Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek  (gelezen 14460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #30 Gepost op: juni 12, 2015, 02:37:35 pm »

waarom probeer je niet eerst met een voordelig 2e handsje;
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m938003273-holtkamper-flyer-1.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Mag ik weten waarom je een middenpad wil?
Gelogd
live life outdoors

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #31 Gepost op: juni 12, 2015, 08:37:46 pm »

Wij zijn niet zo 2dehands achtig aangelegd met zon zaken. Mijn vriendin heeft graag proper en van haar. Dus vandaar de keuze voor zeer jonge tweedehands of nieuw/demo. Waren gisteren naar een 2de hands gaan kijke en ze knapte direct af ook al was die fijn in orde. De keuze loopt tussen safari en toch wel dakota. Welke ik op zich echt wel een leuke wagen vind. Zeker met de opmerkingen hier op het forum.
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #32 Gepost op: juni 14, 2015, 05:34:56 pm »

Het is dan zover en onze vouwwagen staat in de garage. WW Toch nog dik overwogen om een raclet safari te zoeken, maar ligt als we eerlijk zijn boven ons opgesteld budget. We hebben dan besloten om een nieuwe Dakota te kopen. Welke ik van begin al een leuke vouwwagen vond. Stond deze 2jaar geleden te bewonderen bij de Wit.
Opzoek, vond ik een 2014 voor een leuke prijs met het actiepakket en de luifel en zijwanden inbegrepen. Deze zijn we dan gisteren gaan ophalen :> in Herpen. SUPERVRIENDELIJKE mensen, fijne uitleg en sympathiek ontvangst.
Wat ik zo leuk vond aan deze wagen is de helderheid (met panoramaraam) en dat ze zo compleet worden geleverd.
Vandaag met volle plezier deze opgezet en moet zeggen: heb hier geen probleem mee. Gaat me vlot af. Aantal zaken met 2 en mijn vriendin was rustig bezig met de kleine...Mijn luifel van de caravan was precies meer werk.
De bedden zijn lekker ruim en van de rits heb ik geen last. Ook kreeg ik alles zoals poldertoerist doet, in de bakken van de wagen, de stoelen, de tafel en wasrek kunnen erop. Enkel nog de kratjes vullen en hupla we zijn er mee weg. :zw

Er zaten 4 plankjes bij...ik veronderstel dat deze voor onder de bedpootjes zijn?
Ook zit er een pompje in de  keuken, vanwaar haalt dit stroom? Ik vond enkel het stroomdoosje?
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #33 Gepost op: juni 14, 2015, 05:40:08 pm »

Het as dak heeft eigelijk een groot voordeel, aangezien wij zeer vaak naar zeeland gaan en daar zeevolgens zitte met een slecht dieet geeft dit niet zon probleem om even daar met een vot over te gaan. Dus dit heeft mij wel overtuigd wat ik eerder een minpunt vond.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #34 Gepost op: juni 14, 2015, 05:46:27 pm »

Gefeliciteerd met jullie aankoop!

Als ik het geld ervoor (over) had gehad zou ik de Safari hebben gekozen, maar het is toch nog een aardig prijsverschil. En wij moesten alle kampeerspullen ook nog aanschaffen, dus de Dakota was budgettechnisch voor ons de beste keuze.

De 4 plankjes zijn voor onder de uitdraaipoten. Onder de bedpoten hebben wij Fiamma Plates, hoewel je ze onderling ook kunt omwisselen:


Hier ook heel blij met het AS dak als ik zie wat daar geregeld op ligt/zit.

Het pompje in de keuken ging in ons geval naar een houder waar twee blokbatterijen in moeten. Omdat die dingen snel leeglopen (ook wanneer je ze eruit haalt) hebben we er na de eerste zomer een omvormer tussen gezet en een stekker eraan, zodat hij nu gewoon op 230V kan. De kraan is meteen ook wat krachtiger.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #35 Gepost op: juni 14, 2015, 06:05:17 pm »

Aah dat is dat wit blokje. Daar gaat idd een omvormer op.
Steunvoetblokjes heb ik zo van plastic (fiamma dacht ik). Dus ga ik die gebruiken en die houten vervang ik zoals op je foto voor de bedden.

Wij hebben het geluk dat we de meeste spullen hebben want het loopt snel op. 6000€ was echt mijn uiterst budget en daar ben ik nu mee gesteld.

En we hebben zorg voor onze spullen dus de vw zal wel 10jaar mee moeten kunnen. De ijskast is zo ook al een 50jaar oud (want die heb ik nog van mijn ouders)

Ik vond het trouwens ook super rijden! Voelde ik niet achter de skoda 2.0 tdi DSG maar mijn wagen is een kia venga 1.4 benzine maar dat gaat ook prima lukken. Wat een verschil met een caravan van hetzelfde gewicht.

Heb je nog praktische tips cindy waar ik acht op kan slaan?



Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #36 Gepost op: juni 14, 2015, 06:59:24 pm »

Over tips moet ik even nadenken, kan zo 1-2-3 niks bedenken behalve de omvormer op de kraan.

Wij hebben wel van die kapstokjes in de voortent aan weerzijden van het raam. Zo eentje:



En zo eentje:



Passen allebei, dus is maar net wat je voorkeur heeft.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #37 Gepost op: juni 14, 2015, 07:05:55 pm »

Zo een laatste heb ik net weggegooid. Ooit vergeten uit de tent te halen bij opvouwen met serieuse nadelige gevolgen vandien. Naaiwerk:)35]
Vandaar ben ik daar geen fan meer van.
Hebbe jullie een disselbak? Wat steken jullie daarin? Ik heb niet iets buiten den spies (fiama in zon rode zak) en wat voetjes.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #38 Gepost op: juni 14, 2015, 07:41:57 pm »

Wij hebben overigens de stokken gemarkeerd met gekleurd tape. Ook al is het vrij makkelijk om de voortent/luifel stokken in elkaar te zetten, op deze manier gaat het toch weer wat sneller.

Wij hebben in de disselbak de gasflessen staan, de gereedschapskist, de haringzak met inhoud, grondzeilen, nespresso apparaat, levelers en meestal nog 1 tas met kleding. En op de heenreis een tas met zwemspullen voor onze 8-jarige zoon, zodat hij meteen kan gaan zwemmen bij aankomst terwijl wij de wagen opzetten.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #39 Gepost op: juni 14, 2015, 07:59:21 pm »

Ik heb vandaag alle stokken genummerend met de dymo.
Geen gasfles in de keuken? Of is dat dan te zwaar?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #40 Gepost op: juni 14, 2015, 09:17:40 pm »

Er past geen gasfles in onze keuken. Ja, misschien die hele kleine groene, maar dat vind ik niet handig. Bovendien is de keuken al zwaar genoeg. Dus staat ie in de disselbak om wat tegengewicht te geven.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #41 Gepost op: juni 14, 2015, 09:59:36 pm »

Bij mij past er zon kleine blauwe van campingaz in. Maakt het idd wel wa zwaarder ma lijkt me nog binnen de norm.
Die beugels ga ik wel in doog houden want zo een klein beugeltje voor zon hele keuken vin ik wel idd licht maar dat zie ik wel later
Wel ga ik wieltjes op de keuken voorzien want de keuken met nu echt wel zwaar met 2 getild worden.
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #42 Gepost op: juni 15, 2015, 09:13:10 pm »

Cindy ik las dat je wieltjes via 'Ben' hebt gekocht. Kan je me daar wat meer over vertellen?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #43 Gepost op: juni 15, 2015, 11:28:32 pm »

Campingaz is niet mijn ding, te duur en te lastig in het buitenland. Dus hier de gewone groene flessen.

De wieltjes van Ben zijn ideaal en keurig afgewerkt. Tijdens het rijden kunnen ze gewoon blijven zitten en bij aankomst laat je ze zakken en na het losmaken van de keuken is het een stuk makkelijker verplaatsen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Re: Hoe kies je jouw merk en type vouwwagen. op zoek door Veek
« Reactie #44 Gepost op: juni 15, 2015, 11:40:50 pm »

Ze zijn alsinds betaalbaarder dan de origineel. ik denk dat ik deze ga proberen. Mijn vriendin is niet echt zon krachtpatser dus dat moeten we oplossen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal