Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: hoe kies je een vouwwagen bij een spierziekte  (gelezen 2333 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
hoe kies je een vouwwagen bij een spierziekte
« Gepost op: juli 07, 2015, 07:24:01 pm »

Hoi iedereen

Ik en mijn vrouw hebben heel veel opgestoken op de forum wat betreft de aanschaf voor een vouwwagen.
Via deze link http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0 heb ik veel opgestoken.
Maar het kopen van een vouwwagen met een vrouw die een spierziekte fibromyalgie om precies te zijn  wordt toch een heel ander verhaal.

Wij hebben 3 jaar lang gekampeerd met een tent maar dat werd een beetje moeilijk om die in je eentje op te zetten.
Het slaap comfort was ook niet best veel last van kou en vocht.
Dus zijn wij gaan zoeken naar iets anders wat het fijne van een tent heeft maar toch meer comfort.
Zodoende kwamen wij na deze forum uit bij een vouwwagen.

Zoals de bovenste link aangeeft zijn de belangrijkste punten wel duidelijk.
Wat is je budget wat kan en mag je auto trekken etc.
Maar bij een spierziekte ga je toch ook naar andere dingen kijken.
Deze punten stonden op onze lijst:

Goed bed en slaapcomfort

Is de vouwwagen makkelijk op te zetten en ook weer af te breken in je eentje?

Hoe is de instap van de vouwwagen na het slaapgedeelte?

En is het mogelijk om de vouwwagen voor een nacht op te bouwen en weer af te breken? (dit i.v.m als ze er last van heeft dat je dan ook niet meer kunt rijden door de zit houding.)

Hoe zijn wij te werk gegaan.

Bijna alle bekende merken hebben wij gezien en bij de meeste dealers werd er goed naar onze situatie geluisterd.
Schaam je niet voor dat je het heb maar praat er over met de dealer van de vouwwagen waar je interesse in hebt.
Vraag of je even of iets langer mag proef liggen.
Probeer hem in de showroom zelf op te zetten in je eentje kijken of dit gaat of niet.
Na dat wij veel merken gezien hadden hebben wij een top drie gemaakt en nog eens terug gegaan om te kijken of het nog het zelfde aanvoelde als bij de eerste keer.
Wel ons budget in de gaten gehouden anders wordt het wel een hele lastige keuze.
De vouwwagen die wij erg graag wilden en aan onze wensen voldeed lag buiten ons budget.
Maar het gelukt wilde dat er een gebruikte stond die aan onze eisen voldeed.  :>

Bij een spierziekte kun je wel kamperen laat je niet tegenhouden door wat iedereen zegt.
Als je toch twijfelt huur je voor een weekend een vouwwagen dan kun je kijken of het iets is.

Wij zijn erg blij met onze keuzen en kunnen gelukkig weer verder met onze leuke hobby kamperen.

Hebben jullie nog aanvulling of tips mag je dat altijd laten weten.

Groeten

Martijn en Marleen







Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: hoe kies je een vouwwagen bij een spierziekte
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2015, 08:05:55 pm »

Goed dat jullie gewoon gaan kamperen en niet bij de pakken neerzitten knap hoor.

Jullie hebben de keuze wel overwogen gemaakt ook wij hebben bij onze zoektocht eea bekeken alvorens we de vouwwagen aangeschaft hebben.

Suc6 met jullie klapvakantie's en sterkte met de ziekte.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: hoe kies je een vouwwagen bij een spierziekte
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2015, 08:12:21 pm »

Goed dat jullie gewoon gaan kamperen en niet bij de pakken neerzitten knap hoor.

Jullie hebben de keuze wel overwogen gemaakt ook wij hebben bij onze zoektocht eea bekeken alvorens we de vouwwagen aangeschaft hebben.

Suc6 met jullie klapvakantie's en sterkte met de ziekte.

Hoi Olaf

Hoe zijn jullie bij Roadmaster terecht gekomen?
We lazen dat het een moeilijke vouwwagen met opzetten zou zijn.
Maar ik vind het een van de betere vouwwagens die er op dit moment te verkrijgen zijn.

Groetjes Martijn en Marleen
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: hoe kies je een vouwwagen bij een spierziekte
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2015, 10:06:45 pm »

Hallo Martijn en Marleen,

Wij zijn via de zoektocht naar een jongere vouwwagen bij de Roadmaster terecht gekomen.
We hadden op onze short list ook nog de Aart Kok Tundra staan.
Onze buren hadden de Roadmaster net aangeschaft bij de 1e keer op zetten heb ik mee geholpen en we waren meteen verkocht.

Ik heb bij Ad een opgeklapte Roadmaster gekocht met nieuw doek en een nieuw frame.

Moeilijk opzetten nee hoor, is vrij eenvoudig maar zeker geen snel klapper we zijn er wel even mee bezig.
Bij ons gaat het meeste werk in de vele haringen zitten.
De bijgeleverde instructie goed lezen (met na druk op goede lezen) en iedereen kan de vouwwagen opzetten.

Ad is een expert en weet echt alles, helaas kon ik toen zelf door (lichamelijke) omstandigheden niet bij de uitleg zijn.
Ik heb later een instructie bij een voormalig dealer in Almelo gekregen.

Voor ons het natuurlijk de beste vouwwagen, maar ze zijn echt oerdegelijk.

Gr Olaf
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: hoe kies je een vouwwagen bij een spierziekte
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2015, 10:18:16 pm »

Hallo Martijn en Marleen,

Wij zijn via de zoektocht naar een jongere vouwwagen bij de Roadmaster terecht gekomen.
We hadden op onze short list ook nog de Aart Kok Tundra staan.
Onze buren hadden de Roadmaster net aangeschaft bij de 1e keer op zetten heb ik mee geholpen en we waren meteen verkocht.

Ik heb bij Ad een opgeklapte Roadmaster gekocht met nieuw doek en een nieuw frame.

Moeilijk opzetten nee hoor, is vrij eenvoudig maar zeker geen snel klapper we zijn er wel even mee bezig.
Bij ons gaat het meeste werk in de vele haringen zitten.
De bijgeleverde instructie goed lezen (met na druk op goede lezen) en iedereen kan de vouwwagen opzetten.

Ad is een expert en weet echt alles, helaas kon ik toen zelf door (lichamelijke) omstandigheden niet bij de uitleg zijn.
Ik heb later een instructie bij een voormalig dealer in Almelo gekregen.

Voor ons het natuurlijk de beste vouwwagen, maar ze zijn echt oerdegelijk.

Gr Olaf
Hoi Olaf

Wij bij Ad ook onze Roadmaster gekocht. Super uit leg en top hoe hij zijn passie er in legt.
Maar ik kan hem in mijn eentje opzetten en ja die haring valt wel mee in mijn tent zitten er meer hahaha

Groetjes Martijn en Marleen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: hoe kies je een vouwwagen bij een spierziekte
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2015, 10:38:28 pm »

Jullie hebben dat heel goed doordacht.
Dat had ik iets minder. Voor mijn scheiding hadden we een cabanon. Geweldige klapper, maar na de scheiding kwamen we tot de conclusie dat ex misschien wel niet meer wilde klappen en vonden we hem te groot aangezien oudste in een eigen tent ligt.
Ik zelf heb EDS/HMS, dus voor ons moest het praktischer. Zo dacht ik aan een enkelklapper die iets kleiner was. Zo werd het een RM Rally S. Die bleek toch niet zo praktisch te zijn en ben ik verder gaan kijken. Oudste gaat nu nog mee, maar is op een leeftijd dat hij dat binnenkort niet meer gaat doen. Ook mijn toekomst is niet best, dus dan is het zoeken naar wat voor mij wel praktisch is.
Nu heb ik een Camp-let Concorde. Alleen aan het bed moet ik nog wat doen, maar verder is deze voor mij ideaal voor zolang ik nog kamperen kan. 

Het kost wat organisatie, maar mijn beperking houd me zeker niet tegen toch te gaan kamperen. Dat zit in de genen haha. Voor alles is een oplossing.  :J
Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: hoe kies je een vouwwagen bij een spierziekte
« Reactie #6 Gepost op: juli 08, 2015, 09:45:27 am »

Ook bij mij is 12jaar geleden fibromyalgie vastgesteld. Altijd met een tent gekampeerd tot 4jaar geleden. Wat een luxe is onze holtkamper cocoon. We gaan ook regelmatig een weekendje weg. Kamperen blijft heerlijk en rust gevend.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal