliegvis-spullen. Deze spullen hebben we bij elke overnachting toch nodig dus moeten ze altijd uitgepakt worden en de vv spullen verhuizen naar de auto.

Wij twijfelden over de kleine banden. Maar 'Boxtel' gaf ons de garantie dat dit geen enkel beletsel voor het rijcomfort zou zijn. En na een paar duizend km kan ik dit alleen maar beamen.

Ik zou zeggen bekijk de modellen en opties en beoordeel welke prioriteiten/wensen jullie in de configuratie verwezenlijkt willen hebben. Zo kun je zelf je ideale CC samenstellen.
Succes met de keuzes.
Wij hebben een al wat oudere Venezia, dus ook met een groot en laag bed.
Zelfde verhaal als Bert hierboven. Makkelijk in / uitstappen. En alles wat op het bed wordt vervoerd hebben we idd ook bij 1 overnachting nodigen hoeft dus niet onder het bed uit gehaald te worden. En ook wij hadden vooraf twijfel over de 10" wielen maar die twijfel is absoluut weggenomen. 

Voor ons de ideale wagen.   :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Muilwijk

  • Gast
Re: tips bij aankoop nieuwe combi camp
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2015, 01:27:23 pm »

Wij hebben ook een gezin met jonge kinderen. Wij hebben juist voor spullen onder het bed gekozen. Voor ons was dit makkelijker met een enkele overnachting. Niet alles wat er op het bed zou liggen gebruiken we dan, en op de deksel slapen er dan al 1 of 2. Ook met weer inklappen scheelt het ons een hoop werk. Slaapzakken gaan op het bed, en verder hoeven er dan alleen nog 3 matrasjes onder het bed. De rest ligt dan al ingepakt onder het bed.
Wanneer we met zijn tweeën waren geweest, hadden we waarschijnlijk wel voor het grote bed gekozen.
Een keuken wilden wij er bij hebben, zeker met een gezin heb je aardig wat spullen nodig, en in de vaste keuken zit een zee van ruimte. Automatisch heb je bij de Country dan ook de disselbak met je gas en water. De disselbak stelt (of stelde, er is inmiddels een vernieuwde variant) niet zoveel voor, maar de ruimte die je in je keuken hebt doordat er geen gas en water in staat, is wel heel fijn. Alleen wanneer je fietsen mee zou willen nemen, zou het handiger zijn wanneer je een fietsendrager op de dissel kunt bevestigen. Maar met 5 personen lukt het toch niet om voor iedereen een fiets mee te nemen.

Opties als isolatie en vakkenschort voor de keuken hebben wij er niet bijgenomen, niet gemist ook. Een gastencabine kan handig zijn met jonge kinderen. Via marktplaats hebben wij er nog de zonneluifel bijgekocht, erg handig als het regent. Een achtertent vinden wij geen meerwaarde hebben, hij is er duur, lastiger om op te zetten dan de gastencabine, en je hebt maar de helft van de ruimte tot je beschikking, de dissel staat dan ook in de achtertent.
220 module hebben wij er ook niet bijgenomen, dat kunnen we goedkoper zelf aanleggen. Ook hebben we het kraantje via een omvormer op 220 aangesloten, dit scheelt heel veel aan batterijen.
Gelogd

Flappie74

  • Gast
Re: tips bij aankoop nieuwe combi camp
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2015, 08:22:05 pm »

Hartelijk dank voor jullie reacties. Onze voorkeur gaat ook uit naar de country en dan vanwege de bergruimte onder het bed. Het word zo al duidelijker voor ons. We zijn nog aan het bekijken welke accesoires we willen. De tot nu toe gegeven tips zijn erg fijn.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal