Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Denemarken  (gelezen 51748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Denemarken
« Gepost op: juni 03, 2015, 09:19:51 pm »

Eindelijk is het zover ben wat aan het rondkijken voor de zomer vakantie.
Eigenlijk wil mijn zoon Jasper nar Denemarken maar ken me er eigenlijk geen voorstelling bij maken.

Wie kan me over de streep trekken met leuke uitjes en campings?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

  • Gast
Re: Denemarken
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2015, 09:35:21 pm »

Tsja, Denemarken is wat dat betreft nogal gevarieerd... Van de drukte van Legoland tot de krijtrotsen van Mon tot de schitterende stranden aan de noordkust. Van zeil- en surfcampings aan de Ringkobingfjord tot de muziekcamping Vammen aan de Tjele Langso. En alles er tussen in. Wat zoek je?

Ik vind Denemarken een heerlijk land. Zodra je de grens Duitsland-Denemarken over gaat voel je de ontspanning over je neerdalen. Wij gaan dit jaar ook weer die kant op!
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Denemarken
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2015, 10:25:29 pm »

Tsja, Denemarken is wat dat betreft nogal gevarieerd... Van de drukte van Legoland tot de krijtrotsen van Mon tot de schitterende stranden aan de noordkust. Van zeil- en surfcampings aan de Ringkobingfjord tot de muziekcamping Vammen aan de Tjele Langso. En alles er tussen in. Wat zoek je?

Ik vind Denemarken een heerlijk land. Zodra je de grens Duitsland-Denemarken over gaat voel je de ontspanning over je neerdalen. Wij gaan dit jaar ook weer die kant op!

Helemaal eensch.  :J Waar zoek je naar?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Denemarken
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2015, 10:33:30 pm »

Tja Jasper wil eigenlijk naar legoland maar zie de ruim 150 euro entre niet zitten. :(

Maar is het oudste dorpje van Denemarken Ribe iets?
We zijn niet vies van wat cultuur  (Denk aan Normandië voor de 2 de wereld oorlog of Wenen voor de kastelen van Sissi de keizerin)zit te denken aan iets over Vikingen of staat Denemarken om nog iets bekend?
Natuurlijk willen we ook iets van de brede stranden meemaken en de fiets gaat ook mee.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re: Denemarken
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2015, 10:37:49 pm »

De sprookjes van Hans C Andersen. Dat is ook echt Deens.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Denemarken
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2015, 10:46:46 pm »

Ik vind vooral het uiterste noorden van Denemarken erg leuk, maar dat komt denk ik ook omdat het op Zweden lijkt. Wij rijden graag door naar Zweden of Noorwegen.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Denemarken
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2015, 10:50:28 pm »

Maar is het oudste dorpje van Denemarken Ribe iets?
Wij zijn in 2011 in Ribe geweest. Ontzettend mooi stadje, erg toeristisch maar niet hinderlijk. Ik zou er zeker heen gaan. We hebben er ook gegeten en waren gelet op het toerisme verbaasd over de lage prijs bij goede kwaliteit.
Er waren ook diverse viking activiteiten maar daar hebben we niet aan meegedaan, dus kan ik niet over oordelen.

Legoland is leuk als je voor de figuren en landschappen van lego gaat, als pretpark is het niet bijzonder.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Denemarken
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2015, 11:03:27 pm »

Tja Jasper wil eigenlijk naar legoland maar zie de ruim 150 euro entre niet zitten. :(

Maar is het oudste dorpje van Denemarken Ribe iets?
We zijn niet vies van wat cultuur  (Denk aan Normandië voor de 2 de wereld oorlog of Wenen voor de kastelen van Sissi de keizerin)zit te denken aan iets over Vikingen of staat Denemarken om nog iets bekend?
Natuurlijk willen we ook iets van de brede stranden meemaken en de fiets gaat ook mee.

Legoland zijn veel kortingsakties voor. Zou ik dan in de gaten houden. Qua cultuur kun je niet om Kopenhagen heen, al vonden we Roskilde zeker ook de moeite waard.  Vikingschipmuseum met buitenaktiviteiten is ook voor kinderen de moeite waard. Kliffen bij Mön, met de fiets heen en weer over Knudshoved odde (met de grafheuvels), nationaalpark Thy, allemaal de moeite waard.
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2015, 07:55:57 am door sanderv »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Denemarken
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2015, 11:05:30 pm »

Als je helemaal naar Noord-Denemarken gaat, kijk dan wel goed uit op welk strand je terecht komt....

 :K
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Denemarken
« Reactie #9 Gepost op: juni 03, 2015, 11:09:20 pm »

Als ik in het gebied van Ribe zit rij niet zo even naar Kopenhagen.
Of ik moet dan gewoon de 2de week die kant op gaan.

Nog camping adviezen?

Ben nog niet helemaal om trouwens. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Denemarken
« Reactie #10 Gepost op: juni 03, 2015, 11:15:34 pm »

Als ik in het gebied van Ribe zit rij niet zo even naar Kopenhagen.
Of ik moet dan gewoon de 2de week die kant op gaan.

Nog camping adviezen?

Ben nog niet helemaal om trouwens. ;)

Wil je een standplaats of rondtrekken? Wij zijn in Mön begonnen, doorgetrokken richting Fredensborg/Helsingor, daarna via Odense richting Jutland en tenslotte via Legoland Billund het land weer uit. Veel gefietst, veel gelopen, al met al twee en een halve week weg met twee kleine kinderen. Was prima te doen.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Denemarken
« Reactie #11 Gepost op: juni 03, 2015, 11:29:00 pm »

Ik probeer het thuisfront ook steeds warm te krijgen, dochter wil italie, manlief Oostenrijk en ik roep al een aantal jaar Denemarken. Hangt ook vh weer af..ik zit wel met een puber van 16 bijna 17. Dus wie weet daar een geschikte camping voor.( wil uiteraard wel ff bij Camp-let meteen kijken) ps wij trekken, dus meerdere campings zijn welkom. Vammen heb ik al een kennis over gehoord, schijnt een verslavende camping te zijn.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Denemarken
« Reactie #12 Gepost op: juni 04, 2015, 12:09:53 am »

Zodra je de grens Duitsland-Denemarken over gaat voel je de ontspanning over je neerdalen.

Absoluut! Wij komen al een aantal jaren in Denemarken en elke keer weer ervaren wat NielsP heeft omschreven. Ik kan van alles proberen te omschrijven maar je moet het eigenlijk gewoon ervaren. Midden in de stad op een pleintje lunchen, geen getoeter van auto's, niet met luide stem te hoeven praten maar gewoon relaxed op normaal stem niveau praten en van een broodje genieten! Iedereen doet dat. In het begin zal je er verbaasd van staan, later besef je hoeveel herrie wij gewend zijn te maken :# en ga je mee in de ontspanning die Denemarken is  :J

Het is inderdaad waar je van houdt:
Vikingen? Dan ga je naar Ribe, Roskilde, Hobro of Lejre.
Natuur? Dan inderdaad Mons, de kalkmijnen in Monsted of een van de legio eilandjes of Fjorden en uiteraard: Skagen!  WW
Kastelen? Mijn tip: Egeskov! Ik zou er willen verdwalen! Maar uiteraard zijn er nog veel meer kastelen die absoluut de moeite waard zijn.
Maar ook erg leuk en een gehele dagbesteding waard: energie museum in Bjerringbro

Naast de vele foto's die je van Egeskov op Google kan vinden, kijk hier eens naar:
https://www.dropbox.com/s/a3c8nlj1dqeyrhw/IMG_1888.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/tz03z5ikqw4bhob/IMG_1875.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/enatxd1ri503urj/IMG_1887.JPG?dl=0

Maar ja zo heb ik er nog 100-en  :J

Denemarken? Gewoon doen!

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Denemarken
« Reactie #13 Gepost op: juni 04, 2015, 11:44:42 am »

Inderdaad voor legoland goed de acties in de gaten houden! Scheelt veel. Wij hebben er in 2013 heerlijk van genoten, stonden op de camping http://www.ommeaacamping.dk/?lanGuid=9 40 km er vandaan, heerlijk rustig.
Ribe is ook geweldig plaatsje. Wij waren in denemarken er op doorreis naar zweden, dus meer ervaring heb ik niet.
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Denemarken
« Reactie #14 Gepost op: juni 04, 2015, 12:07:02 pm »

Maar hoe zit het met het zomer weer in Denemarken? Of ben ik dan wel heel erg oud Hollands aan het zeveren?! :P
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal