Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-  (gelezen 18911 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #30 Gepost op: juni 17, 2015, 11:46:01 am »

Wij hebben onze Cabanon  gekocht bij Pauwels in Almelo. We waren er meerdere keren geweest en diverse mogelijkheden besproken maar van de prijs kon niks af.  Wel heb ik wat xtra  weten bij te praten zoals de luxe luifel en de disselbak. Verder kregen we op 20% korting op aangekochte spullen uit hun kampeerwinkel. Ik heb verder eigenlijk niet het gevoel gehad dat ze me oor probeerden aan te naaiden en ik ben tevreden met de uiteindelijke afhandeling   :J
Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #31 Gepost op: juni 17, 2015, 12:35:36 pm »

Wat is dan de spreekwoordelijke stroop die jij meeneemt buiten een flinke zak geld?

Met alleen maar roepen om een hoge korting bereik je niks. Mopperen en onvriendelijk doen tegen de verkoper zal averechts werken. Vraag tijdens het onderhandelen eens vriendelijk om een extra kopje koffie en praat net zo lang tot je het samen eens bent. Als de verkoper niks kan verdienen zal hij niet aan je verkopen. "Gratis" accessoires of korting op andere aankopen liggen altijd meer voor de hand.

Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #32 Gepost op: juni 17, 2015, 06:49:04 pm »

Alles is al een beetje gezegd en de prijzen liggen idd redelijk vast. Door de bediening van een regio door een dealer kan het vervelende consequenties hebben als je voor een paar euro korting je klapper aan de andere kant van Nederland koopt. Lees het forum maar eens na... Diverse klaagliederen te vinden over service op 200km enkele reis en een op zaterdagen gesloten werkplaats.

Wij hebben met rustig koffiedrinken en gezellig kletsen twee Jamets voor een nette prijs gekocht. En die service op 25km van huis is heel, heel erg fijn en nu ik geen leasebak meer heb achteraf ook financieel de juiste keuze.

Het gaat uiteindelijk over het totaalplaatje en niet alleen over de prijs van de klapper.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #33 Gepost op: juni 17, 2015, 06:52:16 pm »

Alles is al een beetje gezegd en de prijzen liggen idd redelijk vast. Door de bediening van een regio door een dealer kan het vervelende consequenties hebben als je voor een paar euro korting je klapper aan de andere kant van Nederland koopt. Lees het forum maar eens na... Diverse klaagliederen te vinden over service op 200km enkele reis en een op zaterdagen gesloten werkplaats.
Zo is het maar net. Het is dat wij graag een Holtkamper wilden, maar anders beslist een vouwwagen dicht in de buurt gekocht zoals onze eerste vouwwagen, de Jametic. Maar mij hoor je niet klagen als ik voor service naar Bunnik moet. Is eigen keus geweest.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #34 Gepost op: juni 17, 2015, 09:54:03 pm »

Maar mij hoor je niet klagen als ik voor service naar Bunnik moet. Is eigen keus geweest.
Hihi... dat is de luxe positie die ik had toen Erica nog Aart Kok dealer was. Vanuit Utrecht naar Zeist toen het een Aart Kok werd en vanuit Utrecht naar Bunnik als het een Holtkamper was geworden. :#
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #35 Gepost op: juni 17, 2015, 11:51:42 pm »

Van Aart Kok weet ik dat aantal dealers is teruggedraaid omdat ze wel korting gaven of aanbiedingen deden.
Bij ons konden we er ruim tien procent af praten..... en drie weken proberen met indien het niet beviel terugkoop garantie (minus duizend euro) Wat aanzienlijk goedkoper was dan huren.
Wij kochten een showroommodel omdat we pas laat op vakantie gingen naar kregen een gloednieuwe..... was makkelijker. Voldoende ruimte om te onderhandelen toen.
Was trouwens bij de Jong in de Zilk... ook daarna prima service gekregen.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #36 Gepost op: juni 18, 2015, 08:10:10 am »

Van Aart Kok weet ik dat aantal dealers is teruggedraaid omdat ze wel korting gaven of aanbiedingen deden.
Het lijkt muggeziften, maar "van Aart Kok" kan hier twee dingen betekenen. Ik neem aan dat het niet zo is dat je dat van Aart Kok zelf te horen hebt gekregen.
Aart Kok heeft bovendien al zijn dealerschappen c.q. verkooppunten ingetrokken. Voor een verkoper is het dan positiever om tegen de klant te zeggen dat een dealerschap ingetrokken is omdat-ie korting gaf, dan omdat-ie de minimum-omzet voor een dealerschap niet kon halen.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2015, 08:21:53 am door Frankie »
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #37 Gepost op: juni 18, 2015, 08:57:21 am »

Je hebt daar wel een punt.
Maar ik begreep dat ze het ook exclusief wilden houden.
Niets mis met de mensen in Heemstede hoor.... ik wilde alleen maar aangeven dat ik de ruime korting wel voor elkaar kreeg.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #38 Gepost op: juni 18, 2015, 11:01:24 am »

ik wilde alleen maar aangeven dat ik de ruime korting wel voor elkaar kreeg.
Hoe langer ik over korting nadenk, hoe raarder ik het fenomeen korting bij aankoop begin te vinden.

Korting is in mijn optiek altijd iets wat je geeft omdat je er als leverancier iets voor terug krijgt of iets behoudt wat je niet kwijt wilt. Kortom, er staat iets tegenover.

Korting dus, als je klanten wilt trekken ("nu van... voor...") omdat je vriendjes bent ("kan ik dat bij jou misschien goedkoper krijgen?"), omdat er een wederzijds voordeel bestaat (quantumkorting), of als er sprake is van een langdurige relatie (= omzetzekerheid. Hoewel energiemaatschappijen en hypotheekverstrekkers dat concept niet echt lijken te bevatten :( ).

Elke andere vorm van incidentele korting is geboren uit angst van de leverancier dat de klant op het laatste moment naar een ander gaat. Maar als die ander (omdat de markt nu eenmaal zo in elkaar zit; denk daarbij aan de keukenboeren) een vergelijkbare korting geeft, wordt het feitelijke prijsverschil voor de klant netto onder de streep dus echt minimaal.
Sterker nog. Dan is-ie al heel snel aan brandstof meer kwijt dan de korting 'm aan voordeel oplevert.

Het gevolg is dat de gunfactor van de klant een steeds grotere rol gaat spelen. Totdat bij wijze van spreke de geur van de aftershave van de verkoper doorslaggevend wordt...
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #39 Gepost op: juni 18, 2015, 12:01:35 pm »

Blijft vreemd met kortingen,  ik heb zelf ook een zaak en geef alleen quantumkorting omdat ik dat wil en onder vaste regels. Maar het afdingen wordt steeds meer gemeengoed en bijna duizend euro extra betalen is toch zonde. ...
In ons geval namen wij genoegen met een showroommodel en latere levering. Dus ook een voor wat hoort wat regeling.
Dat tegenwoordig veel bedrijven de prijzen al verhogen om daarna korting te kunnen geven is een feit.
Korting vragen staat vrij.... korting geven ook....
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #40 Gepost op: juni 19, 2015, 08:13:32 am »

Korting is misschien niet helemaal het goede woord. Het is meer een onderhandeling naar de beste prijs (voor beide partijen). Bij duurdere goederen en onroerend goed komt dat vaker voor. Ik weet niet hoe dit in de "vouwwagenwereld" zit, maar bij auto's en huizen is dit heel gebruikelijk. Bij een huis zeker, omdat de waarde vooral uit aannames bestaat.

In ieder geval zit er best nog wat marge op, zeker op de accessoires. Bij het Jamet subforum is een topic over wielen onder de keuken (zie: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=13743.0). Ik heb zelf laatst ook wielen bij die site (wielenoutlet.nl) besteld en de wielen zijn van prima kwaliteit. Zelfs onder de 5 euro heb je al een aardig wiel, met expanders kan je voor €40 klaar zijn. Nu weet ik niet wat voor exotische wielen ze bij Cabanon hebben, maar daar kosten wielen €169. Welliswaar inclusief montage, maar dat zijn de kosten niet.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #41 Gepost op: juni 19, 2015, 09:52:05 am »

Korting is misschien niet helemaal het goede woord. Het is meer een onderhandeling naar de beste prijs (voor beide partijen). Bij duurdere goederen en onroerend goed komt dat vaker voor. Ik weet niet hoe dit in de "vouwwagenwereld" zit, maar bij auto's en huizen is dit heel gebruikelijk. Bij een huis zeker, omdat de waarde vooral uit aannames bestaat.

In ieder geval zit er best nog wat marge op, zeker op de accessoires. Bij het Jamet subforum is een topic over wielen onder de keuken (zie: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=13743.0). Ik heb zelf laatst ook wielen bij die site (wielenoutlet.nl) besteld en de wielen zijn van prima kwaliteit. Zelfs onder de 5 euro heb je al een aardig wiel, met expanders kan je voor €40 klaar zijn. Nu weet ik niet wat voor exotische wielen ze bij Cabanon hebben, maar daar kosten wielen €169. Welliswaar inclusief montage, maar dat zijn de kosten niet.
Dat er een marge zit tussen de materiaalkosten en de verkoopprijs is normaal. Tenslotte zit daar nog wel een aantal partijen tussen: Wielenleverancier --> Cabanon --> importeur --> dealer --> consument, ipv. Wielenleverancier --> consument. Al die partijen hebben hun mensen, die zorgen voor de service die ook graag een goed salaris willen en andere onkosten die je ook betaald. Zo werkt onze economie. Heb jij die service niet nodig en doe je het zelf dan hoef je dat ook niet te betalen.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #42 Gepost op: juni 19, 2015, 10:49:08 am »

Korting is misschien niet helemaal het goede woord. Het is meer een onderhandeling naar de beste prijs (voor beide partijen).

Misschien heel vreemd, maar als ik korting moet geven heb echt nooit het gevoel dat ik onderweg naar iets wat voor mij de beste prijs is....
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #43 Gepost op: juni 19, 2015, 06:07:43 pm »

Misschien heel vreemd, maar als ik korting moet geven heb echt nooit het gevoel dat ik onderweg naar iets wat voor mij de beste prijs is....

 :???? ik kan er geen touw aan vast knopen, ligt wellicht aan mij ............... maar het klinkt inderdaad vreemd
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: 1.63 % Korting op vouwwagen??! van €10.000,-
« Reactie #44 Gepost op: juni 19, 2015, 07:21:57 pm »

Korting is misschien niet helemaal het goede woord. Het is meer een onderhandeling naar de beste prijs (voor beide partijen).

Was een reactie op deze post :#
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2015, 07:38:07 pm door WimS »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal