Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vragen Cabanon Mercury keuken  (gelezen 2864 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Vragen Cabanon Mercury keuken
« Gepost op: juli 12, 2015, 03:08:40 pm »

Ik was vandaag van plan om de gasslang van de keuken (Cabanon Mercury Deluxe, 2009) te vervangen.
Echter zit de slang met een slangklem vastgedraaid. Probleem is dat ik daar niet bij kom.
Wie weet me te vertellen hoe ik de gasslang kan vervangen?

Verder zit er in de keuken bij de klep een strook "foam" (om de keuken waterdicht te houden?)
Deze is echter aan het loslaten. Wat voor een spul is het precies en waar kan ik dit krijgen?

Ook ben ik van plan om nog een kraantje te monteren. Ik heb even zitten kijken en zo te zien is er een paar
cm ruimte aan de achterkant van de spoelbak. Is dit voldoende ruimte om het kraantje te plaatsen en de slang kwijt te kunnen?

Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Vragen Cabanon Mercury keuken
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2015, 08:50:06 pm »

Een kraantje kun je prima aan de achterkant monteren. Er is meer ruimte achter dan je denkt. Wij hebben onlangs deze gemonteerd: http://www.dewitschijndel.nl/reich-de-luxe-koudwaterkranen/. Over 4 weken gaan we ervaren of het een verbetering is. Vast wel.

De gasslang hebben we ook vervangen. Deze zat trouwens goed vast, beetje warm maken en dan gaat het wel. Vreemd dat je niet bij de slangenklem kunt. Deze is toch ook vastgedraaid? Misschien met de hand te draaien of anders een waterpomptang. Wel voorzichtig uiteraard.

Wat de foam betreft heb ik geen idee. Het lijkt een soort tochtstrip. Of het echt waterdicht is weet ik niet.

Succes met je projectje.
Gelogd

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Vragen Cabanon Mercury keuken
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2015, 09:28:22 pm »

Kijk, dat is goed om te weten dat dat past! Ziet er goed uit.

Probleem met de gasslang is dat ik er gewoonweg bijna niet bij kan. Hij zit links naast het fornuis, daar is een kleine ruimte waar ik maar net bij kan met mijn hand. Ik kan er ook niet met een schroevendraaier of iets dergelijks in, daarvoor is het te gewoon smal. Ik vraag me dus af of ik iets moet verwijderen of zo zodat ik er goed bij kan.

Ik heb er nu inderdaad ook een stuk tochtstrip op gezet, maar weet dus niet zeker of dit goed is.
Als dat wel zo is dan ga ik de rest ook nog even vervangen. Ziet er net wat netter uit.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vragen Cabanon Mercury keuken
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2015, 04:14:50 pm »

Als je te weinig ruimte hebt, kun je desnoods de plank losschroeven. 2 schroeven links door de alu beplating. En 2 rechts in het vak onder de gootsteen. Let wel op dat je de plank ondersteund bij het losschroeven, maar het gaat vrij gemakkelijk.
Gelogd

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Vragen Cabanon Mercury keuken
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2015, 09:26:17 am »

Die had ik inderdaad wel zien zitten, maar ik had het idee dat die vastzat aan het kookstel. Ga ik eens proberen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vragen Cabanon Mercury keuken
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2015, 11:29:33 am »

Het stalen vak zit met vier schroefjes op de plank vast en verder nergens aan. Dus geen probleem.
Gelogd

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Vragen Cabanon Mercury keuken
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2015, 11:31:54 am »

Thx, ga ik eens proberen!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal