Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ik zie door de bomen het bos niet meer  (gelezen 9763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #15 Gepost op: juni 02, 2015, 07:12:58 am »

Je kan goedkoop beginnen, de vraag is of dat nodig is en slim is. Je moet natuurlijk ook weer niet het geld over de balk te gooien. Maar ik zou eerst een lijstje maken met eisen en kijken of je daar zoveel mogelijk van kan invullen. Dan kom je vast tot een goede keuze.
Als je te veel consessies doet om wille van goedkoop beginnen, valt het straks misschien tegen. En je hebt al veel gekampeerd, dus je moet wel weten wat je eisen en wensen zijn.

Het trekgewicht van de auto is voldoende, de meeste vouwwagens zijn geremd en wegen tot 750 kg. Je zal niet als eerste boven op de berg staan, maar je komt er toch zeker.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #16 Gepost op: juni 02, 2015, 07:18:47 am »

Als je een budget hebt voor een (bijna) nieuwe zou ik zou eerder een nieuwe huren dan een oude kopen, als je iemand moet overtuigen dat een vouwwagen 'het' kampeermiddel is, is de kans dat het aanslaat met een nieuwe m.i. vele malen groter dan met aan oude.

Ik weet niet meer of het nog zo is, maar voorheen kon je bv bij de VWS een vouwwagen huren en dan kon je die na huurperiode eventueel kopen en dan werd (uiteraard) de huurprijs verrekend.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2015, 07:21:18 am door C5CCV »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #17 Gepost op: juni 02, 2015, 08:00:02 am »

Als je al veel gekampeerd hebt met tent, dan weet je toch wel dat kamperen je ding is. Een vouwwagen is dan alleen maar luxer opzetten en slapen, maar verder toch echt gewoon kamperen onder doek. Dan is het gewoon een kwestie van veel klappers bekijken en vooral ook opzetten, op het bed gaan liggen, bagageruimte bekijken etc. Ik ben vaak vanuit het werk op rustige momenten bij dealers geweest en dan mag je van alles uitproberen. Was het wat, dan nam ik manlief mee.

Wat betreft de keuken: wij zijn ook van tent naar vouwwagen gegaan en ik wilde echt geen keuken erbij. Toch gedaan en zo blij mee! Vooral omdat je alles in de keuken kunt laten staan, ook onderweg, en dus al die spullen niet meer hoeft in en uit te pakken.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #18 Gepost op: juni 02, 2015, 05:50:42 pm »

Wij zijn ook gelijk voor een nieuwe gegaan als onervaren kampeerders. Huisjes of stacaravans vind ik niet ruim genoeg en niet te betalen in het hoogseizoen (we zitten verplicht aan de bouwvak vast). We hadden dit jaar een kant-en-klare tent gehuurd, maar last minute toch gecancelled omdat we toch besloten een vouwwagen aan te schaffen. Liefst had ik een kyte gewild, maar voor ons niet te betalen, de Malawi was voor ons het beste alternatief.

We zijn overigens niet over 1 nacht ijs gegaan hoor, we waren al 2 jaar aan het zoeken en het kijken (alle dealers wel gehad volgens mij, hoewel ik bewust HK heb overgeslagen omdat ik anders mezelf voor de gek zou gaan houden  ::) ).

10 juli vertrekken we voor one 1e kampeervakantie en gelijk naar Spanje (ja, wij doen alles gelijk extreem haha).
Gelogd

zomerzonklapper

  • Gast
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #19 Gepost op: juni 02, 2015, 06:18:22 pm »

Wij dachten met een budget van 3000 euro moet het lukken, maar er is mega veel te koop, zodat je op eenvoudige wijze 'knettergek" kunt worden.
Iedere dag 2 uur op internet surfen naar de juiste keuze, een nieuwe Cabanon, 3Dog of Smitveld is toch al gauw 6000 a 8000 euro zonder alle optie's, en dan begint het pas. :N :N :N alle optie's bij elkaar tellen behoorlijk op.

Met geluk een Relax Tenttrailer gevonden op mp voor iets meer dan ons budget, in mijn ogen een top wagen, zeker kwa wegligging en ruimte, groot bed, veel bergruimte keuken aan de achterzijde uitklapbaar (ook goed zelf of door een timmerman te laten maken). ruime tent en voortent en voor 400 euro een slaapruimte optie. Al met al nieuw heel betaalbaar. zeker met een budget van 8000

succes ..........

o ja, toen we er een hadden gekocht op mp kreeg ik ineens veel meer tijd  :), maar zoals ze zeggen , het bezit is het einde van het vermaak.   Nu zoeken naar allerlei leuke accessoires om het kamperen nog aangenamer te maken


Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #20 Gepost op: juni 02, 2015, 07:06:00 pm »

Wij kamperen al een tijdje met een tent. Maar door ruimte te kort in onze auto stonden we voor een keus.

We hebben een vouwwagen met veel bagage ruimte en we komen nog steeds ruimte te kort.
Ik denk als wij een grotere auto zouden kopen dat we nog steeds ruimte te kort komen.
Dat is net zoiets als dat ik iedere maand geld te kort kom  :#

Het gewicht van de gemiddelde vouwwagen zit tussen de 650 Kg tot 750 Kg

Met jullie budget zou ik ook voor een nieuwe gaan.

Suc6 we horten graag wat het geworden is.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #21 Gepost op: juni 02, 2015, 08:39:27 pm »

Nou, je maakt wel wat los, aan het aantal reacties te zien..
Of je nu gaat huren, tweede hands of nieuw kopen, het is aan te raden om eerst te bepalen wat je belangrijk vindt in een vouwwagen. Hier zijn wel eerdere draadjes over te vinden. Voor ons was dat bijvoorbeeld het slaapcomfort: op de wagen, geen bed ernaast en een goed matras met voldoende ruimte om eventueel te vervangen door een nog beter. Dan blijven er opeens maar een paar wagens over en maak je een keuze. Is ook leuk om te doen, lekker een beetje rondneuzen op internet en daarna in een kampeerwinkel, wat wil je nog meer..
Wij zijn uiteindelijk voor een nieuwe gegaan, maar pas nadat we er een behoorlijke zoektocht op hadden zitten en precies wisten wat we wilden. Veel succes en plezier met kiezen!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #22 Gepost op: juni 03, 2015, 08:02:30 am »

Ik zou inderdaad, als je de mogelijkheden hebt, eens langs gaan bij de verschillende campingzaken. Hier heb je een overzicht met kampeerwinkels per provincie ingedeelt en op een kaart weergegeven: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=11688.0

Zoals je zegt: er is héél veel keuze en dat is omdat er zoveel wensen zijn. Wij waren onlangs bij De Wit in Schijndel en die hebben een halve verdieping volstaan met moddellen van een kleine 4.000 ,- tot 20.000,- euro. Wij hebben destijds na het najaar een showmodel gekocht, ook dat is nog een optie maar dan moet je wel de zomer zonder doorkomen of een wagen huren.

succes met de zoektocht!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #23 Gepost op: juni 03, 2015, 08:14:53 am »

Ga zelf ook altijd voor nieuw.
Houd van een mooi nieuw bed en wagen.
Het moet natuurlijk wel in je budget liggen allemaal.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 155
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #24 Gepost op: juni 03, 2015, 08:39:13 am »

Wij zijn begonnen met een geleende Holtkamper Flyer, waarna het klapvirus is toegeslagen  :J :J :J

Daarna eerst een goedkope Alpenkreuzer Super GT via MP, leuk ding, luifel met franjes, alles echt 70's, maar niet makkelijk alleen op te zetten en met 2 kids mee duurt dat te lang.
Vorig jaar hadden we de gelegenheid te investeren in een nieuwe Holtkamper (heb ook gekeken in Bunnik naar een Cocoon Aero), echter gekozen voor zonnepanelen en een tweedehands Flyer.
Daar ben ik erg blij mee, die kan ik alleen opzetten en afbreken  :J :J. Al het andere is moeilijk om alleen te doen.


Gelogd

cdn

  • Gast
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #25 Gepost op: juni 03, 2015, 03:37:15 pm »

Welkom bij de club :-)

Nadat we 2 jaar geleden wij onze caravan verkocht hadden (en we dus één zomer niet gekampeerd hebben - verschrikkelijk!), zijn we vorig jaar beginnen klappen met een nieuwe Odyssee.

Zelf zag ik het sleuren met een caravan niet meer zitten, maar een tent? Dat wou mijn echtgenote dan weer liever niet... Dus werd het een vouwwagen.

Na flink overwegen hebben we gekozen voor de Trigano Odyssee. Enerzijds omdat die snel klapt, anderszijds omwille van het slaapcomfort (2x dubbele lattenbodem) en de ruimte. En de prijs van een Odyssee valt ook reuze mee.

Waarom een nieuwe? Uiteraard omdat we reeds weten dat we graag kamperen, maar ook een stukje voor onze eigen gemoedsrust. En natuurlijk omdat het leuk was om die helemaal naar onze eigen zin samen te stellen (kleur, luifel, gastencabine, imperiaal, disselbak, ...).
Wel hebben we het model mét keuken. Die hangt achterop de vouwwagen en geeft nog een hoop extra bergruimte.

Keuzes zijn nu eenmaal persoonlijk, en wij kunnen niet in jouw plaats kiezen. Kunnen wij de Odyssee aanbevelen? Zeker weten. Maar of je nu gaat voor de Cabanon, de Odyssee, of nog wat anders, ik ben er zeker van dat jullie er leuke ervaringen mee zullen beleven.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #26 Gepost op: juni 04, 2015, 09:19:22 pm »

Hoi iedereen

De bomen in de bos zijn weg.
Ik heb een bijzondere aanbieding op zak voor een mooie jong gebruikte met alles er op en er aan.
Onder mijn budget en me vrouw is er verliefd op hahah.
Zaterdag maar eens kijken.

Groetjes

Martijn en Marleen
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #27 Gepost op: juni 04, 2015, 09:30:54 pm »

Hoi iedereen

De bomen in de bos zijn weg.
Ik heb een bijzondere aanbieding op zak voor een mooie jong gebruikte met alles er op en er aan.
Onder mijn budget en me vrouw is er verliefd op hahah.
Zaterdag maar eens kijken.

Groetjes

Martijn en Marleen
Vertel! Welke klapper is het???
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

kph

  • Gast
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #28 Gepost op: juni 04, 2015, 10:18:06 pm »

Vertel! Welke klapper is het???

Ja, jullie maken het wel spannend zo voor ons haha!!!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer
« Reactie #29 Gepost op: juni 04, 2015, 10:18:16 pm »

....... Zaterdag maar eens kijken........


...... staat ie op MP op 'gereserveerd'?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal