Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Beginner stelt zich voor!  (gelezen 12890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

manon1965

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #30 Gepost op: juni 22, 2015, 04:18:23 pm »

Sja ik ben dan weer een graag meewerkende vrouwelijke klapster. K'weet niet of dat handig is, want meestal denk ik het beter te weten :) Ik lees me vooraf helemaal in en weet graag hoe alles werkt.
Wij zijn begonnen met een oudje: jamet canyon. Met een ongelofelijk buizensysteem (groen, geel en blauw) waar ik als "kleintje" (170) amper bij kon. De veren in de buizen waren nog amper veren te noemen hahaha. Helaas destijds toch verkocht. En nu een jametic. Oke, ik heb nog maar een keer bij het klappen meegeholpen opbouwen en afbouwen(bij de aankoop), maar wat een verademing zeg!!! Maar goed jullie zien de foto's en lezen het wel hoe onze eerste vakantie er mee was. Nog maar 3 weken maar ik ben nu al aan het malen waar en hoe alles komt en wat er eventueel nog aangepast moet worden  :>
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #31 Gepost op: juni 22, 2015, 04:24:16 pm »

@ poldertoerist, deze wagens zijn allemaal aan de ruime kant maar dat heeft ook de voorkeur. Verder is de eis dat er twee fietsen mee moeten kunnen maar dat is altijd wel te realiseren denk ik.

Maar de Oceane zal zeker een bezoekje van ons krijgen aangezien deze ook kortbij te koop staat.

@ Manon vrouwen die helpen en alles beter weten  :I nee als je daar plezier aan hebt is dat toch alleen maar goed ik zie het mijn vriendin niet direct doen hahaha
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #32 Gepost op: juni 22, 2015, 06:21:06 pm »

In de tijd dat wij nog geen kinderen hadden en de fietsen meegingen, werden de fietsen met een goed slot vast gezet aan de fietsendrager en op een zo onmogelijk mogelijke manier. Wij zetten de fietsen dus niet in de houders maar de drager verkeerd om = achterste voren of onderste boven (dat maakt niet uit) en gebruik een goed kabel of kettingslot (motorslot). Dat maakt stiekem verslepen onmogelijk want het hele zwikkie is onmogelijk te tillen én het snel op een auto monteren is ook niet mogelijk omdat de fietsen verkeerd gemonteerd zijn.

Werkte prima :J

Misschien een schot voor de boeg, maar als jullie in de toekomst kinderplannen hebben zou ik een familieklapper nemen zodat je niet binnen een paar jaar (2/3)weer opnieuw naar een klapper moet gaan zoeken. Als er geen kinderwens is zou ik een klapper nemen die makkelijk(er) opzetbaar is en kleiner, scheelt opzet tijd en je hebt de ruimte toch niet nodig.

Qua budget is er altijd wel wat te vinden, zoveel keuze is er.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #33 Gepost op: juni 22, 2015, 06:30:01 pm »

Er staat een hele leuke trigano Oceane op MP heb je die al gezien? Heeft een drager voor fietsen (4) nieuwe banden en de vraagprijs is ruim binnen budget. Alleen even naar Schoorl komen

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m928102954-trigano-oceane-315-gl.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

En een trigano Odysee met fietsenrek in Groot-Ammers: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m938445535-trigano-odysee.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2015, 06:32:37 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

muis

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #34 Gepost op: juni 22, 2015, 07:03:28 pm »

Welkom op het forum,  ik ga dit topic even verplaatsen naar het merkengedeelte.  In het voorstel gedeelte houden we het echt bij het voorstellen omdat daar anders vragen en antwoorden verdwijnen  :J
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #35 Gepost op: juni 22, 2015, 10:35:58 pm »

Nou het werd er schijnbaar te gezellig helaas!!

Maar we gaan hier gewoon verder.
Ik was natuurlijk al een tijdje opzoek maar vandaag veel vorderingen geboekt dankzij jullie bedankt hiervoor. Echter hebben we nu een klapper gezien die maar een maximaal toelaatbare massa heeft van 650 kg kan ik deze laten herkeuren naar 750kg of is die onbegonnen werk en zonde van mijn tijd?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #36 Gepost op: juni 22, 2015, 10:39:57 pm »

Nou het werd er schijnbaar te gezellig helaas!!
Topics horen waar ze horen. Voorstellen dus in het voortel topic en nu zijn we op zoek naar een klapper dus...

Maar ik zou even contact opnemen met het rdw als je het zeker wilt weten. Wat is het eigen gewicht van de klapper? 650kg is niet uitzonderlijk laag hoor
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #37 Gepost op: juni 22, 2015, 10:50:44 pm »

Maar ik stel me voor met een aantal vragen maarjah nu vindt ik mijn eigen topic nog niet meer eens :> (alleen via de verplaatste link)

Maar ik heb meerdere vragen die ik niet specifiek in een topic kan plaatsen dus vandaar in mijn eigen topic.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #38 Gepost op: juni 22, 2015, 10:58:32 pm »

Dat kun je hier doen hoor, je staat nu onder vw informatie. je kunt hier ook een nieuw topic aanmaken, met welke vragen je hebt.
Er zijn altijd wel mensen die de voorstelronde overslaan, vandaar, dit is iets specifieker.
Als je op je eigen profiel klikt (kopje onder het autootje met vw) vind je je eigen bijdragen  in beeld. I:
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #39 Gepost op: juni 22, 2015, 11:02:43 pm »

Zo weer een tip erbij!! Moet dit nu verplaats worden naar tips?

Oke alle flauwheid op een stokje, maar als ik het met de verkoper eens raak over de prijs!!!
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #40 Gepost op: juni 22, 2015, 11:04:29 pm »

Die hebben we ook ..: tip en trics-topic,  :O
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #41 Gepost op: juni 22, 2015, 11:06:45 pm »

Er zijn de nodige aantal lijstjes die aangeven wat er mee genomen moet worden!!

Hebben jullie ook lijstjes? Willen jullie die delen met mij? PM ze gerust en ik zal u dankbaar zijn!!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #42 Gepost op: juni 22, 2015, 11:19:11 pm »

Als je kijkt naar alle boards zie je het gedeelte vouwwagen, hier staat vouwwagenmerken informatie.  Als je die aanklikt en naar beneden gaat zie je je eigen topic. Verplaatsen is soms nodig om onderwerpen bij elkaar te houden  :J

Hier op het forum is een lange lijst met van alles om mee te nemen,  hier de link
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=3957.0
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #43 Gepost op: juni 22, 2015, 11:20:40 pm »

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0
Hier nog een tip, dit topic geeft veel info Hoe je een vouwwagen kunt kiezen :J
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #44 Gepost op: juni 23, 2015, 08:49:50 am »

In de tijd dat wij nog geen kinderen hadden en de fietsen meegingen, werden de fietsen met een goed slot vast gezet aan de fietsendrager en op een zo onmogelijk mogelijke manier. Wij zetten de fietsen dus niet in de houders maar de drager verkeerd om = achterste voren of onderste boven (dat maakt niet uit) en gebruik een goed kabel of kettingslot (motorslot). Dat maakt stiekem verslepen onmogelijk want het hele zwikkie is onmogelijk te tillen én het snel op een auto monteren is ook niet mogelijk omdat de fietsen verkeerd gemonteerd zijn.

Werkte prima :J

Misschien een schot voor de boeg, maar als jullie in de toekomst kinderplannen hebben zou ik een familieklapper nemen zodat je niet binnen een paar jaar (2/3)weer opnieuw naar een klapper moet gaan zoeken. Als er geen kinderwens is zou ik een klapper nemen die makkelijk(er) opzetbaar is en kleiner, scheelt opzet tijd en je hebt de ruimte toch niet nodig.

Qua budget is er altijd wel wat te vinden, zoveel keuze is er.

Deze had ik met het verplaatsen even gemist!!
En bedankt voor de tips watbetreft de fietsen hier kan ik wat mee. Veder hoef ik nu nog niet te denken aan een familieklapper, het gezin zal op den duur wel uitgebreid worden maar dat is waarschijnlijk pas over een vijftal jaren eerst nog wat feesten  :K
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal