Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuzes keuzes/levensduur  (gelezen 3420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrisholstege

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Nog zoekende
Keuzes keuzes/levensduur
« Gepost op: juli 22, 2015, 04:57:34 pm »

Beste allemaal,

De vouwwagen ken ik van de vakanties met mijn ouders, 15 jaar geleden met een alpen kreuzer parade naar Frankrijk.
Mijn vrouw heeft nog nooit een vouwwagen van binnen gezien maar lijkt het ook wel wat. Ze houdt wel van ruimte om op te ruimen.
Samen hebben we een zoontje van 1 jaar.

Nu zie ik op Marktplaats voor 1000 a 2000 euro veel vw van rond het jaar 2004, wat mag je voor dat geld verwachten?

Het liefst zou ik wel een vouwwagen kopen om nog wel jaren mee vooruit te kunnen. Wat mag je van de levensduur van een vouwwagen verwachten?

En zit er veel verschil in kwaliteit van de diverse merken?

Alvast bedankt,

Groetjes Christiaan
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Keuzes keuzes/levensduur
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2015, 05:58:09 pm »

Zoveel ervaring heb ik nog niet. Maar ik zou altijd vragen of je hem opgezet zou mogen zien. Is er zuinig mee omgegaan dan kun je dat goed zien. En ook neem ik aan hoe je hem onderhoud dat het de levensduur verlengd.  Of kijk bij een dealer zit je altijd goed. Succes met zoeken naar jullie vouwwagen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.282
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Keuzes keuzes/levensduur
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2015, 06:02:19 pm »

Durf wel te zeggen dat een goed onderhouden tentdoek met gemak 20 a 25 jaar meegaat.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mars

  • Gast
Re: Keuzes keuzes/levensduur
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2015, 06:45:28 pm »

Vroeger werd er wel eens gezegd dat tentdoek een jaar aan kampeerweken mee ging. Dus globaal 52 weken.
Kwaliteit is er in de loop der jaren echt op vooruit gegaan. Dus bij gemiddeld gebruik zal Alex het wel eens aardig goed hebben.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Keuzes keuzes/levensduur
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2015, 07:42:52 pm »

Bij tentdoek zegt leeftijd niet zo veel. Iemand kan in1 jaar het doek verpesten, maar iemand die zuinig is met het spul kan er met gemak 25 jaar mee kamperen. We hebben in het begin jaren gekampeerd met een jamet van meer dan25 jaar oud. Pas toen de tent 32 jaar oud was begon hij dun te voelen en is hij tijdens een storm in de nok gescheurd. Daarna een andere gekocht van slechts15 jaar oud. Nu pas weer een andere uit2004 en die ziet en voelt echt nog als nieuw terwijl hij elk jaar meerdere weken gebruikt is.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Keuzes keuzes/levensduur
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2015, 11:12:11 pm »

Wij hebben een combi camp van 2004 en daarvan is de kleur behoorlijk verschoten maar het doek is nog prima en we verwachten dan ook nog jaren met plezier met deze wagen te kunnen kamperen. 😊
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2015, 11:14:08 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

herrwillem

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 383
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Flexi T&T 2017
Re: Keuzes keuzes/levensduur
« Reactie #6 Gepost op: juli 23, 2015, 06:55:58 am »

Wij hebben ook een Camp-let gekocht uit 2004... Deze is als nieuw.. Super onderhouden door de vorige eigenaar...
Het heeft er idd veel mee te maken hoe zuinig de vorige eigenaar was op zijn spullen...
Dus goed zoeken... En best iemand meenemen die er iets of wat verstand van heeft... Wij hebben de eerste keer een kat in de zak gekocht...
Gelogd
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Keuzes keuzes/levensduur
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2015, 09:59:46 am »

Misschien handig om de eerste wagen niet voor jaren te kopen: na je eerste kampeerervaring ga je vaak pas merken welk type wagen écht bij je past.
Wij zijn begonnen met een wagen van 400 EUR, een week in gekampeerd en daarna voor hetzelfde bedrag verkocht. Daarna schaften we ons een voor ons op dat moment passende wagen aan.
We merken ook dat in de loop van de jaren je eisen en wensen veranderen: kinderen willen in een tentje gaan slapen, gaan op een dag niet meer mee. Je wilt meer rondtrekken, of juist op 1 camping staan. Je auto veranderd, waardoor je meer of minder (iets ingrijpender) bagageruimte krijgt. Allemaal zaken om rekening mee te houden.
Ik zou me geen zorgen maken over de kwaliteit van het doek, maar even controleren. Zoek even op het forum naar de onderwerpen over het kopen van een tweedehands vouwwagen. Succes met kiezen!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Chrisholstege

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Nog zoekende
Re: Keuzes keuzes/levensduur
« Reactie #8 Gepost op: juli 24, 2015, 10:29:51 am »

Bedankt voor jullie reacties tot zover,

Morgen willen we eens een rondje gaan rijden om een en ander te bekijken. Even over een aantal campings en eventueel wat dealers bezoeken of die mooie occasions hebben staan.

Ik had deze al gevonden:
Chantilly GL occasion vouwwagen - Trigano
€ 1.295,00
http://link.marktplaats.nl/a1028422533

En deze voor €2000,-
http://www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl/occasions/trigano-chantilly#!prettyPhoto
en deze voor €1700,-
http://www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl/occasions/jamet-montana-2002#!prettyPhoto

Ik zoek eigenlijk met het oog op de toekomst dus een vouwwagen met ruimte voor 5 slaapplekken. Opbergruimte en ruimte om evt bij regen fatsoenlijk binnen te kunnen zitten/spelen.

Wat vinden jullie van deze occasions?
En weten jullie een vouwwagen die geschikt kan zijn joor ik het graag!  :)

« Laatst bewerkt op: juli 24, 2015, 11:01:19 am door Chrisholstege »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal