Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Waar laten jullie alles?  (gelezen 4906 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Waar laten jullie alles?
« Gepost op: juli 13, 2015, 01:15:31 pm »

De voorgaande jaren altijd zo gereden:

In het gang pad:
Stokken, voortent, grondkuipzijl, tenttapijt, 1 kratje met gasfles/gascartouch en Cadac safari checf.

Onder het verlengde afdekzijl:
Matrastoppers
Camping tafel
Picknicktafel
2x drie standenstoel
2x grote vouwstoelen
2x kinder klapstoelen
droogrekje
kinklap bare vouwkast

In de auto dan:
Koffer (mega zwaar ding maar kwa formaat redelijk)
AH tas vol met boodschappen
Schoenen
badlakens her en der tussen gepropt
tijdschiften
Voor de beide meiden allebei een rugzak vol met "eigen"dingentjes

Wanneer we weg rijden ziet het er vrij pittig uit..Nu heb ik me laten vertellen dat onze merk auto (Renault Megane) bekend staan vanwege het doorhangen bij de achter veren. Vandaar dat het er afgeladen uitziet terwijl ik het eigenlijk nog wel vind meevallen :O.

Ik denk dat ik het voor onze vakantie over 2 weken maar eens anders ga doen en kijken of de koffer past in het gangpad, dat zal er in ider geval voor zorgen dat we wat minder doorhangen denk ik... De kogeldruk hebben we normaliter zo rond de 60 kilo zitten dus dat is het probleem niet, klapper hangt ook mooi recht en stabiel achter de auto...

Alleen vraag ik me eigenlijk af, hoe jullie de klapper én auto hebben ingepakt?
Misschien kan ik het ook nog anders inrichten zodat we het meeste gewicht in de klapper hebben liggen en niet in de auto  :J\\
Ben benieuwd!!! :#
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2015, 02:54:14 pm »

Waar ik alles laat? Ja dat vraag ik mezelf ook steeds weer af...  :#

In de vouwwagen kan ik helaas niet heel veel kwijt, vooral wat klein spul. te tentstokken gaan in het gangpad, daar passen nog precies een campingkastje en twee 3 standenstoelen bij. In de grote disselbak past precies de koelkast.

op de auto,
In de dakkoffer, de buggy, droogre, extra stoelen. opblaasboot. en wat verder nog past aan slaapzakken etc.

In de auto;
Onderin de campingtafel, daarop de koffers, handdoekentas en twee kratten met etenswaar, boeken etc.
Verder wordt deze afgevuld met schoenen, losse tas voor de tussenovernachting en alles wat vrouwlief nog bedenkt wat mee moet.  ::)
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2015, 09:00:31 pm »

In de klappert kunnen we bijna alles kwijt, van koffiemok tot stoel en keukenuitbreidingen  tot E-kabel. Wel nemen we het eten, de kleding en slaapspullen mee in de auto. We kamperen beslist niet licht en hebben daarom gekozen voor een vw met bijzonder veel laadruimte. Discussiepunt blijft altijd de 11kg gasfles. Leggen we die in de vw of staat die gezellig in de auto.

Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2015, 09:28:00 pm »

In de klapper zit alles wat we nodig hebben *nadat de klapper staat*, behalve persoonlijke zaken zoals kleding en persoonlijke verzorging plus handdoeken, schoenen, boeken en tijdschriften etc. Dat laatste zit in de auto, naast die zaken die bij anderen in de disselbak zitten, zoals de plankjes voor onder de uitzetpoten, de bananen, de tenttapijten en het zeil voor onder het kuipzeil van de wagentent.
De enige uitzondering is de skottel. Ook die zit (nog) in de auto. Zodra we onze fietsendrager vervangen hebben door een disselbak zal de verdeling van alles echter weer anders worden. :)
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2015, 09:32:54 pm door Frankie »
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2015, 09:41:12 pm »

Leuk om jullie reacties te lezen!

Kwa gewicht is kleding denk ik wel het zwaartste wat er word meegenomen?

Onze koffer is goed voor zo'n 35 kg :X en dan heb ik voor 2 volwassenenen 2 kinderen echt niet veel mee in mijn belevenis..manlief vond het een goed idee om koffer in gangpad neer te leggen maar is bang dat de rest niet meer gaat passen :I

Ff kijken dus nog.....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2015, 09:46:34 pm »

Kwa gewicht is kleding denk ik wel het zwaartste wat er word meegenomen?
Uh... voor wat mij betreft niet. Voor wat betreft mijn Yvon zou dat best wel eens het geval kunnen zijn. ;)
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2015, 10:05:18 pm »

Uh... voor wat mij betreft niet. Voor wat betreft mijn Yvon zou dat best wel eens het geval kunnen zijn. ;)

 :# :# :# :#
Gelogd

Tim

  • Gast
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2015, 11:26:35 am »

Wat mij vooral opvalt jullie klagen allemaal over het gewicht en waar jullie het moeten laten! Maar als echt Hollanders (jaja ik kom zelf uit Zuid-Limburg W: :>)  slepen jullie wel een hoop boodschappen mee. Wij zijn nu wel maar met zijn tweeën maar alles past in de vouwwagen op onze kleren na die gaan mee in de auto!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2015, 11:43:07 am »

Maar als echt Hollanders (jaja ik kom zelf uit Zuid-Limburg W: :>)  slepen jullie wel een hoop boodschappen mee.
Valt wel mee bij mij hoor. Voor onderweg een fles drinken en een pak Sultana's. De kookspullen die ik sowieso nodig heb (kruiden olie azijn etc) en een paar pakken koffie. Meer niet.
Zelfs wat we vroeger nog wel deden t.w. 'avondeten voor de eerste dag' laten we inmiddels achterwege en hebben we verruild voor 'eenvoudig restaurantje in de buurt' of 'even eten in het campingrestaurant' (als dat er een beetje aardig uitziet).
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2015, 01:59:21 pm »

Wij nemen ook niet veel mee hoor. Hooguit en fles ranja,  fles cola,  fles water, koffie, pindakaas en hazelnoot pasta.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2015, 02:13:42 pm »

Zoveel mogelijk thuis!
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Waar laten jullie alles?
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2015, 10:45:39 pm »

Wij proberen ook zoveel mogelijk thuis te laten / zo weinig mogelijk nemen mee. Dus 1 stoel per persoon, 1 tafeltje en 1 waslijn met knijpers (i.p.v. een droogrek). Wel proviant voor de eerste avond, daarna plaatselijke lekkernijen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal