Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Chamonix laadruimte vraag  (gelezen 3418 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Cabanon Chamonix laadruimte vraag
« Gepost op: juni 17, 2015, 11:09:31 pm »

Vandaag toevallig even langs de dealer en met mijn jongste even naar caravans en vouwwagens gekeken.
Opvallend was de extra ruimte (in de breedte) bij de Chamonix t.o.v. de wat smallere Cabanons.

Als ik het goed heb bekeken blijft en een ruimte van ongeveer 190x90x32 over als de wagen is ingeklapt (buiten dus de opbergbakken die zich normaal onder de bedden bevinden).
Maar ook de tent, luifel, e.d. moeten mee.
Mijn vraag is dan ook: hoeveel ruimte blijft er over om zaken als klapstoelen, tafel, e.d. mee te nemen?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Cabanon Chamonix laadruimte vraag
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2015, 02:06:04 pm »

Wij hebben dan wel geen Chamonix, maar een Mercury..De stoelen en tafel leggen wij altijd op de de kar..Met een verlengd afdekzijl is er genoeg onder te leggen.

Wij hebben er , 2 toppers, campingtafel, 2 campingstoelen, 2 vouwstoelen, 2 kinderklapstoelen, inklapbare campingkast en droogrek opliggen. We kunnen dan niet meer over de klapper heen kijken via de achteruit kijk spiegel, maar dat vinden wij geen probleem.

In het gangpad hebben wij 2 kratten boodschappen staan, en liggen de stokken met grondkuipzijl en het tenttapijt.

Bedden zijn van de Chamonix volgens mij breder, maar ik vraag me af of het gangpad ook breder is dan de Mercury?
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Cabanon Chamonix laadruimte vraag
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2015, 08:50:48 pm »

Het looppad van de Chamonix is zeker breder. Ik heb ze beiden vergeleken al heb ik alleen de Chamonix opgemeten, die is dus 90 cm breed en 190 cm diep. De diepte bij de Mercury zal wel ongeveer gelijk zijn, maar de Chamonix zelf is al 25 cm breder en het lijkt alsof het loopdeel ook zoveel smaller is.

Maar er is dus nog wel wat ruimte over om iets kwijt te kunnen. Bedankt.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Cabanon Chamonix laadruimte vraag
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2015, 10:55:05 pm »

Wij zagen onlangs de suncruiser van europa camper/cabanon. Die is ook mooi en ook stukken breder dan de mercury!
Gelogd

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Cabanon Chamonix laadruimte vraag
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2015, 11:59:25 pm »

Er zit erg veel ruimte in de bak van de Chamonix. Zelf hebben we van de tent alleen de stokken in deze ruimte zitten. De voortent/luifel en dergelijke liggen boven op de ingeklapte wagen. Hier liggen ook de tafel en stoelen en met het verlengde afdekzeil is er nog heel wat meer ruimte over onder het zeil. Daarnaast ook nog de enorme disselbak erop voor de lichte spullen.

De ruimte in de wagen is makkelijk op te vullen (zelfs als de wagen ingeklapt is) met koffers/bakken/kratjes. (alleen even de keuken eraf halen om er bij te kunnen natuurlijk)
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Chamonix laadruimte vraag
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2015, 09:49:22 am »

Wij hebben de Columbia, dit is de voorloper van de chamonix en heeft dezelfde afmetingen van de wagenbak.

Tussen de bankjes hebben wij een kastje, topmatras, alle stokken ( voortent en luifel) koffiezetapparaat, scottel en het krukje.

bovenop de wagen hebben we de voortent, kuipzeil, 2 luifels, 2 standen stoelen, tafel, droogmolen, bezem en een speelkleed en op de keuken hebben we het tenttapijt en een picknick tafel.

Hopelijk kan je wat met deze info?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Cabanon Chamonix laadruimte vraag
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2015, 11:27:35 am »

Sannie75, bedankt. Ik neem aan dat je dan ook het verlengde afdekzeil hebt?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Chamonix laadruimte vraag
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2015, 10:03:28 pm »

Sannie75, bedankt. Ik neem aan dat je dan ook het verlengde afdekzeil hebt?

Ehhh nee gewoon het normale dekzeil  :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal