Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Beginner stelt zich voor!  (gelezen 12894 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #60 Gepost op: juni 23, 2015, 02:07:13 pm »

@ KenJo deze bedoel ik niet het is meer het controleren van remmen en dergelijke
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #61 Gepost op: juni 23, 2015, 02:08:58 pm »

en wegen en dergelijke niet zo mijn hobby ben meer van het 'snelle en grove' werk ik denk dat ik maar eens moet gaan zoeken naar een weegbrug in de omgeving en dan zie ik het wel  :O
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #62 Gepost op: juni 23, 2015, 05:56:19 pm »

Ik zou er niet zo zwaar aan tillen als ik jou was, Wij hebben wel eens 4 fietsen boven op de wagen gehad, speelgoed vd kids, gasflessen, stoelen, tafels, tv-tje, kastjes, noem maar op.
De kleding, kussens en zware dingen, heb ik in de auto, nog geen zwaailicht achter me aan gehad (althans niet voor dit  :O) en ligt als een blok achter de auto.
Dit jaar word zelfs nog(misschien) ons bootje, met motortje er bovenop geknoopt. we zien het allemaal wel.
Je moet echter wel keuzes maken en niet teveel "flauwekul" meenemen.
Wij zijn na jarenlang kamperen, steeds minder mee gaan nemen.
Nu hoeft er ook geen speelgoed meer mee, mobieltje + oplader is tegenwoordig genoeg> :P
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #63 Gepost op: juli 02, 2015, 10:20:57 am »

Speelgoed en dergelijke hoef ik gelukkig niet mee te nemen. Maar ik krijg de indruk dat er vele onder ons niet echt bewust bezig zijn met het gewicht van hun klapper. Terwijl er volgens mij toch wel redelijk vaak controles op zijn of niet?
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #64 Gepost op: juli 02, 2015, 10:36:36 am »

Speelgoed en dergelijke hoef ik gelukkig niet mee te nemen. Maar ik krijg de indruk dat er vele onder ons niet echt bewust bezig zijn met het gewicht van hun klapper. Terwijl er volgens mij toch wel redelijk vaak controles op zijn of niet?

Zou best kunnen. En misschien ook wel te verklaren doordat caravans zwaarder beladen kunnen zijn. Meer opslagruimte betekent vaak ook meer (zware) spullen meenemen.

Maar ook al het wettelijk in orde, dan kan de wagen natuurlijk nog wel te zwaar zijn voor de as, bandjes, imperiaal...
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #65 Gepost op: juli 02, 2015, 12:03:45 pm »

Ik heb me eerlijk gezegd nog niet druk gemaakt om gewicht, kogeldruk en zo. Zware spullen in het midden, dat is onze enige leidraad. :#
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #66 Gepost op: juli 02, 2015, 12:16:57 pm »

Maar ook al het wettelijk in orde, dan kan de wagen natuurlijk nog wel te zwaar zijn voor de as, bandjes, imperiaal...

Wettelijk in orde betekent dat de wagen niet zwaarder beladen is dan het maximale toegestane gewicht van de wagen (wagenspecifiek). Dus als dat gewicht niet overschreden wordt, is het technisch ook in orde.

Maak me over het gewicht totaal geen zorgen. Onze auto heeft veel marge en we mogen zo'n 250kg laden. Daarbij is die max van 750kg bij onze wagen ingegeven door regelgeving (geen eigen kenteken in NL, geen keuring), niet door de constructie van het chassis - dat ziet er zwaar overgedimensioneerd uit. In Duitsland gelden overigens andere regels, iedere aanhanger heeft een eigen kenteken en moet gekeurd worden. 

Bij die 250kg belading komen we niet in de buurt. Neemt niet weg dat ik nieuwsgierig ben naar het totale gewicht van de wagen - als informatie, niet omdat ik bang ben voor een overtreding.

Tim heeft natuurlijk wel een punt dat als de marges minder groot zijn, het belangrijk is dat het technisch toelaatbare maximale gewicht niet overschreden wordt. Puur voor de veiligheid.
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #67 Gepost op: juli 02, 2015, 12:23:32 pm »

Ik ben ook niet bang voor de constructie of dergelijke ik zit meer met het feit stel dat ik wordt aangehouden bij de grens en ik moet beginnen over te laden naar de auto. Dit is geen leuk begin van de vakantie.  :I ::)
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #68 Gepost op: juli 02, 2015, 01:24:04 pm »

Wettelijk in orde betekent dat de wagen niet zwaarder beladen is dan het maximale toegestane gewicht van de wagen (wagenspecifiek).

Da's ook zeker waar. Al kan dit in orde zijn, terwijl het te zwaar is voor de auto. Maar beide moeten natuurlijk in orde zijn.

Voor de regeltjes ging ik uit van het maximale gewicht wat de auto mag trekken, omdat dit makkelijk op te zoeken is.
Bij aanhangers is dat volgens mij lastiger, vooral als ze wat ouder zijn.

Intussen is dit een onderwerp wat eigenlijk niet thuishoort in dit 'voorstel'-topic  ::)
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #69 Gepost op: juli 02, 2015, 02:55:28 pm »


Intussen is dit een onderwerp wat eigenlijk niet thuishoort in dit 'voorstel'-topic  ::)


Daarom is het hier toch ook weggehaald
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #70 Gepost op: juli 02, 2015, 02:59:29 pm »

Daarom is het hier toch ook weggehaald

die verplaats-post had ik even gemist  :I
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Beginner stelt zich voor!
« Reactie #71 Gepost op: juli 02, 2015, 04:44:58 pm »

Speelgoed en dergelijke hoef ik gelukkig niet mee te nemen. Maar ik krijg de indruk dat er vele onder ons niet echt bewust bezig zijn met het gewicht van hun klapper. Terwijl er volgens mij toch wel redelijk vaak controles op zijn of niet?
Controles zijn er niet veel, de LE (voormalige KLPD) voert wel controles uit maar die ploeg is klein en Nederland is groot.

Maar ik denk dat de vouwwagenbezitter wel degelijk veel (nood gedwongen) bewuster bezig is met het gewicht dan een caravanbezitter. Ik zie dat om mij heen met mensen die een caravan bezitten, van alles gaat in de kastjes want er is ruimte genoeg. Een leeg kastje lijkt bijna een doodszonde.
Terwijl een klapper heel snel zijn ruimtelijke grenzen kent en men dus sneller geneigd is klein spul te kopen. Vaak betekend kleiner ook lichter, maar daar naast is de vouwwagen bezitter meer een kampeerder en dus niet zo op luxe ingestelt. Mobiele airco's kom je bij ons niet tegen en het aantal oven bezitters is zeer beperkt. En ik gok zomaar dat er ook maar heel weinig mensen zijn die een schotel+TV  meenemen op vakantie. Maar dat zijn alle drie wel flinke jongens qua formaat en qua gewicht
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal