Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Beginner stelt zich voor!  (gelezen 12893 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #45 Gepost op: juni 23, 2015, 10:44:11 am »

[quote author=Tim link=topic=16477.msg220034#msg220034 date=1435005358..... een klapper gezien die maar een maximaal toelaatbare massa heeft van 650 kg kan ik deze laten herkeuren naar 750kg of is die onbegonnen werk en zonde van mijn tijd?
[/quote]

650kg is prima en voor een vouwwagen meer dan genoeg. De meesten zitten rond die waarde.
Gelogd
Adventure Awaits

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #46 Gepost op: juni 23, 2015, 11:24:22 am »

Maar als puur kijk naar wat er allemaal meegenomen moet worden ben ik bang dat ik niet alles meekrijg, ik heb natuurlijk geen idee vandaar dat ik dit vraag.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #47 Gepost op: juni 23, 2015, 11:39:49 am »

Maar als puur kijk naar wat er allemaal meegenomen moet worden ben ik bang dat ik niet alles meekrijg, ik heb natuurlijk geen idee vandaar dat ik dit vraag.
Als ik als voorbeeld de Trigano Odysee neem: die heeft een eigen gewicht van 365kg (leeg) en heeft ene totaal maximaal gewicht van 650 kilo. Dat betekend dus dat je nog 285 kilo aan rotzooi mee mag nemen. Dat is bijna 80% van het gewicht van de vouwwagen zelf! In de meeste gevallen echt wel genoeg hoor.

Je kan voor de spullen die je wilt meenemen globaal bekijken wat ze wegen en dat dan bij elkaar optellen. Een kleding tas kan je wegen, de rest kan je opzoeken op internet (tafel, stoelen etc etc)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #48 Gepost op: juni 23, 2015, 11:48:39 am »

Dus jullie maken geen gebruik van eventueel caravan weegschaal of dergelijke?
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #49 Gepost op: juni 23, 2015, 11:56:44 am »

Hoe stel je je dat voor - heb je een flinke weegschaal voor nodig! Een weegbrug vind je niet op iedere straathoek..
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #50 Gepost op: juni 23, 2015, 11:57:56 am »

Je moet de kogeldruk misschien meten, dan weet je of je te veel voorin of achterin hebt geladen.
Maar mijn wagen druk vol met 'maar' 25kg op de trekhaak (dat snapt mijn disselweger van 1,50 euro niet).
Een caravan heeft tijdens vervoer veel meer ruimte en is dus sneller overbeladen.
Tenzij je de klep helemaal vol legt met zware dingen zal het met de belading denk ik wel meevallen, maar je moet het wel even een beetje in de gaten houden.

Verder win je meer met specifieke dingen hebben voor de camping die lichter zijn en klein kunnen worden opgevouwen etc.
Zelf heb ik best veel mee, maar de meeste echt grote en zware dingen liggen in de auto, zoals de koelbox.
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #51 Gepost op: juni 23, 2015, 12:00:31 pm »

Hoe stel je je dat voor - heb je een flinke weegschaal voor nodig! Een weegbrug vind je niet op iedere straathoek..

Je hebt van die drukplaten waar je de wielen op kunt zetten.
Ik ken alleen de super dure politie uitvoering*, maar je hebt vast ook wel iets goedkopere uitvoeren voor particulieren :P
*) Niet alleen duur vanwege de kwaliteit....ook vanwege die papiertjes die er uit komen ;)
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #52 Gepost op: juni 23, 2015, 12:10:43 pm »

Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #53 Gepost op: juni 23, 2015, 12:22:10 pm »

Kijk, dat is weer een mooi stukje techniek - nooit gezien. Echter, ik zou het allemaal niet zo moeilijk maken. Zoals eerder voorgesteld, leeg gewicht wagen plus natte vinger aan belading. Met 2 personen zul je toch niet snel meer dan een 150kg aan bagage meenemen lijkt me. Denk dat we met ons gezin van 4 niet bij 150kg in de buurt komen.
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #54 Gepost op: juni 23, 2015, 12:26:15 pm »

Nou ik denk dat ik toch al aardig snel aan 150 KG ga komen, er gaan een tweetal fietsen mee die inclusief drager 60 kg wegen daarbij komt nog wat gereedschap voor fiets plus kleren en helm ook al snel een 20 kg (minimaal) dan nog gasfles en dan zit ik al snel aan 90 KG en dan moet het inpakken nog beginnen.  :?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #55 Gepost op: juni 23, 2015, 01:03:04 pm »

In de telefoongids staan verschillende weegbruggen genoteerd en google kan je ook van dienst zijn om een weegbrug te zoeken. Daarnaast kan je bij het RDW terecht en een aantal gemeentewerven en vuilstortplaatsen hebben ze ook liggen.

Het zou trouwens wel een idee zijn om eens een mobiele set te huren/ lenen en mee te nemen naar een klapweekend. Dan kan iedereen zijn klapper eens wegen, het zal me benieuwen  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #56 Gepost op: juni 23, 2015, 01:36:02 pm »

Ik ben ergens tips tegen gekomen voor het aanschaffen van een klapper (tips waarop gelet moeten worden) echter vindt ik dit topic niet meer terug!! Wie helpt mij?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #57 Gepost op: juni 23, 2015, 01:57:19 pm »

Bedoel je deze? http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0

Helemaal onderaan de pagina met vouwwagenmerken informatie
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.349
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #58 Gepost op: juni 23, 2015, 02:02:02 pm »

Heel goed om jse bewust te zijn wat je inpakt en wat dat weegt,  maar bedenk dat je ook spullen in je auto kwijt kan...
Gelogd
Adventure Awaits

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #59 Gepost op: juni 23, 2015, 02:03:39 pm »

Ik  heb ook nog altijd een "schema overzicht" op het lijstje staan waarmee je per merk/ model kan zien wat voor soort wagen het is, wat er op of aan zit etc. Een beetje in de trend van de testtabellen van de consumentengids. Maar dat is een puist met werk en zoals het er nu naar uitziet heb ik van de winter pas tijd  :#
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal