Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Afdekhoes cabanon mercury  (gelezen 7155 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

j.knol

  • Gast
Afdekhoes cabanon mercury
« Gepost op: mei 09, 2015, 12:31:47 pm »

Ik heb een vraag over het afdekzeil van de cabanon mercury basis model zonder keuken. Wij hebben nu al een keer of 7 met onze fijne vouwwagen gekampeerd, echter bij het inklappen lopen we altijd tegen hetzelfde probleem aan. Wij krijgen dan niet heel goed meer de afdekhoes over de wagen, hebben bij aanschaf al extra flappen laten aanzetten. Hebben eigenlijk nauwelijks wat eronder liggen. Alleen een matrastopper. Verder geen stoelen of iets dergelijks. Herkent iemand dit? Of heeft een goede oplossing? Wij hebben al contact gehad met de wit, groter maken is eigenlijk geen optie. Zou aan onze opvouwtechniek liggen.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2015, 10:33:09 pm »

Klappen jullie dan de bedden verkeerd om in (of de wagentent)?
Wat bedoelen ze dan bij de Wit?

Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2015, 10:34:09 pm »

Ps maak eens wat foto's, ingeklapt met en zonder hoes. Hebben wij er beter zicht op.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2015, 08:21:38 am »

Als je bedoeld dat het elastiek moeilijk gaat: dat klopt. Gewoon een langere erin zetten. Wij hebben er 4 meter extra aan, maar hebben dan ook redelijk wat eronder. Maar het is makkelijker om er iets af te knippen, dan er bij te plakken :-)
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2015, 11:26:15 pm »

ik vou me ook afvragen of de bedden wel in juiste volgordewordt opgeklapt. Als je aan kant keuken staat eerst rechts en dan links!!
Gelogd

j.knol

  • Gast
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2015, 09:42:11 pm »

Er komen nog meer foto's, maar zo hadden we hem ingeklapt. Lijkt wel scheef, maar wel eerst rechts en daarna links. De wit dacht dat wij idd de vw niet goed en strak ingeklapt zouden hebben.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2015, 10:23:49 pm »

Mag ik je de tip meegeven om de binnententen strakker tussen de bedden de stoppen?! Zo hebben wij namelijk een winkelhaak in de binnententen gekregen doordat deze tussen het scharnier is gekomen.

Verder lijken de bedplanken niet echt horizontaal te liggen, hebben jullie nog slaapzakken of zo op het bed laten liggen?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

j.knol

  • Gast
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2015, 09:08:38 pm »

Dank je voor de tip, gaan we zeker beter op letten ::). Er lag op een bed nog een topmatras dubbel. Hebben jullie dan helemaal niets op de bedden liggen? En vooral waar laten jullie dat dan? Wij hebben voor ons gevoel heel weinig ruimte over om nog spullen te bergen. Hebben inmiddels al een dakkoffer op de vouwwagen gezet. En de grote disselbak, maar die zit ook behoorlijk vol.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2015, 02:27:10 am »

Wij hebben eigenlijk niks op de bedden liggen, soms op het rechter bed een of twee slaapzakken.  Het topmatras gaat in de bak tussen de bankjes maar nou moet ik er wel bij zeggen dat de columbia een bredere bak heeft dus wij hebben daar meer ruimte.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

j.knol

  • Gast
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #9 Gepost op: mei 14, 2015, 09:17:44 pm »

Hier nog de beloofde andere foto's. Op de camping wat traag WiFi, dus vandaar in etappes. Zoals te zien komt de afdekhoes met flappen, met moeite over de rand heen. Graag jullie tips en tricks.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2015, 12:00:05 pm »

Heb je het probleem alleen achter? Ben bang dat dit zo hoort. Het 'deksel / lichtbak' is minder hoog als de bak. Normaal gesproken zit deze voor de keuken, en dan past het stukken beter. 
Misschien op te lossen, door daar de rand naar onderen te laten verlopen, maar daarvoor kun je het beste bij een zeilmakerij terecht.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2015, 11:52:45 pm »

Mij lijkt het, als k de foto's zo zie, wel oke hoor. Onze zit veel, maar dan ook veel, strakker en hoger.

Dit lijkt ons ook voor de aerodynamica juist veel beter.   
Gelogd

Martijn74

  • Gast
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #12 Gepost op: juni 08, 2015, 08:36:28 pm »

Lijkt mij ook goed te liggen zoals jullie het hebben. Het afdekzeil is wel altijd even goed passen en meten maar het lukt uiteindelijk altijd prima. Wij hebben er zelf nog 4 stoelen, 1 tafel, 2 kastjes en het tenttapijt op liggen. Uiteindelijk lukt het elke keer om alles er onder te krijgen.
Als extra stevigheid zet ik de hoeken ook nog vast met Ductape, dan flappert het niet zo.

« Laatst bewerkt op: juni 08, 2015, 09:00:06 pm door Martijn74 »
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2015, 04:31:14 pm »

Ook bij ons ligt er van alles op (verlengd afdekzijl)

2 klapstoelen
2 vouwstoelen
2 kindervouwstoelen
Vouwbare hoge camping kast
camping tafel
droogrek
2 matrastoppers
en op de keuken de hoofdkussens..

Gewoon even goed recht erop leggen en hij past prima! Moet ook niet te los zitten natuurlijk :# Blijf me altijd weer verbazen hoeveel er eigenlijk nog op kan....
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Afdekhoes cabanon mercury
« Reactie #14 Gepost op: juni 11, 2015, 04:43:53 pm »

De bedden horen vlak te liggen en dan kan het bankkussen tussen of onder, dat weet ik even niet, de bogen van het dak. Wij merken ook wel dat hoe strakker de vaste tent opgevouwen is hoe meer ruimte onder het dekzeil.

Wij hebben een keuken, dus dat scheelt veel losse keuken spullen, verder de banken vol met spullen die in de vw blijven, de disselbak vol, nog wat in het middenpad en tafels en stoelen op de vw. Wij hebben t dekzeil net laten verlengen, omdat onze stoelen niet heel praktisch zijn en risico vormde voor het dekzeil, willen toch geen gaten  :N
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal